Formule1 Seizoen 2024

Inhalen op lastige punten zou natuurlijk kunnen, maar gezien de ervaringen uit het verleden verwacht ik dan hooguit een safety car
De SC is er al in rondje 1 en zijn er al 3 uitvallers, Perez werd gewoon van de baan gereden.
 
LoL, nee geen SC geweest, gewoon meteen rode vlag, einde oefening. Althans ik heb geen SC gezien of gehoord.
Staande start over een kwartier, 15:45 uur. Ben benieuwd.

Maar je hebt toch je voorspelling die uitgekomen is. Rode vlag dus. :)
 
Je hebt helemaal gelijk. Maar het wordt toch een spannende race, maar meer wie komt er wel binnen.
 
Nee denk ik niet. Tenzij er nog wat geks met de pitstops gebeurt anders denk ik dat het zo wel ongeveer blijft. Ik was al uit verveling reclame gaan lezen dat zegt al veel. :biggrin:
Er is gewoon bijna niet in te halen hier en dat is gewoon het jammere van dit circuit.
 
En zoals verwacht, geen veranderingen meer. Met zoveel overspeed wat Verstappen had was het nog niet genoeg.
Russel had goed banden gespaard.
Maar in elk geval mooi gedaan van Leclerc, nette en verdiende overwinning!
 
Was inderdaad een saaie race, Max kon er met zijn nieuwere banden echt niet langs.
Ik begreep dat er wensen waren om het circuit aan te passen zodat er wel inhaal momenten komen. Dat zal het hopelijk aantrekkelijker maken.
 
Ja klopt, er was wat sprake dat het misschien met deze zware auto's een beter idee was om ergens het circuit wat aan te passen zodat je op zijn minst op 2 plekken inhaal- en/of uitrempunten kon maken.
Dus ik ben heel benieuwd volgend jaar of ze inderdaad iets wijzigen.

Deze keer was volgens mij de race ook weer op RTL+ te volgen. Heb daar niet gekeken, maar de kwalificatie werd er in elk geval wel live op uitgezonden en dan is dat met de race normaliter ook zo.
Beetje late info, maar beter laat dan nooit. ;)

Op naar Canada over 14 dagen, hopelijk wordt het daar dan weer een stuk spannender!
 
De nummers 1 t/m 10 startten 2x in dezelfde volgorde en zo eindigde de race ook. Zelfs op medium banden die normaliter snel aan flarden worden gereden. Maar tja als Leclerc opdracht krijgt niet harder te gaan om de banden te sparen en de rest op gereduceerde snelheid volgt dan gaan ze lang mee. Inhalen in Monaco is niet te doen, zonder brokstukken.

Het was een lange saaie zit met een klein spannend moment met de bandenwissel van LH waarop Max vol gas zijn rondje uitreed om dan ook te wisselen. LH kwam flink te kort toen Max uit de pitstraat kwam. Erg gehaaid.
 
Ik sla Monaco voortaan over. Zonde van mijn tijd.
 
Tja met die oude lichtere wagens kon er nog wat en kon het nog spannend worden, maar nu helemaal niet. Als ik dit geweten had was ik met de vrouw naar de rommelmarkt gegaan.
Achja, dan doen we dat volgende week gewoon, dan is er toch geen racen en heeft ze dan ook nog wat. :)
 
Ik vond er ook geen zak aan, ben intussen bezig geweest met het hangen van een nieuwe hordeur,
en rond 5 uur werd het lekker donker hier, en heb ik zitten te kijken naar de lichtflitsen.
 
Ik sla Monaco voortaan over. Zonde van mijn tijd.

Ik vond er ook geen zak aan, ben intussen bezig geweest met het hangen van een nieuwe hordeur,
Helmaal mee eens, ik snap niet wat de formule 1 daar doet, een erg veel plastic gezien in de gezichten van de rijken der aarde, alles is daar nep, de keus kan alleen het grote geld zijn want met sport heeft het geen zak meer te maken.
De auto's zijn te groot om daar naast elkaar op de baan te kunnen rijden, als je al niet naast elkaar kan rijden, kan je inhalen wel vergeten, dat bewees de (domme) aktie van Magnussen wel.
Zelden zo'n saaie optocht gezien en niet meer het kijken waard.
 
Ik denk ook dat het precies dat is. Bochtig stratencircuit kan nog met kleinere auto's, maar dit is van oudsher eigenlijk al gewoon een rijkeluis feestje dat zij ook naar de F1 kunnen kijken in hun prinsdom belastingparadijsje waar ook veel van die F1 coureurs wonen.

Even wat extra geld verdienen voor de F1. Net zoals ze nu ook meer Amerikaanse races willen sinds Liberty Media de eigenaar is. Die zijn ook Amerikaans en dat zag je gelijk al aan die eerste race daar.
Het moest gelijk nacht want mooier gezicht van de "skyline" en veel commercie, je wilt niet weten wat je daar dan voor een simpel drankje betaald en zo.
Dat zal bij de andere races daar niet veel anders worden ben ik bang, met name commercie en verdienen en de F1 wat meer ondergeschikt belang.

Best kans dat daarom ook Viaplay een en ander gekregen heeft ondanks hoger bod van Ziggo. Want Ziggo is een sigaar uit eigen doos. Viaplay is weer pure winst.
 
Wat is het stil vandaag. Niemand gekeken gisteren?

Het was toch een behoorlijk spannende race. En extra spannend werd het met de regenbuien en de safety car.
En tijdens die safety car een snelle en goede beslissing, Max de pits in en Norris reed door.
Gelukkig hadden waren de McLaren's deze keer niet sneller dan de RB en was het moeilijk bij Max te komen toen hij eenmaal voorop lag.

Maar het verschil was best klein. En de Mercedessen gingen ook behoorlijk hard deze keer. Beiden wisten nog langs Piastri te komen en zo wist Russel nog 3de te worden.

Het komt steeds dichter bij elkaar het is nu toch echt wel spannend. Op naar Spanje de 23e.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ik vond het een vermakelijke race met veel verrassingen! :)
 
Ik heb ook genoten van deze race.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr.Z
Ja het was een spannende wedstrijd ,

Hier een korte samenvatting 😂

 
Mooie spannende race gezien vandaag. En ook een heel goede strategie van Redbull om met gebruikte rode banden te starten en het setje nieuwe te bewaren voor het laatst.
Dat heeft zeker geholpen om Norris voor te kunnen blijven, die op het eind totaal niet naar bandenmanagement keek. Daar was ook geen tijd voor als hij Max nog had willen inhalen.

Al met al toch spannend alhoewel de race nauwelijks verschillend eindigde als hij gestart was, behalve dan dat Max als eerste eindigde en onder andere Hamilton zijn eerste podium van 2024 haalde.
Ondanks dat zat er toch genoeg spanning in.
 
Klopt allemaal, bandenstrategie heeft Max de winst gebracht. kamp Norris heeft enigszins liggen slapen en een slechte banden wisseltijd ik dacht 3 sec om 1.9s bij Max draagt ook niet bij

Een ding is zeker Op dit moment heeft RB niet de snelste bolide.
En dat is zeker al 3-4 races zo.
Ook opmerkelijk weinig updates.

Ik denk dat er achter de schermen bij RB er flink gewerkt wordt aan een super update die wederom iedereen in de schaduw gaat zetten . Duurt te lang dat ze met updates komen

Ergerlijk vond ik dat de commentatoren op nog 6 rondjes meer oog hadden.Voor Leclercen totaal voorbij gingen aan het gevecht tusse Max en Norris.

Norris is een vechter zoals Max. Dus verwacht nog veel spannende races.
 
Ja het valt mij ook op dat ze al een paar races geen updates hebben maar ze zullen inderdaad wel aan het werken zijn achter de schermen. Dan hebben ze nog geluk dat Adrian Newey er ook nog altijd is, dus laten we het hopen.

Van de commentatoren had ik gelukkig weinig last want ik heb altijd nog Grand Prix radio op staan met Olav Mol.
Wat me wel irriteerde is dat net bij de laatste 5 ronden de radio tot 3 keer toe stop viel.
Geen idee of dat aan mijn gsm ligt of aan de stream, maar was wel hoogst irritant, omdat het best even kost om het geluid opnieuw te synchroniseren.

Norris is zeker een vechter, dat was ook wel te zien in de laatste rondes na zijn bandenwissel hoe hij naar voren ging en er op gebrand was om Max te pakken. Echte fighter spirit. Dat vind Max zelf trouwens ook leuk.
Maar ik ben toch blij dat ie weer gewonnen heeft. ;)
 

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan