Ftp snuffelen....

Originally posted by freggel1
de subdir :jow:

Ik zie daar "Yes sir i can boogie al staan " een versie die ik nog niet heb :draai:

Die is goed ja, bedankt! Ik heb die ftp bijna helemaal leeggetrokken:biggrin:

Maareuh....... hoe zit het eigenlijk met de beveiliging?
Als ik op zo'n ftp server te downloaden, hoe weet ik dan zeker dat de 'tegenpartij' niet bij mij zit te downloaden?

maar hoe sluit je zoiets af dan want er zijn er meer zo heb ik gezien misschien bij mij ook wel en die van frekkel 1 is ook niet water dicht.

gr hatz,

@hangslot: Een ftp server is geen peer 2 peer programma, dus als jij op een ftp zit, is het niet zo dat die ftp ook bij jou lokaal kan, dan zou je zelf een ftp server moeten hebben draaien.

@hatz: een ftp is op velerlei manieren af te sluiten als je een server hebt, zelfs beperking op ip adres is nog mogelijk.
Als client zijnde heb je nergens last van.
Het is 1-richting verkeer.

Originally posted by hatz
en die van frekkel 1 is ook niet water dicht.

gr hatz,

Deze snap ik even niet, ik ben dan frekkel1 wel niet, zal wel een typfoutje zijn....

Maar mijn ftp niet waterdicht?

Hij is niet eens in werking gebracht danwel bekend gemaakt of zie ik iets over het hoofd hier @Hatz???

Als het wel zo is dan toch de man van de beveiliging toch eens aanspreken ( BT) als je dit leest!!!

Ik weet nergens van en als ie niet aktief is, dan is ie ook niet toegankelijk, dus is er geen beveiligingsissue.:)

Ik zei het misschien verkeerd, ik bedoel dat jij me dan wat tips mag geven wat betreft beveiliging. ;)

Maar hij is idd niet actief, staat in zoverre wel klaar, maar is eventjes opzij geschoven.

Oh tips, tja... er staan er al een paar.
1.) Bekendheid beperken
2.) toegang met user en passwords (niet te makkelijk te raden) dus anonymous indien aanwezig, uitschakelen.
3.) toegang beperken op ip adres per user
4.) aantal toegankelijke directory's beperken tot wat nodig is
5.) rechten beperken op wissen van files
6.) rechten beperken op aanmaken van directory's door users
7.) aantal simultane logins beperken per user

Dat zijn er al een aantal.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan