Externe USB HDD

P

Paulo

Hallo

Ik heb een 800 met gemini 4,4 erop en daar zit ook nog een
interne HDD. Dit werkt allemaal goed.

Nu wil een externe HDD via usb er aanhangen die een eigen
voeding heeft.
Ik sloot de Seagate 750Gb aan en de DM800 herkende hem.

Via device manager heb ik unmount gedaan.

Daarna format.

Maar nu kan ik deze niet meer mounten via de DM800,
wat zijn mn volgende stappen?

Op mn pc met WXP word de schijf niet meer herkent,
de DM800 wel maar niet gemount. Is deze nu geformat
naar EXT3 zoals wenselijk.?

Bedankt

Welke image heb je in flash? De meeste images hebben een automount mogelijkheid dat betekent dat als er een device wordt aangesloten wordt deze automatisch gemount. Heb je je device er al aanhangen (bijv via USB) of intern (bijv een HD) dan worden deze bij een volledige herstart ook gemount. Een en ander hangt van de image af, want per image kun je wel eens tegen een andere manier van configureren oplopen. Sommige doen het via auto.network andere via automounts.xml. Verder moet je - afhankelijk van je devices - wellicht nog aanpassingen in fstab doen.

Kortom het hangt van je devices af en de image die je gebruikt.

Je hebt een externe USB HD,die kun je het beste even onder windows formatteren (bijv even in je laptop steken via USB poort).

Als die eenmaal geformatteerd is dan aansluiten op je dm800 en dan opnieuw een image via je browser flashen dan worden de usb drivers en de hd mooi geinstalleerd. Wel zorgen dat je een image gebruikt die de goede usb-drivers in de kernel heeft zitten. Zoals geschreven uiteraard afhankelijk van hoe je e.e.a. hebt geconfigureerd.

Probeer OoZooN lean image (experimental) eens en installeer als je geflasht hebt de Barry Allen plugin eens. Je wilt op die HD wellicht ook gebruiken om opgenomen films e.d. daar weg te laten schrijven. In dat geval probeer eens de suomipoeka plugin.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan