Geen beeld cccam

M

memorandus

Ben net terug van vakantie mijn box heeft rare kuren.
Het opstarten duurt heel lang, je ziet heel de tijd dat de enigma aan het laden is.
FTA kanalen doen het goed, maar de kanalen die ik met cccam ontvang lopen vast.
Soms helpt het als ik de antennekabel loskoppel en weer aansluit.
Als het eenmaal loopt lijkt het goed te gaan totdat je het afsluit en weer herstart.

Iemand enig idee wat het kan zijn.
Heb net een ander image (pli jade) geinstalleerd maar dat is het ook niet.
Is het misschien een voeding probleem?

Met vriendelijke groet,
 
Als ik met de achterkant van de box speel krijg ik wel een beetje beeld.
Blokkerig en schokkerig. En krijg ook af en toe een flinke schok als ik de achterkant aanraak.
 
antennekabel paar keer los en weer vast gedraaid en heb goed beeld.
maar bij opniew opstarten weer geen beeld.
Iemand enig idee wat het kan zijn?
 
Wellicht zit je flash (bijna) vol. kun je controleren via telnet middels het commando: df -h
Het kan nooit kwaad en is nu goed om je image opnieuw compleet te flashen en daarna niet te veel in je flash zetten.
 
Nooit geweten dat je van een volle flash een optater krijgt.;-)

Ik denk dat er dan ook 2 problemen zijn . de schok is een aardingsprobleem en kun je op lossen door een blanke deel van het chassis van de DM aan aarde te leggen .je kunt bv een draad naar een blank stukje van de verwarming leggen .

Een geaard stopcontact heeft geen zin omdat de DM7020 geen randaarde stekker heeft.
Tja en dan de volle flash! de DM7020 heeft niet veel geheugen en zou kunnen dat ie mudje vol zit en dan is de tip van eendenteam een eerste start.
 
Hallo Eendenteam,

de memory is voor 59% vol dat is toch niet erg.
Ik heb inmiddels alles opnieuw geinstalleerd, ook opnieuw geflashed.
Zonder resultaat.

Als hij gewoon werkt en ik pak de box op dan valt het weg.
Geef ik er een tik op dan heb ik weer beeld.
Lijkt toch iets lost te zitten maar wat kan het zijn.
Moet ik niet in de hardware zoeken.

Het rare is dat ik als het wegvalt ik gewoon alle FTA kanalen kan ontvangen.

Matrix,

Jouw advies over aarden zal ik opvolgen maar het schokken is af en toe.
enig idee waar dat vandaan kan komen.

kunnen de beide problemen niet met elkaar te maken hebben.
 
Dat het chassis onder spanning komt te staan komt door de voeding.

Als je het chassis beetpakt en je bent niet geisoleerd (blote poten ipv rubberen zolen ) dan kun je een optater krijgen , gelukkig is het alleen een schrikeffect en kan geen kwaad.

Normaal is alles dubbel geisoleerd maar die stomme condensatoren aan de ingang van de voeding verpesten de boel.

Als je de kast ontlaad kan er een stoorpiekje (EMC) ontstaan en dat kan wel eens de boel in de war schoppen.

Maar je hebt al problemen met een verse installatie en bij het tikken op de kast heb je weer beeld.

Dit kan duiden op een rotte verbinding , of er hangt ergens een stekkertje los of er is een soldeerverbinding niet oke.

Dat wordt lastig zoeken .

220 eraf alle stekkertjes aandrukken en eventueel met een vergrootglas op zoek naar een slechte soldeerverbinding, ga er maar aanstaan.

Succes
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan