F2-Free Humax receiver in Rusland

N

nicewithice

Hoi, ik ben nieuw hier, en hoop op de juiste plaats te posten. Satelieten zijn voor mij nog steeds raadsels, ik vind het echter zeeeeer boeiend en kijk al jaren sat tv. Hier mijn vraag. Ik woonde 6 jaar in Portugal, had daar een Humax F2-free receiver, naar Astra gericht. Ik had alle Duitse zenders die ik wou, incl RTL, ZDF ARD etc..Nu ben ik naar Rusland verhuisd, en ik heb mijn receiever meegebracht. Aangesloten op de kabel van de schotel, een search gedaan en slechts 8 zenders, alles Russisch. Ik heb getracht de sateliet instelling voor de search op Hotbird of Eutelsat te zetten, maar bij starten van de search functie vangt hij steeds bij Astra wederom aan.
Mijn vraag: hoe weet ik welke sateliet ik ontvang hier ( er stond een humax voorheen met 280 kanalen, Hallmark, Bloomberg, 7TV, REN TV, Euronews, CNN, BBC world etc.. dit wel met een VIAACCESS kaart )
Hoe stel ik mijn Humax op hotbird of eutelsat in ?????
Kan ik hier Astra ontvangen ( Sint Petersburg ). Ik was in een shop vorige week, en daar was ARD en ZDF op sateliet.
Belangrijkste2 zenders die ik wil hebben zijn RTL en BVN. ( Mijn vrouw is Duits, Ik nederlands...)
Hopelijk kan er mij iemand helpen, Russusche programmas zijn toch moeilijk te verstaan hoor !
 
Hallo ben nog nieuwer hier :)

Heb een tijdje rond sint petersburg rondgedwaald en weet uit ervaring dat de astra daar te onvangen is.
Waar ik zat was het signaal niet sterk maar kan met de afstelling te maken hebben.
Heb daar iedergeval de nederlandse zenders kunnen kijken.

Succes Glenn.
 
Bedankt Glen, nu kan ik toch al eens op mijn dak kruipen en wat rond draaien met de schotel. Had toch nog graag antwoord op mijn humax vraag van iemand hier...
 
Volgens mij heb daar een best grote schotel nodig, als ik de footprints zo eens
bekijk.
Vooral voor de Astra 1D, 1E en 1F. De Astra 1A, 1B en 1G zal met een 1,5 meter
schotel met een gevoelige LNB wel gaan.
Misschien vind je daar wel iemand die met de installatie van schotels ervaring heeft
in St. Petersburg of vraag het even in zo´n sat-shop.
Die weten vaak op welke frequentie je het best kunt afstellen of hebben misschien
een sat-finder die de satelliet aangeeft die je ontvangt of het voor een paar cent
even voor je doen.
Ook zou ik geen zenders zoeken met de Humax, want aan de meeste grote ongecodeerde
paketen is niks verandert.
Dit vergemakkelijkt het zoeken zonder meetapparatuur enorm.
Veel succes er mee.
 
Heb nog even verder gezocht.
Als je zelf zoekt probeer het met de zenders SAT1 en PRO7.
In Kostroma (300 km NO van Moskau) ontvangst met een 1,8m schotel
en quad lnb van onbekend merk.
De LNB moet ook vanwege de aardkromming een graad of 20 gedraaid worden.
Als je nog een analoge receiver hebt staan gebruik die dan om de satelliet
te vinden en stel hem daarna fijn af met een digitale.
 
@ Zardos, bedankt ! Morgen komen ze alles installeren, ik ben eens benieuwd. Probleem is dat ik moet werken, en ze kunnen me natuurlijk vanalles wijsmaken he !
 
Ben benieuwt wat ze installeren, de footprints houden meestal op bij een
diameter van 120 cm.
Ik hoop dat je je even terug meld met een berichtje hierover en hoe de ontvangst
is bij slecht weer, en of je alle zenders krijgt.

Veel succes in St. Petersburg.
 
Alles is gisteren geinstalleerd, en wonder oh wonder, ik heb bijna alles wat ik hebben wil. Meer dan 1000 FTA zenders, de belangrijkste zijn daar: RTL, ARD, Vox, Eurosport, Euronews etc.. Wat echter niet daar is is BVN. Ik heb probeert manueel in te geven, doch ook geen succes daarmee.
Enige verklaring iemand ?
En oh ja, bedankt aan alle antwoorders, goed forum hier !
 
Op de pagina van de SES kun je de footprints van de Astra satellieten
bekijken. Hier die van de Astra 1G waar BVN op uit zend.

http://www.ses-astra.com/business/de/satellite-fleet/satellite-list/astra1g/index.php
http://www.bvn.nl/ontvangst/Astra

BVN zend uit op:
Astra 1G 19,2° 12574H 22000 5/6
Hotbird 8 13° 12303V 27500 3/4

Op de site van BVN vind je ook hier van een footprint.

http://www.bvn.nl/ontvangst/Hotbird

Deze moet je zeker kunnen ontvangen als je installatie daar voor geschikt is.
Hellaas schrijf je niet wat vooreen installatie ze geïnstalleerd hebben en welke
satelliten je ontvangen kunt.
 
Zardos, ik heb een humax F2air, de schotel ken ik niet. Staat op 5e verdiep, ik woon beneden. Doch ik heb momenteel 1200 zenders, en deze zijn Astra en Sirius sateliet. Veel duplicaten, 5 maal ARD, 4 maal RTL etc...maar geen BVN of Limburg en zo. Ik heb verzoekt manueel in te geven, maar geen beeld en ook geen klank. Zelfde voor ZDF, savonds niks, smorgens om 6 uur perfect beeld.
 
Zou, als je het kunt, alle zenders uit de Humax verwijderen en een nieuwe zender
zoek loop starten op Astra en daarna op Sirius of een actuele zenderlijst opspelen
waar de beide satellieten in staan.
De ontvangst ?s morgens wel ?s avonds niet zou ik ook niet zo weten.
ZDF zit op de Astra 1H als je de footprint hier van bekijkt heb je in St. Petersburg
na mijn idee een schotel van minstens 1,8 m maar eerder 2,4 m voor nodig.
Dit geld ook voor de Astra 1E, F, G.
De Astra 1KR zou met een 80cm schotel moeten gaan.
Welke zenders op welke Astra zitten en verdere gegevens over de zenders vind je
hier: http://www.lyngsat.com/astra19.html

Met de nieuwe Astra 1L is het veel moeilijker die is instaat om in veel kleine gebieden
uit te zenden maar kan ook heel Europa bereiken net wat de klant wil ligt aan de beam
die ze gebruiken.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan