Free Xtv

bert50

Addicted Member
Lid sinds
16 aug 2002
Berichten
1.440
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,
op dit moment ontvang ik wel geluid op de Dream met Radegast,
maar is er ook een waar ik beide dus ook beeld mee kan ontvangen.

Groetjes Bert
 
Volgens mij werkt het alleen met de 106 versie firmware, en niet met de nieuwe 107.2 gebaseerden.............
 
gebruik maar even scam, ucas of Xnogwat...

Daar doen ze het wel mee...

Welke image heb je?
 
de img die er izit is bitchX_xmas_special_ruDREAM2312.img, maar als je een andere weet die wel werkt stop ik die er graag in.

Bertje
 
hallo bert50

wat Muppet zegt klopt voor feextv heb je de oude images van 1.06 nodig
voor freextv grijpt de emu terug op een stukje script in de kernal en in de images vanaf 1.07 is dat gedeelte nog niet in verwerkt
 
Werkt het volgende dan wel?
eerst de laatste nieuwe ori firm en dan multiboot installeren en dan een ouwe versie van 1.06 en de nieuwe pp firm.
dan kan je switchen tussen de twee firms.
of zie ik dat verkeerd?
ben ook maar een beginner met de dreambox.

de laatste versie van gutan zou het wel moeten aankunnen, maar daarop krijg ik free niet werkend.
iemand anders wel?
 
hoi,

best kun je een rel106 als basis gebruiken, en gutan of een andere als tweede image, dan zou het wel kunnen werken.

mvg
 
Weet ik ook meteen waarom ik gisteren geen tieten meer zag, zelsf niet met de Ucas.:)

Dan de bitchx er maar weer uit en een ander img erop.
Apart genoeg had ik er wel eentje op waarbij de Radegast en gbox ook bij elkaar zat, en waar ik het dus wel op kijken kon. Maarja, geen nood, al doende leert men.

Tiet.. euh.. tijd dus voor de firmware bouwers om die FreeX ondersteuning eens ook gauw in de 1.07 te zetten.:)
 
Eerlijk gezegt ben ik een beetje verbaasd.
Ik meende toch tieten te zien met 1.07...

Nou, kzal van de week weer eens checken, het kan heel goed hoor, dat ik me vergis...
 
heb nu de ori 1.065 als basis en gutan als tweede via dreamflash maar dat werkt ook niet. zal is verder zoeken naar een nog oudere image
 
Ben ik weer stom geweest. Gisteren mijn draaibare antenne weer eens in orde gemaakt, en jawel hoor, tieten op Thor. Maar de lnb hing niet echt geweldig dus ik die even goed gezet.
En wat denk je?
Juist, signaal is niet meer goed te krijgen, weg tieten.:(

Snif...
Heb er nu weer de 21-11 van SF op gezet, die draait toch echt het stabielst hier. De rudream's deden strange of wilde niet altijd een settingslijst accepteren (ondanks nieuwe dreamboxedit) en de BitchX-Xmas edition was leuk maar zonder FreeX.:)
 
Toch vreemd dat je steeds hoort, dat de ene img. bij de 1e wel goed draaid en bij een ander weer niet.
Ik draai hier nog steeds met aangepaste 26-11 img van rudream en deze loopt perfect.

Mischien heeft het ook iets te maken met welke settingslijst je gebruikt en van wie en op welke firmware deze is gemaakt. Ik gebruik hier de settings van joske en heb geen problemen, met zowel freex en met de "natuurfilms" op de thor:biggrin:
 
Het hangt van welke kernel de image gebruikt maakt. Kernel 1.06 maakt dit inderdaad mogelijk. Je kunt zoals sjonnie aangeeft een ouder image-versie nemen (die dus van die kernel gebruik maakt) en dan telkens als er een nieuwere imageversie besluiten de nieuwe emu's - indien mogelijk- apart te installeren.
 
Bedankt allemaal,
het lijkt er op dat ik de 1.06 terug moet zetten, voordat ik FreeXtv kan zien.

Ik weet niet welke nadelen de 1,06 heeft tenopzichte van de 1.07, dat moet ik eerst eens goed nalezen.

Verder ben ik best happy met de nieuwe Dreambox, dus lekker mee spelen.

Groetjes Bert
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan