Firefox 4 is uit

M

MAS3

Firefox 4 is uit, die volgt versie 3.6 op.

Een update naar deze belangrijke nieuwe versie, gaat niet automatisch en men zal daarvoor dus zelf opdracht moeten geven naar updates te zoeken.

Ik heb 'm er nu 2 dagen op staan en ik mag zeggen dat het me verbaasd te zien hoe snel pagina's geladen worden.

Sommige pagina's waarvan ik weet dat het lang duurt voor ze volledig geladen zijn, worden nu in een mum van tijd getoond.

Ik vraag me af hoe ze dat voor mekaar hebben gekregen.

De layout is een stuk soberder.

De meeste knoppen zijn verdwenen.

De statusbalk onderaan is verdwenen, maar de informatie niet.

Die verschijnt op dezelfde plaats als de oude balk, maar is niet groter dan nodig voor de betreffende info en heeft wat weg van het tabje van een tabblad.

Hierdoor is er dus beduidend meer ruimte voor de web pagina beschikbaar.

Zojuist zag ik nog een nieuwe optie:

Staat er ergens een link als tekst, dan heb je na het selecteren van die tekst, en de rechter muisklik erop, de mogelijkheid om de link te volgen (meerdere opties).

Dus als ik nu type satellitefun.org dan maakt het board daar geen link van omdat www ontbreekt.

Maar met de nieuwe versie van FF word dat dus toch herkend.

Scheelt weer knippen en plakken in de adresbalk.

Ben benieuwd wat er nog meer aan te ontdekken is, voorlopig ben ik er blij mee.

 
Als je toch aan het testen bent... hoe zit het met tabbladen? Ik kan in IE aangeven dat een nieuw tabblad automatisch op mijn homepage start.

Dat kon in Firefox 3 nog niet. Is dit inmiddels met FF4 wel mogelijk?

 
Geen idee, ik kan zo snel geen instelling vinden die daarover rept.

Persoonlijk heb ik nooit een dergelijk verlangen gehad, en zal het dus ook niet missen.

De belangrijkste pagina's heb ik toch al bookmarked en als knopje beschikbaar.

Dan zijn het dus maar 2 kliks.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan