exsterne hd

piet van de bree

New Member
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
hallo ik wilde graag hulp ?
het gaat over een hd exsterne voor een db 800 het is een samsun 500 gb deze is al geformateerd in de box en gemount maar ik heb geen menu om op te nemen als ik de roode knop gebruik zegt hij te weinig ruimte 100mb dus denk niet dat dat de had is?
op een of andere maniet lijkt hij me niet klaar ervoor ?
graag hier wat reacties op die dus wel een harde schijf aan de praat hebben B V D

piet

Beste Piet,

Is de externe HDD voorzien van een voeding? of hangst deze alleen via eSata aan de box. De externe behuizing heeft namelijk wel externe voeding nodig.
Via USB wil het ook lukken ik heb dat goed aan de praat gehad op een 800, uiteraard ook deze voorzien van een externe voeding.

hallo goede morgen
hi ja deze hangt aan een aparte voeding dat wel maar via de rode knop kom ik daar niet
toch even bedankt hoor voor je reactie daar oke ik blijf zoeken hoor

weet je zeker dat die goed gemount is (heb je via telnet en het mount commando e.e.a. gecontroleerd)?

Zo ja, probeer dan eens deze plugin. Als je deze ipkg geinstalleerd hebt dan daarna eerst via Menu-Applicaties de config van suomipoeka even nalopen (paden goed zetten, dagelijkse auto-start uit e.d.).

dan moet het lukken

hoi heb gelezen van je dat ik via telnet moet controleren sorry nog weinig kaas van geten de eerste keer een hd aan de box zou je het willen uit leggen kijk er wellis in telnet maar waar en hoe doe ik die commandoos er in ?
in iedergeval eerst vast bedankt tot zo ver

indien je via telnet inlogt als root
kun je vanaf de prompt allerlei commando's geven.
Ben je via telnet ingelogd als root geef dan het commando
Code:
mount[//code]
wat je dan op je scherm ziet zijn alle mount gegevens en dus kun je controleren of je hdd echt is gemount.

hi dank je voor het advies maar even welke comandoos geef ik er dan aub dank je een leek hoor sorry?
bedoel dus waar jij codes hebt staan

inloggen met login: root
wachtwoord eerst gewoon enter geven (dus geen wachtwoord ingeven) lukt dat niet dan als wachtwoord "dreambox" gebruiken
dan kom je bij de opdrachtprompt en dan geef je in: mount

de output die je op je scherm krijgt, kopieer je en plak je even hier.

oke dan ga ik proberen dan je hoor dit wist ik niet dat je zo moest heel fijn even

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan