Foto van 'n film maken

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
8
Punten
18
Ik probeer van 'n film (.avi) een foto te maken.
Alles lukt tot ik de film sluit, dan wordt de foto helemaal zwart.
Ik heb het ook met Printscreen geprobeerd, maar ook dat helaas zonder resultaat.
Weet iemand hoe het wel moet?

ik denk dat je niet de goede toetsen hebt gebruikt, zet de kursor op het schem, druk nu de shift + de ctrl hou die vast en druk dan op print screen.
open nu het progamma Paint in windows, selekteer het vierkantje links boven in.
en ga nu plakken door de ctrl en de V toets de screendump staat nu in paint opslaan als jpg niet als bmp zoals je weet is die wat groter van formaat.

Om een klein gedeelte te dumpen pas dan alleen de alt en printscreen toe.
suc6

Neem aan dat je windows media player gebruikt,, probeer dan eens onder extra-prestaties de video prestaties een stukje terug te zetten,, dan heb je waarschijnlijk wel een goede foto.

of probeer het eens met het programma SnagIt 7

Ik ben er inmiddels achter, dat het aan de film ligt?????
Met een andere film lukt het n.l. wel; ook een .avi.
Ik wou al zeggen, want ik heb dat vroeger toch meerdere keren gedaan. ( alleen was dat onder ME en nu onder XP)
Blijft alleen de vraag, waarom het nou net niet met die ?ne film lukt.
Ze hebben wel verschillende eigenschappen, andere frames en snelheid, dus misschien daarom.
Ook nu geprobeerd wat Jack aangaf, maar hetzelfde resultaat.

Ik heb het vanuit Windows media player, Nero showtime en Divxplayer geprobeerd.
Het stomme is, dat ik wel een foto krijg, zelfs kan opslaan en daarna kan bekijken, maar op het moment dat ik die desbetreffende film sluit; verdwijnt ook de afbeelding in de foto en hou ik alleen maar een zwart vlak over.

Volgens mij ligt het probleem aan het kopieeren van een frame. Je kunt volgens mij alleen een heel frame van een film kopieeren. Als je net een overgang van het ene naar het volgende frame wilt kopieeren krijg je een zwart beeld. Je zult dus iets vooruit of terug moeten. Met een programma als dvd lab of videostudio kun je de film droppen in een tijdslijn en daar het gewenste frame selecteren en eventueel gebruiken voor een foto.

Met Power DVD kan je gewoon een snapshot maken.
Dit werkt goed en geen gesodemieter met frames.

Ja gelukt, bedankt voor de tip.
Had het eerst nog met Win DVD geprobeerd, want dat zat al op m'n computer, maar dat was dus ook niks.
Toen Power DVD ge?nstalleerd en hoppa.
Zag wel 't beeld 'n stukje verspringen toen ik de foto maakte, dat wel dus.
Goh, weet je toevallig ook hoe ik voetballen kan zien op de Eutelsat W3? ( 7 * dus)
Heb 'n Xtreme met MR 1.08.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan