eSATA/USB stick

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal, zijn er misschien gebruikers die een eSATA/USB stick aan de praat hebben gekregen op een DB500HD.

Ik heb momenteel een Silicon Power eSATA/USB SSD en die heb ik met een tool ext4 geformateerd en er een Partie op gezet.
Ik doe eerst een Shutdown op de DB en dan stop ik de Stick er in, daarna weer opstarten

Daarna ga ik naar Menu > Setup > System > Storage Device
Daar zegt hij dan dat er geen storage device is gevonden.

Kan iemand mij helpen
 
je hebt een OE 2.0 image dan zou een ext4 geformatteerde stick gezien moeten worden.
we denken dat je de stick alleen moet formatteren en wel volledig formatteren dus niet snel-format of zo. Dus geen partitie er op zetten.

Of je dreambox de stick na een herstart herkent kun je zien door in telnet in te tikken: dmesg
maar ook via storage devices zou die dan gezien moeten worden.

Misschien eens proberen met een ext3 format.
Overigens hebben we wel op diverse boards gelezen dat niet elke software goed is om je stick te formatteren ?n door de dreambox te laten herkennen. Aanevolen werd en wordt de HP USB DISK FORMAT TOOL, echter de versie wij altijd gebruikten kan geen ext4 format aan, wel ext3 en fat32.

Je hebt een dm500hd dus helaas zit je vast aan eSATA of je moet de USB uitgang m.b.v. een driver geschikt maken maar dan heb je voor de stick externe spanning nodig want de USB uitgang levert geen spanning.

of op zoek gaan naar de freeze plugin van Gutemine, maar dan wel eerst goed lezen (zal wel in het duits zijn: liesmich.txt of zo)
 
Het tool wat ik gebruik is "MiniTool Partition Wizard Home Edition v7.5" het kan diverse formaten formateren, zoals FAT32, NTFS, ext1, ext2, ext3 en ext4. Daarbij kan bij het format Ext1 tem 4, gekozen worden voor bloks of cylindir.

Maar als jij zegt dat de mini-USB geen voeding leverd ben ik bang dat de eSATA ook geen voeding leverd en voor dat ding heb ik geen apparte voeding.
 
Er zijn mensen die ook zo'n stick hebben en werkt zonder problemen in een dm500hd; o.a. OoZooN. Enige verschil is dat die een ander merk/type eSata stick hebben
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan