gbox in nieuw image.

S

satkiiker

op dit moment draai ik met gemini 2.20 in de flash en ik gebruik gbox.

ik wil echter omgaan naar gemini 2.50 op de usb stick.
wie kan me helpen om daar gbox weer aan de praat te krijgen.

ik wil dus graag een bestandje om gbox weer te installeren en misschien een beetje uitleg hoe te doen.

ik heb in versie 2.20 gbox niet zelf geinstalleerd en ook niet gezien hoe dat gedaan is, vandaar deze vraag.

mvg satkijker.

In het kort:

Altijd backup maken van je var-folder !

Zet de dreambox versie (ppc) in /var/bin en noem het bestand: gbox (zonder extensie dus). Alle binfiles in /var/bin even 755 maken (chmod)

Pak je backup en zet alle andere niet binaire files van gbox in /var/keys

In gbox_cfg (die dus ook in /var/keys) staat, geef je aan dat de files in /var/keys staan en niet in /var/tmp

telnet naar je dreambox, login als root en dan achtereenvolgens:

cd /var/bin
./gbox &

en voila....

Als het dan werkt dan ga je de config van je image zo instellen dat gbox de standaard emu is en dat na een reboot hij autom. gbox opstart. We gebruiken andere images dus we weten niet hoe dat in gemini moet.

Suk6

welke images gebruiken jullie dan wat is het voor of nadeel van jullie images tov de gemini.

Dat hangt van een aantal factoren af. Wat ons betreft is de meest belangrijke factor: de persoonlijke.

Maar daarnaast spelen ook een rol: de toegankelijkheid van de image, de mogelijkheden, de eenvoud, ingebouwde zaken, hoe ver zit je van de bron af, etc.

Allemaal zaken die een rol KUNNEN spelen, maar er zijn er ongetwijfeld meer.

Wij houden b.v. niet van al die ingebouwde zaken. Het liefst hebben we een zo kaal mogelijke image zodat we zelf kunnen bepalen wat we erbij willen hebben. Al die ingebouwde emu's e.d. is wat ons betreft allemaal onzin.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan