films harde schijf DM7020si

D

dreamer

medesatters,

Is het mogelijk om films op harde schijf van een DM7020si met Pli image Jade3 af te spelen. Ik heb het dan niet over streamen maar echt over films die op de harde schijf staan van deze box.

Ik wil met de afstandsbediening de harde schijf van de dreambox mounten en de film selekteren en bekijken op tv.

De Pli jade3 image kan alleen voor zover ik begrepen heb de mpeg2 formaat afspelen. Mijn vraag is of andere formaten zoals avi, flv en vob ook afgespeeld kunnen worden.

Zijn er mogelijkheden in de vorm van plugins of andere images die deze formaten wel aankunnen?

mvg

Ja en nee.

Je kunt de films gewoon afspelen met het apparaat zelf, en op de tv waarop deze is aangesloten.

De films moeten wel op de juiste plaats staan.

Andere dan de ondersteunde formaten kun je niet afspelen.

Er zijn mij ook geen plugins bekend die je box ineens krachtiger maken zodat ie dat wel kan.

AVI is daarbij een bijzondere uit je lijstje, omdat dat tegenwoordig geen formaat meer is, maar een "container".

In die container kunnen verschillende formaten zitten en das dus het lastige eraan want dat kun je niet zien aan de bestandsnaam en/of extensie.

AVI bestanden kunnen allerlei soorten van HD formaten bevatten, en je box kan dit eenvoudigweg niet aan.

De manier om zoiets toch af te spelen, is op je pc binnenhalen en dan eventueel weer (naar je box) streamen, maar dat is dus nogal een gedoe.

Als je wil weten waar je dan de video player kunt vinden: in het menu naar bestandsmodus gaan en dan naar de betreffende film browsen.

Met de gekleurde knoppen kun je de player bedienen (de betekenis van de knoppen staat er onder).

Bedankt.

Ik weet genoeg.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:57 uur ----------

Ik heb nog wat advies nodig.

1) Ik heb een oude schijf van 20Gb in de DM geinstalleerd. Vervolgens via het menu geformatteerd met de optie .e3. Maar na 3 uur was de DM nog steeds aan het formatteren. Toen heb ik de DM maar uitgezet en opnieuw opgestart.

De harde schijf wordt herkend en ik kan de schijf ook benaderen, zowel via de DM als via het netwerk (pc). De dir en subdirs zijn gewoon zichtbaar.

Is nu het formatteren wel of niet goed gegaan?

2) Voordat ik deze topic opende heb ik een 3-tal .flv-bestanden op de harde schijf gezet, over het netwerk. Maar als ik de schijf bekijk dan zie ik deze bestanden niet.

Waar zijn deze bestanden gebleven?

Zijn ze er wel en alleen maar niet zichtbaar of.....

Wie kan me hierbij helpen aub. Ik gebruik nog steeds de Jade3 image.

Is nu het formatteren wel of niet goed gegaan?
Vermoedelijk niet of onvolledig, als je hem uitzet terwijl hij nog bezig is, dan heb je altijd een risico dat er iets ergens niet helemaal goed is gegaan.

Echter 20 GB mag zo lang niet duren, dat moet vrij snel gaan, als het binnen 10 minuten niet gepiept is dan klopt er iets niet.

En dan heb ik al ruim de tijd genomen want 10 minuten heeft hij bij lange na niet nodig.

Hoe had je de harddisk er in gezet? Compleet leeg zonder partities etc? Want normaliter kan het handig zijn wel een partitie aan te maken, geen NTFS maar Fat32. Formatteren is niet nodig, als die partitie er maar op staat.

Dan in de Dreambox duwen, Dream opstarten en dan via de a/b formatteren, eventueel kun je ook via DCC proberen. Maar dan zou het vrij snel in orde moeten zijn.

Waar zijn deze bestanden gebleven?[/qutoe]Dat ligt er aan met welke directory op de Dreambox je FTP programma standaard een verbinding maakt. Als je daar de bestanden hebt gezet, zouden ze daar ook moeten staan.

Tenzij je ze in de /tmp of /var/tmp hebt gezet, deze kan bij een herstart van de Dreambo weer leeg zijn. En dan zijn je bestanden dus naar /dev/null oftewel pleite.

Als je met de video player naar die bestanden gaat zoeken, dan vind je ze niet.

Dat komt omdat die alleen bestanden laat zien die 'ie af kan spelen.

Er zit ergens (ver weg) in het menu wel een andere browser waarmee je die bestanden wel zou kunnen zien.

Ik kan je niet zomaar even opnoemen waar je die gaat vinden.

Aan Black Tiger:

De schijf komt vanuit een pc. Zonder aangemaakte partities maar is wel NTFS geformatteerd en er zaten wat bestanden op. Was een Xp-pc. Volgens mij is dat het probleem.

Wat ik echter niet begrijp is dat de DM dus deze schijf niet kan formatteren vanwege de NTFS maar na deze langdurige en onvolledige formattering is de schijf toch wel zichtbaar. Ook de DM kan de schijf benaderen en ik heb zelfs een klein stukje opgenomen. En ook dat is zichtbaar en af te spelen, is een .ts bestand.

De DM heeft zelf diverse dirs aangemaakt op de harde schijf en één ervan had de map "movies". Hierin heb ik dus de .flv-bestanden neergezet.

Voor mij toch een beetje vreemd maar is niet erg. Zodra ik de Openpli beta erop heb gezet ga ik de schijf nogmaals formatteren maar dan FAT32.

Aan Mas3:

Via de pc (netwerkomgeving) middels Verkenner ben ik op zoek gegaan naar de harde schijf. Deze is gewoon zichtbaar met allerlei verschillende dirs en te benaderen via deze weg. Ook hier kan ik de .flv bestanden niet terugzien. Ik denk dat ik iets verkeerds heb gedaan bij de overdracht van de gegevens. Na de firmware update ga ik de zaak nogmaals formatteren en beginnen we gewoon opnieuw. In ieder geval weet ik nu dat dit formaat niet ondersteund wordt. En ik denk dat ik DCC ga aanspreken. Ik gebruik zelf liever Windows en de netwerkomgeving maar de DM is echt een schitterend apparaat. Jammer dat ik er nu pas aan begin.

Heb me te lang bezig gehouden met de Nokia 9200 en Maxplus 2100.

Hoe dan ook hartelijk dank voor jullie advies en ik denk ongetwijfeld dat ik nog vaker beroep zal doen op jullie expertise!

Topic kan hierbij gesloten worden.

Laatst bewerkt:
Wat ik echter niet begrijp is dat de DM dus deze schijf niet kan formatteren vanwege de NTFS maar na deze langdurige en onvolledige formattering is de schijf toch wel zichtbaar.
Mijn vermoeden is dat Linux op een andere wijze formatteert dan windows, waardoor Linux gewoon formatteert wat hij wel denkt te kunnen.

Een andere mogelijkheid kan een bug in ext2 of ext3 formattering zijn in de Dreambox. Dat hebben we nogal eens meegemaakt, ook dan geeft hij geen "klaar" met formatteren maar blijft hij doen alsof hij nog bezig is met formatteren, terwijl dat niet het geval is.

Mogelijk is dat bij jou het probleem geweest.

Je kunt normaliter eenvoudig kijken of je hem wel of niet opnieuw formatteren moet.

Tijdens een opname kun je namelijk in de status zien hoeveel hij al opgenomen heeft en hoeveel ruimte er nog vrij is op de harddisk.

Komt deze vrije ruimte overeen met de grootte van de harddisk dan hoef je vermoedelijk niet opnieuw te formatteren.

Doch als je toch OpenPli er nog eens op gaat zetten, zou ik het toch nog eens proberen als je het niet te veel moeite vindt, just to be sure.

V.w.b. die .flv bestanden zal vermoedelijk gebeurt zijn wat ik al vertelde, dat die in /var/tmp terecht zijn gekomen en die wordt automatisch gewist na een herstart.

Topics sluiten we bij ons normaliter niet vlug, eventuele aanvullingen kunnen dan nog bijgeschreven worden. Niet na een jaar maar als je bijv. nog eens geprobeerd hebt binnen een maand of 3-4.

Veel plezier!

Medesatters,

De nieuwe image zit erop (openpli; Enigma1). Via DCC de schijf nogmaals geformatteerd.

Ik heb inmiddels veel kunnen lezen over streamen van video en de dreambox maar hetgeen ik wil kan ik tot nu toe nergens vinden.

Ik heb een avi-filmpje van zo'n 600 mb via de Verkenner van Windows gekopieerd naar de harde schijf. Ook hier weer hetzelfde probleem. Kan niet op de DM afgespeeld worden en is ook niet zichtbaar. Ik heb ook nog een map aangemaakt op de Hdd met de naam movies en wederom niet zichtbaar.

Kan iemand mij helpen aan antwoorden op de volgende vragen:

Kan iemand mij aub voorzien van een lijst met coderingen die de DM wel kan afspelen?

Wat is .ts voor een formaat?

alvast bdeankt.

Tja, avi zou normaliter wel kunnen dacht ik, maar zoals Mas3 al aangaf is avi tegenwoordig een container van allerlei formateren, waaronder ook bijv. divx en xvid. En divx kun je niet op je Dreambox afspelen, daar zijn al topics over geweest.

Je kunt het wel zoals reeds aangegeven omzetten naar .mpg formaat, dat herkent de Dreambox wel.

Een lijst met coderingen heb ik niet voor je. Maar (s)vcd (mpg, mpeg), dvd (.vob) en .ts moet hij aankunnen. Vermoedelijk ook nog .dat en .avi als het meezit.

Maar v.w.b. het .ts moet dit dan geen telesync zijn en avi de echte oude windows avi, dus geen divx ofzo.

Vandaar dat veel mensen gewoon streamen vanaf de pc of NAS, dan kun je vaak wel divx afspelen.

Het .ts formaat is een digitale opname die de Dreambox maakt. Staat overigens niet voor het telesync formaat, da's weer iets anders.;)

Bedankt voor het antwoord Black Tiger.

Ik zal eens op zoek gaan naar wat software om de bestanden te converteren.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan