Formule1 nieuws en roddels

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
In deze thread zal ik julie proberen op de hoogte te houden van het laatste nieuws en roddels of speculaties voor het nieuwe seizoen :)

Door Bouwe (vw_caddy) op vrijdag 16 november 2007 15:43
Bron: F1-live.com

Op het Circuit de Catalunya hebben de afgelopen dagen de diverse F1-teams hun testrondes gemaakt. Ferrari-rijder Felipe Massa sloot gisteren de laatste testdag af met de snelste tijd. Toch is Massa niet tevreden over zijn rijkunsten zonder traction control: "Ik reed verschrikkelijk."

Met ingang van het volgende seizoen is het gebruik van de traction control verboden. Voor de gevestigde orde betekent dit dat ze hun rijstijl moeten aanpassen, waaronder Felipe Massa. "Het is gewoon zo dat ik totaal geen ervaring heb met het rijden zonder traction control," aldus Massa. "Ik reed dus ook knap waardeloos. Het gaspedaal is net als een draaiknop. Je moet het pedaal met al je gevoel bedienen en niet opeens door de vloer gaan heen trappen."

De Braziliaan is geen voorstander van het verbod omdat hij denkt dat het een achteruitgang is op het gebied van veiligheid. Massa: "In de natte races zullen er meer ongelukken gaan gebeuren."

Door Bouwe (vw_caddy) op maandag 19 november 2007 19:12
Bron: Autosport

Renault gaat het volgende seizoen met een gewijzigde line-up starten in de Formule 1. Of Fernando Alonso daaraan wordt toegevoegd is nog steeds de vraag, maar volgens teambaas Flavio Briatore is de kans dat de Spanjaard komt ongeveer zestig procent.

Het Franse team is ??n van de weinige teams die hun rijders voor volgend jaar nog niet bevestigd hebben. "Renault zal volgend jaar andere coureurs hebben," aldus Briatore. "Het is voor zestig procent zeker dat Fernando Alonso weer bij ons terugkomt. Tussen morgen en overmorgen zal er een beslissing komen. De keuze ligt bij Alonso en hij kent ons. Vorig seizoen maakte hij een fout om bij McLaren te gaan rijden. In deze fase denkt hij aan alles behalve aan het geld en zijn salaris. Hij wil rijden."

Volgens de media moet de terugkomst van Alonso bij Renault een koud kunstje zijn, maar Briatore betwijfelt dat. "Het is niet makkelijk om eerst met elkaar in zee te gaan, vervolgens van elkaar te gaan scheiden en daarna weer samen verder te gaan. Het team en Alonso hebben de intentie om een oplossing te vinden, dat moet deze week gaan gebeuren."

Volgens de laatste geruchten zou naast Fernando Alonso de huidig Renault-testcoureur Nelson Piquet Jr. gaan rijden, wat zou betekenen dat Giancarlo Fisichella op zoek kan gaan naar een nieuwe werkgever. Voor Heikki Kovalainen zou dan een plek vrij zijn bij McLaren Mercedes.

Door Jeroen (JJdJ1984) op dinsdag 20 november 2007 13:49
Bron: F1-today

De kans is aanwezig dat Robert Doornbos volgend seizoen als testcoureur aan de slag gaat bij BMW Sauber. De Nederlander heeft afgelopen week samen met zijn zaakwaarnemer een gesprek gehad met het Duitse team tijdens de testsessies in Barcelona.

Afgelopen seizoen kwam de Rotterdammer uit in de Champ Car World Series waarin hij tot Rookie of the Year werd uitgeroepen. Hij testte daarnaast voor het Formule 1-team van Red Bull Racing.

Door Dennis (dennistd) op donderdag 22 november 2007 12:10
Bron: GPUpdate

Michael Schumacher zal ook tijdens de testweek op Jerez, begin december, weer in actie komen voor Scuderia Ferrari. Dit liet de hoofdingenieur van het team, Luca Baldisserri, vandaag weten.

"Op 4 december zal Michael in Jerez rijden. We hebben hem gevraagd om zijn helm uit het vet te halen, omdat de F1 terugkeert naar vervlogen tijden, waarin elektronische hulpmiddelen verboden zijn", vertelde de Italiaan.

"Michael kan ons de goede kant op helpen. De coureurs van nu gebruiken het gaspedaal als een drukknop. Halverwege de bocht gaat het pedaal naar beneden en de software doet de rest. Nu zullen ze moeten leren om meer met het gas te spelen."

Vorige week reed de Duitser ruim 150 ronden op het circuit van Barcelona.

Door Bouwe (vw_caddy) op maandag 10 december 2007 16:24
Bron: F1-live.com

Op 16 maart volgend jaar gaat Nelson Piquet jr. zijn eerste F1-race rijden voor Renault. Vandaag werd bekend dat Piquet jr. naast Fernando Alonso de tweede rijder wordt van het Franse team.

"Ik wil Flavio Briatore en Renault enorm bedanken voor hun vertrouwen," aldus Piquet jr. "Het is fantastisch om mijn Formule 1-debuut te kunnen maken bij een topteam, met ??n van de beste coureurs ter wereld als teamgenoot. Ik heb sinds het einde van 2006 hard voor dit stoeltje gewerkt en ik ben trots dat mijn harde werken als testrijder zijn vruchten heeft afgeworpen."

De 22-jarige Braziliaan, zoon van drievoudig wereldkampioen Nelson Piquet sr., verheugt zich op de samenwerking met Fernando Alonso. "Ik kijk er erg naar uit om samen te werken met Fernando en hoop veel van hem te kunnen leren. Als rookie kun je geen beter referentiepunt hebben dan een tweevoudig wereldkampioen."

Reacties(7)

Door Bouwe (vw_caddy) op maandag 10 december 2007 14:20
Bron: Autosport - Submitter: Riothippie
Laatste wijziging: 02:35

De kogel is eindelijk door de kerk: Fernando Alonso keert terug bij het Franse F1-team Renault. Dit maakte de Spanjaard vandaag bekend op zijn website.

Alonso, die in 2005 en 2006 wereldkampioen werd met Renault, vertrok in 2007 naar McLaren Mercedes. Na een jaar vol interne strubbelingen besloten beide partijen uit elkaar te gaan. De tweevoudig wereldkampioen heeft een contract getekend voor ??n jaar. Nelson Piquet jr., momenteel testcoureur bij het Franse team, zal naast Alonso de tweede viool gaan spelen.

Update 14:35 uur

De komst van Fernando Alonso is nu ook door Renault officieel bekend gemaakt op haar website. "Fernando en Nelson vormen samen het mooiste rijderspaar van volgend jaar," aldus teambaas Flavio Briatore. "We zijn erg blij dat Fernando terugkeert bij het team waarmee hij zijn grootste successen behaalde. Zijn kwaliteiten als coureur en teamleider staan buiten kijf. We kijken dan ook uit naar wederom een erg sterke samenwerking. Fernando weet hoe er binnen dit team aan toe gaat, dus hij zal zich gelijk op zijn gemak voelen bij ons."

Uiteraard is Fernando Alonso ook tevreden dat hij kan terugkeren bij zijn oude werkgever. "Ik ben blij dat ik kan terugkeren bij Renault," aldus de 26-jarige coureur. "Renault is het team waar ik ben opgegroeid als F1-coureur. Nu is het moment om samen aan een volgend hoofdstuk te beginnen. Het is geweldig dat ik weer met dit team mag gaan samenwerken, en ben er van overtuigd dat wij weer vooraan zullen gaan staan. Renault heeft een moeilijk jaar achter de rug, maar de nieuwe auto zal er zeker staan in 2008."

Reacties(32)

Door Wouter (ziggyziggyziggy) op dinsdag 11 december 2007 11:02
Bron: Home of Sport - Submitter: rubbereend

Het is niet duidelijk wat voor deal Fernando Alonso met Renault heeft voor zijn terugkeer naar zijn oude team. De wereldpers noemt verschillende bedragen en looptijden.

Het Franse team heeft niet bekend gemaakt voor hoe lang Alonso heeft getekend, en ook het bedrag dat de Spanjaard zal verdienen is niet bekendgemaakt. De wereldpers speculeert er ondertussen lustig op los.

Volgens het Duitse persagentschap DPA zou een woordvoerder van Renault hebben gezegd dat Alonso tot het einde van 2009 heeft getekend. Ook de Spaanse sportkrant Marca deelt die mening. Het Duitse Auto Motor und Sport heeft het echter over een driejarig contract, waarmee 93 miljoen euro gemoeid zou zijn. De Engelse kranten The Times en The Independent hebben het over dezelfde looptijd, maar wagen zich niet aan bedragen.

Volgens The Daily Mail heeft Alonso weliswaar voor meerdere seizoenen getekend, maar is een clausule ingebouwd waarmee de coureur al na ??n seizoen naar Ferrari mag overstappen. El Mundo Deportivo, uit Spanje, denkt dat Alonso ?berhaupt voor slechts ??n jaar heeft getekend, Diario AS voegt daar nog een wederzijdse verlengingsmogelijkheid tot 2009 aan toe.

Door Dennis (dennistd) op donderdag 28 februari 2008 20:03

Ondanks de niet al te beste verhouding tussen Fernando Alonso en Lewis Hamilton afgelopen jaar, denkt de Spanjaard dat de Brit dit jaar wereldkampioen zou kunnen worden. Hij denkt dat Hamilton na een jaar ervaring sterker is dan vorig jaar.

"Hij heeft nu een jaar gereden en dat zal hem alleen maar sterker maken", zei Alonso. "Ik denk dat hij zeker kans maakt op de titel. Als je een jaar ervaring hebt, zijn de circuits niet langer nieuw voor je, je weet met wat voor druk je te maken hebt en dat geeft hem een voordeel vergeleken met vorig jaar."

Volgens de tweevoudig wereldkampioen is het echter Kimi Raikkonen die de meeste kans op de titel maakt. "Ferrari en McLaren zullen gaan vechten voor het kampioenschap", zei hij. "Maar als ik er ??n moet uitkiezen, dan Kimi en Ferrari. Kimi is de kampioen en de te kloppen man. Hij had een sterk slot van 2007 en veel geluk om van zo'n grote achterstand terug te komen. Maar hij heeft nu het zelfvertrouwen en dat zorgt ervoor dat hij zeer sterk is."

Door Sjors (Sj0rSz) op vrijdag 29 februari 2008 14:25

Nick Heidfeld kan niet wachten tot op 16 maart de eerste race van het nieuwe Formule 1-seizoen wordt verreden. De coureur van BMW denkt dat de eerste wedstrijd meteen een uitdaging zal worden. De aanleiding hiervoor zijn de nieuwe regels.

"De eerste race van een Formule 1-seizoen is altijd erg speciaal," liet Heidfeld weten. "Het circuit van Melbourne bevalt me verder wel. De baan heeft nogal een eigen karakter, ergens tussen een stratencircuit en een permanent circuit. Doordat hier niet vaak wordt geracet, is er met name aan het begin van het raceweekend altijd extreem weinig grip op de baan. Dit zal nog een hele uitdaging worden, gezien het verdwijnen van de tractiecontrole en de motorrem."

16 mrt. 2008 Australi? Australi?, Melbourne
23 mrt. 2008 Maleisi? Maleisi?, Sepang
06 apr. 2008 Bahrein Bahrein, Sakhir
27 apr. 2008 Spanje Spanje, Barcelona
11 mei 2008 Turkije Turkije, Istanbul park
25 mei 2008 Monaco Monaco, Monte Carlo
08 jun. 2008 Canada Canada, Montreal
22 jun. 2008 Frankrijk Frankrijk, Magny-Cours
06 jul. 2008 Groot-Brittanni? Groot-Brittanni?, Silverstone Circuit
20 jul. 2008 Duitsland Duitsland, Hockenheim
03 aug. 2008 Hongarije Hongarije, Hungaroring
24 aug. 2008 Europa Europa, Valencia Stratencircuit