Finnen krijgen recht op snel internet

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.184
Waarderingsscore
577
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
HELSINKI - Finland is nu al een van de landen met de beste internetverbindingen, maar het gaat met ingang van juli nog een stapje verder: elke burger krijgt dan recht op snel internet.

Geen enkel ander land heeft een dergelijke wet. Dat meldde de nieuwszender CNN donderdag.

Telecommunicatiebedrijven krijgen de verplichting om alle 5,2 miljoen Finnen aan te sluiten op verbindingen van minimaal 1 megabit per seconde. Het is nog maar een tussenstap richting 2015. Dan wil de Finse overheid dat alle burgers beschikken over verbindingen die 100 megabit per seconde kunnen verwerken.

Op dit moment beschikt 95 procent van de Finnen over een internetaansluiting. Door de nieuwe wet moeten ook ver afgelegen regio's worden aangesloten op het wereldwijde web. (ANP)

 
Kijk da's mooi, een wetgeving maken die ook afgelegen regio's aansluit op internet.

Dat gaat misschien wel wat ver, maar zo'n wetgeving is niet slecht. Inderdaad heeft Finland een van de beste internet verbindingen. Ze hadden ook al 8 mbit voor een 30 euro toen wij daar nog 70 euro per maand voor betaalden, dus wat dat betreft liggen ze wel wat op ons voor.

Nu vind ik persoonlijk 100mbit niet perse noodzakelijk, maar het is wel mooi dat er toch een land is wat van mening is dat elke burger recht heeft op internet. Moesten ze hier ook doen, want als je tegenwoordig iets hebben moet of ze maken ergens reklame voor is het altijd wel "voor meer informatie, kijk op www.tralala.nl" of iets in die geest.

Goede actie van de Finse regering! Dat noem ik nu nog eens aan het volk denken, in plaats van hier dat geneuzel over die AOW leeftijd waar ze gewoon met de poten af hadden moeten blijven.

 
Daar kunnen ze hier idd nog wat van leren.

En dat onderwerp AOW??? Tja, ik weet zelf nog niet hoe ik dat voor elkaar moet gaan boksen, maar dat is een ander onderwerp/lijdensweg... :confused:

 
Goede actie van de Finse regering! Dat noem ik nu nog eens aan het volk denken' date=' in plaats van hier dat geneuzel over die AOW leeftijd waar ze gewoon met de poten af hadden moeten blijven.[/quote']
Helemaal met je eens BT!

Groetjes,

Bones
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan