geen kanalentuner na 6 x firmwares

platvis

New Member
Lid sinds
1 mei 2012
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
77
Neither a "services" nor a "lamedb" file was found in directory "%" on the Dreambox. /var/tuxbox/config/enigma/
Check the dream path settings on the option panel to point to the correct Dreambox directories and try again.
Disconnecting.
Disconnected.

dat zegt dreamedit en ik kan dus geen kanalen inladen de box ziet ook de tuner niet ligt dat nu aan de software bij instelling ziet die de tuner wel maar zeg geen configuratie .hoe kan je dat wel.ik heb dat ding nu al 6 keer een andere firmware erop gezet ik word langzaam in staatdat ding het raam uit te gooien.het is een estar sim .de speciale firmware van dirkjan voor estar ook geprobeerd maar het zelfde verhaal
 
Je moet de tuner dus wel eerst configureren, hier staat mijn Dreambox niet aangesloten maar je moet naar zenders zoeken in het menu en dan tuner configuratie en dat instellen.

Dreamset moet je ook eerst configureren als je niet weet hoe zoek het help bestand.
 
Werkt het ook niet nadat er een ander image op de dream staat, en nadat er verbinding gemaakt is met jou netwerk, en dan via de zgn downloads een zenderlijst downloaden en installeren?

En een andere vraag, waar woon je? Anders kun je eens hulp vragen via een ander forumgedeelte hier: De Helpdesk

Uit het raam gooien is wel het laatste....
 
platvis;222590 zei:
Neither a "services" nor a "lamedb" file was found in directory "%" on the Dreambox. /var/tuxbox/config/enigma/
Check the dream path settings on the option panel to point to the correct Dreambox directories and try again.
Zenderlijsten hebben niets met firmware van doen. Het staat er duidelijk wat je moet doen: Check the dream path settings. Jouw bericht is geplaatst in het DM800HD forumgedeelte en betreft dus de dm800hd. De dm800hd is enigma2. In Enigma2 behoren de bestanden inzake de zenderlijsten te staan in:

satellites.xml in /etc/tuxbox
de overige bestanden (services/bouquets e.d.) in: /etc/enigma2

Wat jij in dat softwareprg hebt opgegeven betreft Enigma1.

Met andere woorden: zorg dat je bestanden in de juiste mappen staan en pas de configuratie in je software aan met de juiste paden. Of neem dreamset als settingsprogramma want daar staan ze standaard goed in.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 
het is gelukt de kanalen staan erin alleen krijg ik elke keer op de zoveel tijd dat de box een error geeft en opnieuw gaat opstarten met een groen scherm error enigma 2/signal en dan start de box weer op en bij het groene scherm geef die een website door van dreambox of zoiets,ik heb nu de orginele firmware versie van estar erin zitten ik denk misschien een virus daar lijkt het wel op.
maar goed een hoop geleerd kan nu flashen met een nulkabel en kanalenlijst mer in zetten alleen mijn kaartje van cd die werkt nog niet
 
eendenteam;222595 zei:
Zenderlijsten hebben niets met firmware van doen. Het staat er duidelijk wat je moet doen: Check the dream path settings. Jouw bericht is geplaatst in het DM800HD forumgedeelte en betreft dus de dm800hd. De dm800hd is enigma2. In Enigma2 behoren de bestanden inzake de zenderlijsten te staan in:

satellites.xml in /etc/tuxbox
de overige bestanden (services/bouquets e.d.) in: /etc/config/ ?????????
Wat jij in dat softwareprg hebt opgegeven betreft Enigma1.

Met andere woorden: zorg dat je bestanden in de juiste mappen staan en pas de configuratie in je software aan met de juiste paden. Of neem dreamset als settingsprogramma want daar staan ze standaard goed in.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Ik heb ook problemen met de tuners A en B.
Na een restart zijn ze weer verdwenen en moet ik weer flashen.
Waar kan dat aan liggen. Heb ik per ongeluk files laten verdwijnen ???
Overigens heb ik me afgevraagd waar de bouquets ed moeten staan.
U geeft op /etc/config maar dat bestaat volgens mij niet.
Of is die file nu juist zoek bij mij. Ik meende dat het moest zijn /etc/enigma2/
Bij voorbaat dank voor Uw reactie.

Overigens ben ik ook volkomen nieuw op het linux gebied.
baarsha
 
baarsha;222834 zei:
Ik meende dat het moest zijn /etc/enigma2/

Oops foutje... het is idd /etc/enigma2; sorry (tekst in ons eerder bericht aangepast)

Neem dreamset en upload daar de kanalenlijst mee naar je dreambox daar staan de juiste paden in als je tenminste de juiste config-settings opgeeft. Het door ons gemaakt - en best nuttige - help bestand vind je hier
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan