externe harde schijf probleem

martje

New Member
Lid sinds
20 okt 2011
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
60
Hallo,
heb een externe harde schijf aangesloten op mijn dm 500hd.
ik gebruik newnigma2 v3.1.6.
wat is de beste instelling voor harde schijf: je hebt verschillende instellingen bijv. harde schijf standby na bijv. 2min of 10min of niet wat is het beste,want als ik een opgenomen progamma wil terug kijken slaat hij altijd vast, dan komen de radertjes in beeld en moet ik hem opnieuw rebooten,
wie kan dit oplossen
mvg martje
 
Is het een kloon of een originele dreambox?
Welk merk/type HD en is deze via eSata verbonden?
 
hallo,
het is een orginele dreambox en inderdaad een esata harde schijf
 
Niet alle HDD werken lekker samen met de dreambox.
Wat is het merk van de HDD die in de omhulsel zit?

Wil je geen problemen stop er dan een 2,5" interne HDD in, die werken feilloos en worden bovendien amper warm.
 
het is een hitachi 640 gb esata harde schijf.
volgens mij kan er in een dm 500 hd geen harde schijf
 
inderdaad Martje, in de 500 HD kan geen interne schijf, verkeerd gelezen.
Het is wel vreemd dat opnames wel goed gaan, de directory Movie moet dan wel aanwezig zijn. Het kan natuurlijk ook nog aan de image liggen, heb je al een andere image geprobeerd? De stand-by is persoonlijk, ik heb deze op 2 minuten staan.

Probeer eens een andere image, PLI is simpel te installeren.
 
2 minuten wil zeggen dat de harddisk na 2 minuten niet gebruikt te zijn in standby gaat. Dat heeft dus niets te maken met het opnemen en/of afspelen van films e.d. Immers de harddisk is dan in gebruik en dus zijn de 2 minuten nog niet ingegaan.

Als je opgenomen films vastlopen heeft dat een andere oorzaak. Vermoedelijk ligt dat aan je flashgeheugen en/of je image.

Probeer deze image eens, dan weet je zeker dat je een goede hebt en bovendien een state-of-the-art, welke regelmatig wordt geupdate en waar niet - zoals bijv. met PLi - aan is gerommeld.
 
ik dacht dat newnigma2 v3.1.6 ook een zeer stabiele image is, maar zal deze eens proberen.
mvg martje
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan