Fan Control 2 applicatie verwijderen

C

CDfreak

Hallo iedereen

Ik kan maar nergens terugvinden waar ik de Fan Control 2 plugin kan verwijderen uit de applicatie lijst en dus ook van de dreambox. Ik heb deze namelijk per vergissing geinstalleerd. Domme fout gemaakt

Groetjes
M.
 
Ofschoon fancontrol2 een prima plugin is en zelfs beter is dan de originele van DMM o.a. doordat deze de temperatuur van meerdere sensoren in de dreambox 8000 aangeeft (ga maar eens naar de plugin en druk op de INFO toets ;)), kun je deze eenvoudig verwijderen.

De officiele manier is net zoals je plugins behoort te installeren en zoals je alle plugins ook behoort te verwijderen: Menu-Instellingen-Software Manager - Manage Extensions en dan zoeken naar fancontrol2. Vervolgens via OK zorgen dat er een klein kruisje door de aardbol voor de naam van fancontrol2 komt te staan dan met de rode knop (Terug) net zo lang terug gaan totdat je bij de gele knop ziet staan: Proces.
Dan op de gele knop drukken en daarna op OK klikken. Nu wordt fancontrol verwijderd.

Of via telnet ingeven: ipkg remove *fancontrol2*
 
Welbedankt voor je reactie

Heb ondertussen gemerkt dat als ik de dreambox herstart het programma pas helemaal verdwenen is uit de applicatie lijst.

Groetjes
M.
 
Nee hoor elke verandering aan een plugin is zichtbaar naar een herstart van de GUI (enigma2). Je hoeft dus niet de hele dreambox opnieuw te starten maar kies uit het afsluitmenu: GUI herstarten. Tenminste als je bij Diversen Expert hebt gekozen anders zie je die optie niet in het afsluitmenu...

Je kunt het ook via telnet doen:
Code:
killall -9 enigma2
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan