Frans Bauer op 45 toeren Singel!!!

T

twilight

TILBURG - Frans Bauers grootste hit 'Heb je even voor mij' is te koop op een 45-toeren vinyl single.

Uit onderzoek van het radioprogramma Een Robbertje Bartol blijkt dat een inwoner van Tilburg de singles voor 25 euro per stuk te koop aanbiedt op internet.

De single van de zanger uit Fijnaart is nooit officieel op vinyl uitgebracht. Platenmaatschappij Sony onderneemt daarom gerechtelijke stappen tegen de Tilburger.

Stichting Brein, die illegale films en muziek opspoort, noemt het persen van hits op vinylplaatjes een nieuwe en verontrustende ontwikkeling. De stichting heeft tevergeefs aan Omroep Brabant gevraagd om het onderwerp niet uit te zenden. Dat zou een strafrechterlijk onderzoek kunnen frustreren.

Omroep Brabant ziet dat anders. Woensdag tussen zes en zeven in Een Robbertje Bartol wordt hierover gesproken.

woensdag 22 september 2004

Terug naar de 45 toeren singles waar is de tijd gebleven dat was nog is muziek draaien en heel veel werk als je DJ was maar wel heel leuk.

Ik vind het net wel goed dat er aandacht aan besteed word. We worden gewoon gedwongen steeds andere zaken te gebruiken. Waarom niet gewoon nog lekker een vinyl plaatje kunnen kopen?

De prijs is natuurlijk asociaal hoog, maar heel veel cafe's hebben nog platenspelers en DJ's ook.
En zeg nu eerlijk, als Drive-in ziet het gewoon niet uit dat je met 2 cd-spelers staat te draaien, dat is toch niet echt meer.:)
Maar oke.... ik zal wel oud worden.

Inderdaad Black Tiger het heeft Charme je ziet wat ergebeurd het heeft gewoon wat Of zijn we gewoon oud aan het worden.

ik denk dat we oud worden ,hep hier nog een draaitafel in mijn pc-hoekje staan en mijn nichtje van 4 snapt niet dat er uit die zwarte "pannenkoeken muziek komt". "cd is veel makkelijker"
wou al mijn platen op cd zetten maar dat verliest echt zijn charme. mp3 is nogverger. zie tegenwoordi drive-ins op feesten met een laptop en een dvd speler met een monitor en mp3 cd's
ziet er nog erger uit.
dus we zullen wel oud worden

Originally posted by The Wizzard
Terug naar de 45 toeren singles waar is de tijd gebleven dat was nog is muziek draaien en heel veel werk als je DJ was maar wel heel leuk.

Nou heb dat zelf ook nog een hele tijd mogen doen in ons buurtcentrum,, ook met de bekende 12 inch platen.

En eerlijk gezegd is het net als met de sat hobby,, toen moest je tenminste er nog wat voor doen om leuk platen in mekaar te kunnen mixen,, lekker met een stopwatch de beats tellen zodat je de platen op dezelfde snelheid kreeg en dan lekker mixen.

Tegenwoordig is dat veel te gemakkelijk,, gewoon 2 cds in je apparaat en snelheid aangeven en hij doet alles zelf.

Enzo is het Jack het is net de sat hobby je moet er wat voor doen het gevoel erbij dat doet het helemaal.

Plaatje mixen ja das echt leuk en 2 gelijke platen draaien dan kreeg je een fase verschil het wel bekende Straal jager geluid dat soort dingen mis bij cd's het gaat allemaal veel te makkelijk.

Ja dat met die straaljager effecten was echt leuk. En als je niet zo rijk was had je nog geen snelstarters, dus effe zien dat je de naald goed oplegde.
Op tijd de volgende plaat uitzoeken voordat die wat op dat moment draaide uitgedraaid was anders kreeg je een stilte-moment en dat kon je natuurlijk niet maken.
Of gewoon de tijd weer volpraten totdat je een nieuwe had. Tussendoor nog met de meiden kletsen, aanvraag van plaatjes aannemen, biertje drinken.
Tja..... het zal wel nostalgie aan het worden zijn, alhoewel ik toch bij die grote Dance en Hiphop party's met die bekende DJ's die ook in die grote stoeten met vrachtwagens meegaan en plaatjes draaien, toch nog veelal met van die Technics snelstarters werken dus er zijn er gelukkig nog die nog de platenspeler gebruiken.

Haha... laat me er aan denken toen ik voor het eerst een 78 toerenschijf zat. Zat wel nog op de pickup van moeder maar de platen zag je toen ook nog maar vrij weinig (1968/69 ongeveer). Maar moeder had er nog wel eentje, wat een dikke en grote pannekoek zeg, maar er kwam toch muziek uit.:)

Nostalgie.......

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan