Geen beeld bij RTL Television en consumenten tv enz.

M

mvb964

Beste mensen,

Ik heb een aantal probleempjes met de ontvangst op mijn DM800. Ik heb sinds een aantal weken geen SNR signaal op de consumenten tv, Humor en nog enkele. Ik zie wel dat de huidige programma's aangegeven worden en die worden toch opgehaald van de transponder?

Ook heb ik vandaag nieuwe zenders toegevoegd met de Dreamset maar RTL Television HD, die vrij toegankelijk is, geeft geen beeld.

waar ga ik de fout in???

MVG. Michel

Eerst het eerste heb je de transponder op Astra3 11739 omgezet naar DVB-S2?
Het best kun je hem op een zender zoals Consumenten TV of Humor TV zetten en dan naar zenders zoeken.
Ga naar zenders zoeken handmatig en verander de gegevens,
Systeem: DVB-S2 de rest kan zo'n beetje hetzelfde blijven maar de FEC: 5/6 Modulatie QPSK en kies nu OK voor zenders zoeken.

Vraag2 voor RTL4 HD en de rest moet je een HD abo van 5 euro hebben de publieke zenders kun je gewoon op je kaart ontvangen samen met MTV HD en Eurosport HD.:)

Waar kijk je mee, met welke emulator? Welke image heb je? Heb je nadat je de zenders hebt veranderd/aangepast wel de GUI (enigma2) opnieuw gestart? Het beste kun je trouwens even een reboot doen dan weet je zeker dat alles opnieuw wordt ingelezen.

aart1944;208751 zei:
Het best kun je hem op een zender zoals Consumenten TV of Humor TV zetten en dan naar zenders zoeken.
Systeem: DVB-S2 de rest kan zo'n beetje hetzelfde blijven maar de FEC: 5/6 Modulatie QPSK en kies nu OK voor zenders zoeken.

Vraag2 voor RTL4 HD en de rest moet je een HD abo van 5 euro hebben de publieke zenders kun je gewoon op je kaart ontvangen samen met MTV HD en Eurosport HD.:)
Beste,

Ik heb mijn Consumenten en humor enz. weer terug. Het stond inderdaad niet meer goed. De FEC stond op 9/10 en dat is voor data.
Goed advies en ben voor het eerste geholpen.

Het tweede gaat over de Duitse RTL, die komt in HD van Kabel Deutschland. Waarschijnlijk moet je hier een abo op hebben of is er een betere oplossing?

Mvg,

Michel

eendenteam;208756 zei:
Waar kijk je mee, met welke emulator? Welke image heb je? Heb je nadat je de zenders hebt veranderd/aangepast wel de GUI (enigma2) opnieuw gestart? Het beste kun je trouwens even een reboot doen dan weet je zeker dat alles opnieuw wordt ingelezen.
Best eendeteam,

Zoals je misschien al hebt gezien is het eerste probleem opgelost.

Om je vraag te beantwoorden:
ik heb Enigma PLi image jade3 07-2009 cccam 2.1.2
abo tvv en Cd en een ...Ctje

Waarschijnlijk ligt het eraan dat de Duitse RTL via kabel deutschland wordt doorgegeven in HD. Ik ben benieuwd naar je antwoord.

Michel

En laat pet123 nu helemaal gelijk hebben ;)

aart1944;208751 zei:

Even vraagje want ik heb ook geen beeld meer op mijn dreambox 7000

Maar vraag me af of ik nog beeld zou moeten kunnen krijgen hiermee.

Hoe en waar moet je dan het systeem veranderen zoals de FEC en modulatie QPSK want dat zie ik nergens onder handmatige transponder scan doen.

@jack

De Dreambox 7000 is een MPEG2 ontvanger die kun je niet omzetten zodat hij MPEG4 kan ontvangen.
Jammer maar helaas.:)

jack;208876 zei:
Hoe en waar moet je dan het systeem veranderen zoals de FEC en modulatie QPSK want dat zie ik nergens onder handmatige transponder scan doen.
Modulatie QPSK en 8-PSK zijn voorbehouden aan DVB-S2 en dat kunnen alleen HD-ontvangers aan. De DM7000 kan alleen DVB-S aan en dus geen QPSK en 8-PSK.

Klopt niet helemaal.

Bij DVB-S heb je als consument niet de keuze tussen QPSK en 8PSK, daar hier altijd QPSK gebruikt wordt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan