Formule 2 Henry Surtees fatale crahs gister op Brands Hatch

Big-Henk

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
25
Punten
38
Leeftijd
63
Helaas door een losgeraakt wiel van een crash even daarvoor op z'n hoofd heeft Henry Surtees 18 jaar en zoon van voormalig Formule 1 wereldkampioen John Surtees het helaas niet overleefd gister in Brands Hatch.

[nomedia=http://www.youtube.com/watch?v=4Svj-FOtEz4]YouTube - Broadcast Yourself.[/nomedia] Vanwege een leeftijd bevestiging is het waarschijnlijk niet mogelijk het filmpje van de horror crash direct te plaatsten. Gebruik dan de link even..

Nee, je moet inloggen ervoor.
Maar ik sta er ook niet echt om te springen!

Maar inderdaad was John Surtees ook F1 worldchampion en zelfs ook op de motor.
In de gouden jaren voor de Engelsen met collega's als Jim Clark en Graham Hill.
Andere lieden waren Jack Brabham (Australie) en Bruce McLaren (Nieuw Zeeland).
Die zelfs hun naam aan een team gaven.
Maar dat is allemaal geschiedenis.

Grtz.

Deze werkt wel zonder in loggen: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=aTDiYS1NVW4]YouTube - Henry Surtees Brands Hatch Crash 2009[/ame]

Sjeees..... ik heb gewoon even een accountje aangemaakt, je ziet het bijna niet, maarja dat is ook niet nodig. Men kan het wiel van het midden van de wagen af zien stuiteren. En als je dan weet wat zo'n wiel weegt en met welke snelheid dat op hem af kwam.... Het zou me niet verbazen als hij er niets meer van gemerkt heeft en meteen zijn nek gebroken heeft.:(

Vaagheid... is het bij de F2 dan nog niet zo dat wielen vast moeten zitten aan staalkabels zoals bij de F1? Er zijn toch zat ervaringen inmiddels met rondvliegende wielen toch?

Black Tiger;203231 zei:
Vaagheid... is het bij de F2 dan nog niet zo dat wielen vast moeten zitten aan staalkabels zoals bij de F1? Er zijn toch zat ervaringen inmiddels met rondvliegende wielen toch?

Dat is iets wat ik ook niet snap, dat zou verplicht moeten zijn in alles series maakt niet uit welke.
Je kunt het soms niet voorkomen dat het wel gebeurd zoals af en toe in de F1 ook nog wel bij een extreme impact, maar in de regel voorkom je toch een heel groot leed er door dat hij blijft hangen.

Ik denk ook dat hij niks meer gevoeld heeft, door die klap is denk ik meteen z'n nek gebroken.
Ook omdat je zag dat hij vol op het gas bleef staan.
Zo zie je maar weer wat een harde sport het soms kan zijn ondanks allerlei veiligheid voorschriften.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan