Extra belasting over zelf opgewekte stroom.

wow dure investering , ik zou maar eens kijken naar andere aanbieders

Ik heb 25 panelen van 155WPS dus theoretisch 3875 KWH opbrengst en dit kostte me excl BTW 5200?

Aangelegd in april .
BTW heb ik idd teruggekregen ook over de arbeidsloon .

Volgens de  uitlezing heb ik vanaf eind maart tot nu toe 2540kWh opgewekt en dus die 3875 zal er wel in zitten (nog 6 maanden te gaan)

Besparing maximaal zou 891,25 zijn en dus terug verdiend in minimaal 6 jaar

Wat bedoel je met en rendement van 12,74% ????? 

Dat staat in de offerte van Sungevity.

Ik denk dat ze hiermee de zon opbrengsten bedoelen, ik weet het eigenlijk ook niet.

Maar ik heb nu een 2.379 kWh Normaal en 2.936 kWh Dal das bij elkaar zeg maar 5.500 kWh per jaar.

Door wie heb jij het laten doen  Matrix?

Door xl-energie uit Enschede.  De hele installatie is in 1 dag geplaatst.
8 op het dak,  4 op dakkapel en 13 op garage
ook ik gebruik ongeveer 6000kWh op jaarbasis. Vandaar hun voorstel om de opbrengst van de zonnepanelen ongeveer op 80%van gebruik aan te schaffen.
Dat voorstel van jou lijkt nergens op verdien je bijna nooit terug
Heb bij electrabel mijn dubbele meter om laten zetten naar een enkele. Scheelt ook weer een paar tientjes.
Meter is het zelfde gebleven maar nu worden de 2 meterstanden gewoon opgeteld.
Omdat we nu alles overdag aanzetten wasmachine vaatwasser droger etc is nacht tarief niet meer rendabel.

Mijn terug verdien tijd is geschat op 6 jaar en lijkt na een half jaar goed te kloppen.
Tenminste als de huidige regels niet veranderen.

Als ik over die 23 panelen moet gaan betalen dan lever ik niets meer terug ,maar ga kijken voor accu's .
Maar dit is nederland eerst lekker maken en dan belasting heffen.
is ja ook gebeurt met hybride auto's.

Dat is de normale gang van zaken in Nederland, dat moet men ondertussen toch wel weten?

Nog sterker het zal wel een eu bepaling worden. Ik heb begrepen dat in Belgi? men al 200? belasting betaald en Duitsland het ook in overweging neemt.  Eerst flink promoten en dan yes uitknijpen. 
Zelf denk ik dat meen nog een paar jaar wacht tot alles zwart en blauw ziet van de platen.  Zouden ze het nu doen en de terug verdien tijd wordt ipv 6 jaar 12 jaar dan neemt niemand meer zonnepanelen.  Gewoon omdat statistisch gezien men eerder verhuist dan blijft wonen. Ik verhuis niet meer woon hier prachtig en huis is hypotheek vrij.  Joepie

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan