Freecam 2.19 OK

M

MTB

Emulator 2.2 werkt perfect op de freecam 2.19.

Alles open dus ook de Kiosken

Dit in samenwerking met een Echostar 3000 IP

Alleen de baudrate van Irdeto veranderd naar 8228.

MTB

 
MTB hoe verandert je de baudmode naar 8228 in het linux menu'tje

Ik heb e.e.a geprobeerd en kreeg de navolgend emeldingen:(Stand was irdeto, 9600, 4 in 1 coco)

ART sent succesfully,

weer gereset.

Error receiving ins (0) = -1

Error receiving ins (0) = =- 2 etc

dan Ins 79 not supported

En maar vragen om reset .

Tijdje aan het zoeken geweest om de baud aan te paasen naar 8228, weet niet waar het staat :sad:

ILYA

ILYA

 
Open de lincardemu.rc configuratie file met een geschikte editor. Deze staat in de lce directory in je floppy. Hier kun je ondermeer ook de start codering instellen.

In deze file zul je een regel aantreffen die begint met irdeto:

[irdeto]

port=1

baud=8228

unixdev = /dev/ttyS0

Hier kun je de baudrate instellen. Deze stond op 9600 wat meer iets is voor de Amon cam.

Ga hier het verhaal ook nog eens op uit proberen.

MTB

Kom je er niet uit dan mail ik de files wel

 
gaat prima met Notepad dat editeren , anders , wat overzichtelijker ,bv Ultra edit.

 
LCE22 werkt op m'n ouwe Echostar AD3000ip met de Freecam2-019 nu ook, maar met een [ird*to] baudrate van 8861 :confused:

En ik maar denken dat die 8228 van MTB "heilig" zou zijn.........

Tjezus, dat heeft me wel nachtje gekost, dat zoeken in de verkeerde richting ;)

Lag het gelukkig toch allemaal voor de hand.

Maar het was het allemaal waard! :biggrin:

Thor is goddelijk.

 
bij mij op 9600 boadrate seca en irdeto open maar geen conax.

zodra ik daar op ging geen data verkeer meer.

nieuwe soft van de sat gehaald voor mijn echostar 2510,

en gelijk bingo op conax.

maar wel pas na 3 dagen tobben.

maar ja die kleuren inplaats van zwart maakt een hoop goed.

 
De topic naam doet het lijken alsof het hier om een freecam 2.19 ci gaat, maar als ik het zo lees gaat het hier om een emulator die op linux draait.

Klopt dat? Want aan het bericht van de topicstarter kan ik het niet meteen afleiden.;)

 
eigelijk gaat het over de combinatie emulator/freecam.

gr blokker

 
Ah thanks, maar welke emulator? Ik zie hier iets van lincardemu.rc staan, is het een emulator die op linux operating system draait? Zoja, dan is dat wel leuk uiteraard.

 
klopt maar je hebt niet echt perse linux nodig op de computer.

je maakt een zelfopstartende floppy met een minimale linux die zelfs op een oude 486 laptop draait.

hij emuleerd 4in1 of hoe je het ook noemt op irdeto (tot nu alleen op humax of freecam ci) maar ook conax seca en viacces op hun eigen modules.

gr blokker

 
Dit ga ik ook eens uittesten op mijn 9800nokia met mijn 2.19 moet dat wel lukken denk ik , het progje had ik al maar ik wist niet hoe te beginnen ik ben namelijk een leek wat betreft linux

En daar ik op de diskette geen exe file tegenkwam dacht ik iets te kort te hebben

jullie horen (lezen)de afloop hier wel

 
Natuurlijk ben ik weer te snel geweest

Ik heb nml geen conax module

ik lees altijd maar de helft .....vandaar , ik dacht dat het werkte op een alcam

dus niet

maar reactie van de cam heb je wel in irdeto , want conax is bijna hetzelfde

dus met een conax cam in de 9800 nokia moet het volgens mij lukken (wordt vervolgd) :biggrin:

 
Zo te zien heb je een freecam en daar ging het om.: Het draaien van Conax op een freecam.

Probeer hem eerst eens aan de praat te krijgen met Irdeto. Bijvoorbeeld Canal Digitaal.

Voor VIA en Betacrypt moet je eerst goede keys in de DAT files zetten.

Zoals ik al aangaf is de baudrate belangrijk voor het opstarten met deze Irdeto Allcam

MTB

 
ik denk alles te hebben uitgetest , maar zonder resultaat.......

ach ja toch eentje door steeds in het menu van de cam te rommelen was mijn 9800 muurvast komen te zitten, hij bleef hangen tijdens het opstarten op ma2.0 ,hij loopt ondertussen weer

maar het heeft zweet gekotst :biggrin: -t

alle lijsten enz waren foetsi

ik zal wel een dezer dagen verder testen

 
na lang zoeken en klooien eindelijk stabiel beeld

ik heb de cam naar versie 2.020 gepatcht en had in het begin beeld voor een paar minuten tot een half uur

na wat aan de instellingen te hebben gerommeld heb ik nu kleur op de zenders van de thor

nokia 9800s emulatorec freecam versie 2.020 en een laptopje 486 met win 95

als je naar de datum van mijn vorige post kijkt kun raden aan welk tempo ik werk (lol)

nu het draait nu een paar dagen en schakelt goed tusen de diverse coderingen

indien iemand geintresseerd is in de instellingen dan post ik ze ook hier

wel mag je receiver en lappie niet uigeschakelt worden anders heb je weer een uur prutswerk tot het systeem terug stabiel draait

 
net nu het werkte alles weer op zwart , da's pech hebben , maar ik weet nu dat het kan werken :sad:

 
Ja is een Linux versie , maar ook een windows versie.

LincardEmu voor Windows, die draai hier ook perfect.

zelfs ook onder XP

Greetings Zakloamp

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan