extreme heeft zwart wit beeld

D

diktrom1

hallo hobby vrienden,

mijn extreme heeft zwart wit beeld, nu heb ik zelf het idee dat de scart poort niet meer goed is of zo. Ik zat er ook al over te denken dat het software matig iets niet goed is, maar dat lijkt mij vreemd

Maar wie kan mij hierover misschien wat meer vertellen over dit probleem. En is het een dure hobby om het weer te laten repareren?

Alvast bedankt voor de reactie
 
Waarschijnlijk op een verkeerd knopje gedrukt probeer eens met het P.STD knopje van de AB hem weer op PAL te zetten.

GR
 
Ik had EXACT hetzelfde probleem met ene @sat9500 van een kennis die ik laatst op mijn TV aansloot.
Feitelijk is de @sat9500 en de Extreme hetzelfde.

De instellingen stonden op PAL en RGB. Deze instellingen wijzigen hielp niet.
De Dreambox geeft gewoon kleur. Mijn TV kan geen NTSC aan. Het leek erop alsof de @sat niet op PAL wilde springen ondanks dat ie er wel op afgesteld stond, al toen hij hier aan kwam.

Dus misschien is het toch een hardware probleem.
Met de Dreambox, Humax en Nokia 9500 en 9600 geeft het zich gewoon kleur op m'n TV. Probleem deed zich alleen voor met deze @sat.
 
Ja hoor,

heb bij mij hetzelfde probleem. Onder bij de breedbeeld prima kleuren-beeld, boven op een oude duitse #@#"%&$-TV, zwart/wit, en met geen mogelijkheid in kleur te krijgen. Ik dacht ook al dat het aan PAL/NTSC zou liggen, maar ja????
Je hebt verder weinig aan de antwoorden, maar je ziet het, je bent niet alleen met je probleem..

Ren?
PS receiver is een Xtreme 13.42.65 met de DSC911-emu software...
 
mensen bedankt voor de reactie,
ik ga vanavond even kijken of ik door de tips van jullie het probleem kan verhelpen.
ik hoop dat het zo simpel is zoals jullie zeggen.

Als het nu wel aan het software ligt, kan ik het dan verhelpen door er nieuwe software in te zetten???

groeten uit Z.O Drenthe
 
Tja, weet ik niet, is daar wel andere software in te zetten dan?
Het is me wel bekend dat je het Ucas slot andere firmware kunt geven. Die wat ik hier had, was voorzien van een of andere pentacrypt.
Daar is momenteel de 1.20 titanium ofzoiets ingezet, maar dat heeft verder niets uitgemaakt aan het zwart/wit beeld.

Eerst was daar overigens niets van te merken. Maar daar moet ik dan wel bij zeggen dat ik toen ook een 4:3 TV had net als nu, een Sony en daar ligt wel het verschil.... deze Sony kon NTSC aan. En daarom toch kleur.
De TV wat ik nu heb kent geen NTSC hetgeen bij mij toch het vermoeden doet rijzen dat het een probleem is met het palsignaal en dat de ontvanger klaarblijkelijk NTSC op zijn uitgang houdt.
 
Gewoon een factory reset en dan doet ie het weer !!!!!!


Succes
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan