Geen beeld door slecht weer

A

ant27

Hoi allemaal,

Gisteravond was het weer wat minder en ik had last van het wegvallen van het beeld. Nou vroeg ik mij af of meer mensen hier last van hebben gehad.

Ik vond het zelf nog wel meevallen met de regen en slecht weer dus ik hoop dat er een oplossing voor is want anders heb ik hier de komende maanden meer last van.

Alvast bedankt.

Groetjes Ant
 
Ik heb sinds enkele weken een schotel en ook ik verbaasde me dat het beeld gisteren wegviel.
Ik heb de schotel op een heel stevig statief staan en had niet verwacht dat het weer van gisteren al zoveel invloed had op de schotel

Gr Jan
 
Zat gisteren veel onweer in de lucht en met wat regen erbij keldert het signaal vrij snel vandaar dat ie af en toe geen beeld geeft. Ik had hier hetzelfde en hedenmorgen weer 100% ontvangst.
 
Ik heb ergens gelezen dat je een plastic zakje over je lnb moet hangen en dat het dan opgelost is. Is dat een fabeltje of werkelijkheid. ???
 
Sinds ik een nieuwe schotel heb, heb ik er ook last van de wind pkt hem te veel en dan schiet de evaluatie door. is de wind weg 99%
 
heb er een schutting naast gezet aan n.w kant (lol)
dus een creative oplossing d.w.z dat je sommige natuurverschijnsels wel de baas kunt zijn.
mvrg.steph.
 
Ijs onweer ed. kunnen van invloed zijn op ontvangst je kan het een beetje tegen gaan door een kapje over de lnb te plaatsen je kan ook een 0,3 db lnb nemen dat scheelt ook iets..

Het kan ook in de uplink plaats zelf zitten als het daar echt slecht is kan je zelfs bij nooi weer geen beeld hebben het is lastig maar de natuur is sterk en niet te regelen..
 
't is vaak gewoon water. De RF, die de satallite uitzend kan niet door water. Dus ook niet door die dikke, donkere wolk, die tussen jouw schotel en de satallite hangt.
 
Ik heb sinds de aanschaf van een sg2100 een Invacom 0,3db LNB

Voorheen een monoblok, gisteravond echt een stortbui gehad waarbij anders het beeld zeker wegviel, gisteravond bleef alles goed heb de hele tijd beeld gehad.

Signaal C+ met monoblok s 100% en q 78%
met invacom s 100% en q 81%


Greetz Guardian
 
Originally posted by RichardVinke
't is vaak gewoon water. De RF, die de satallite uitzend kan niet door water. Dus ook niet door die dikke, donkere wolk, die tussen jouw schotel en de satallite hangt.

Dus als ik het goed begrijp maakt het niet uit als ik om mijn schotel een perspex bak maak, welke aan de voorzijde open is.

een soort paparlu van perspex zodat hij lekker droog en uit de wind blijft.

Groetjes ant27
 
het enige dat helpt met regen is een grotere schotel.
had eerst een 60 cm en toen het een beetje ging regenen had ik ook geen beeld.
nu heb ik een 85 met 2 koppen en ik moet zeggen dat ik weinig last heb. wil nog een triax 110 kopen, en dan kan het feest echt beginnen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan