Ftp Port Aanpassen DM500

R

rayman

Hallo allemaal,

Ik wilde graag mijn ftp poort aanpassen van een dm500.

Standaard staat ftp op poort 21, maar wilde deze aanpassen naar een andere nummer.

Is dit eevoudig aan te passen in het vsftpd.conf bestand. Of moet er iets anders gebeuren.

Tevens de service van ftp is dat ook te stoppen middels command?

killall vsftpd ofzo. /etc/init.d/vsftpd stop ?

b.v.d

Je zou in de vsftpd.conf moeten gaan zoeken naar de "listen_port" instelling. Als die er niet is zou je die kunnen toevoegen als volgt:

listen_port=100

om bijv. poort 100 te gaan gebruiken.

Van tevoren zou ik wel vsftpd killen voor de zekerheid. Killall vsftpd zou dan moeten werken.

Het zou ook netjes zijn om na de wijziging de Dreambox op de nette wijze, dus via de afstandsbediening te herstarten (menu -> uitschakelen -> nu herstarten).

Maarreh... waarom zou je dat eigenlijk willen? Er zijn ook alternatieven. Stel dat je dit wilt doen omdat je zelf een ftp server hebt maar van buitenaf toch via ftp (niet aan te raden) naar je Dreambox wilt kun je ook portmapping gaan doen.

D.w.z. een forward maken van bijv. external port 1024 naar internal port 21 van je Dreambox ip adres.

Dan kun je via poort 1024 toch ftp'en naar je Dream. Zou moeten lukken, alhoewel ik erbij moet zeggen dat met een Dreambox nog niet getest te hebben.

Ik ga e.e.a aanpassen, bedankt maar weer..;)

Op je vraag van waarom:

Nou, ik zag een aantal dingen wat je met je dm kunt doen.

Een webservertje maken, ftp enz.. En ik wil dat wel eens bekijken en testen..

Als het eenmaal klaar is dan weet ik dat ook weer... Kan handig zijn..

Zie het maar als hobby..:shocked:

En ik wil dus niet de standaard port gebruiken..:)

Webserver en FTP op een DM500? Ben benieuwd hoe je dat gedacht had want de 500 heef geen harddisk dus bestanden er op gaan zetten zal dan in de flash moeten. Het zal dan vlug vol zitten.:)

Ja, ik wil proberen met mount naar een andere hd ofzo..

Dit gebruik ik nu, om b.v. iets op te nemen, mocht ik iets later willen zien.

Of als media naar muziek oid...

Mja, het is en blijft hobby.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan