Gbox server op PC

R

Rus...

Hallo allemaal,

Ik heb een Dreambox 7000-s maar ik wil zelf een server opzetten op Ubuntu maar weet eigelijk niet hoef...kan iemaand me helpen..Waarom heb ik server nodig? Me zus die woont paar straten verder en ze heeft ook een dreambox gekocht dus ik wil met haar me smartcard delen..

alvast bedankt voor de hulp,,,

als je alleen maar van jou naar je zus wil connecten dan kun je beter cccam nemen en gewoon op de dreambox draaien.
gr blokker

ja ik wil alleen van mij en naar me zus... maar werkt cccam ook met smartcards?

en ik wou ook eigelijk Ubuntu ook gewoon file server draaien samen met gbox of gaat dat niet?

gr.

ja cccam werkt met smartcards. je kunt in op een linux computer gbox draaien en ook cccam. cccam is wat eenvoudiger omdat je geen poorten naar elkaar open hoeft te zetten.
of hij ook als file server kan fungeren weet ik niet maar dat zal haast wel.
gr blokker

@rus een eigen (Ubuntu) server biedt wat voordelen. Inderdaad kun je daar ook een file server installeren en/of een eigen webserver. Op zich niet zo heel moeilijk.

Wat je kaartje betreft is het grote voordeel dat als je je server gebruikt jouw dreambox niet hoeft aan te staan (minimaal stand by) en je zus toch kan kijken wanneer het haar uitkomt. Voorwaarde is wel dat je server dan online moet zijn.

We adviseren je wel om een firewall te gebruiken op je server zodat anderen van buiten geen toegang tot je server hebben/krijgen.

Maar zoals Blokker aangeeft met 2 dreamboxen, dus zonder server, gaat het ook hoor alleen moet de dreambox waar de kaart in zit altijd minimaal in stand by staan als de andere gebruik wil maken van jouw kaartje.

Ja daarom wil ik server opzetten...maar heeft iemand How to of zoiets voor mij? liefst in NL...ja daarom wil ik weten wat ik heb nodig voor server welke firewall enzo...

bedankt voor reacties;)

ik probeer het met suse ben ook op zoek naar firewall en meer info welke gbox en waar te plaatsen

Voor firewall kun je iptables gebruiken op linux machines.
Zelf draai ik gShield <klik>, een shell om iptables aan te sturen, gewoon lekker gemakkelijk met tekstfiles in te stellen, echter niet geschikt voor dynamische ip adressen, maar super voor poortforwards als je toch niet selecteert op basis van inkomend ip adres (wat ik dus wel doe).
Er zitten overigens nog een hele hoop andere mogelijkheden in en persoonlijk vindt ik hem heel erg handig.

Voor mensen die met een windows achtig iets als KDE werken, is iets als bijv. Smoothwall misschien weer handiger of Firestarter, want ik weet niet of Smoothwall inmiddels commercieel is.
Kijk hoor hier eens rond.

probeer gshield te dauwnlaoden maar lukt niet kan het alleen met linux pc
heb suse geinstalleert in text mode dus zo klein mogelijk

zit ook met aantal vragen onder andere hoe konfig ik gshield
welk gbox (heb wolfbox maar is alleen voor windows wil geen stroom vreter dus 1 die maar 20 watt neemt)
en hoe zet ik hem in suse (10.1

hi; all friends they r online plz set me reply now about gbox free server and wsp software can i see show time and art on nilesat via...

The questions you ask, are not allowed on this forum!

Please take some tim e to read the rules!!!

hatz zei:
probeer gshield te dauwnlaoden maar lukt niet kan het alleen met linux pc
heb suse geinstalleert in text mode dus zo klein mogelijk
Ik krijg hem ook gedownload met de windows pc, de uiteindelijke link maakt namelijk verbinding met de ftp server, kan zijn dat die er misschien even uit ligt.

Hoe je gShield configt heb ik al uitgelegd, dat gaat middels textfiles. Dus je gaat naar een of andere tijdelijke directory. Dan doe je het volgende commando:
tar -xzvf gShieldxxxxx.tar.gz (de filenaam dus). Deze pakt zich dan uit.
Dan maak je in de /etc directory een directory "firewall" aan.
Nu heb je dus /etc/firewall en daar zet je al die files incl. directory's en de files die zich daarin bevinden, in die /etc/firewall directory.

Op die site staat ook een link naar een script wat je kunt installeren om gShield vanuit KDE of Gnome te configureren. Maar de manier zoals ik nu aangeef boven moet je even via een console doen.
Anders is misschien toch Firestarter of Smoothwall gemakkelijker als je niet gewend bent om via console (c.q. terminal venster) te werken.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan