Geen NPO/ transponder ontvangst op Dreambox DM920?

Andrew

New Member
Lid sinds
19 jun 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Zeeland
Geachte Fun Board lezer,

Ik tob al een tijdje met het ontvangen van de Joyne NPO transponders op mijn Dreambox 920.

Met het meten mbv Megasat meter bij de aansluiting van de ontvanger prima ontvangst via DisEqC 1.1. 1tm5 van alle LNB/satellieten

De switch die geplaatst is: Visiosat/Cahors VCOM801 Ref.o 144714 met 5 LNB aangesloten 9, 13, 19.2, 23.5, 28.2E  elk een prima signaal.

Eurobird 9E transponders werken wel, ontvang vele andere kanalen doch niet de NPO kanalen.

volgende transponders handmatige scan geprobeerd: 11746/H/30000, 12072/V/30000, 11727/V/30000

De LNB instelling van de 9 E in Dreambox DM920:

Instelling van dream box:

Config. modus: geavanceerd

LNB; LNB 5

prioriteit: Auto

LOF: Universeel LNB

Spanningsmode: Polarisatie

Verhoogd Voltage: uit

Tone mode: Band

DisEqC mode: 1.1

Toneburst: geen

Comitted DisEqC Commando: AA

Snelle DisEqC: uit

Herhaal sequence: JA

Commando volgorde: Commited,Uncommited,Toneburst

Uncommited Commando: Input 2

DisEqC herhaling: uit/geen

Kan iemand mij verder helpen

Met dank

 
Hallo Andrew en welkom op Satellite Fun.

Ik moet gelijk zeggen dat ik zelf niet thuis ben in committed switches, maar het zijn leuke satellieten die je hebt.

Aangezien je overal goed signaal op krijgt zou je de NPO zenders ook moeten ontvangen.

Heb je al nagevraagd of deze Dreambox geschikt is voor de Joyne ci module?

In sommige ontvangers is het 11.747 misschien kun je die nog eens proberen.

En misschien ten overvloede, maar heb je al eens een zenderlijst van Hans geprobeerd? Wij hebben die hier ook online en gezien jouw opstelling zou je de zenderlijst "vast" kunnen gebruiken, daar zitten ze allemaal in. Dan zou in feite alles goed moeten staan.

Als het signaal dan sterk genoeg is en je ontvangt andere zenders op de 9 oost met een handmatige scan, weten we in elk geval dat de afstelling goed is.

 
Dank je Black Tiger,

Gaan we proberen en al doende leert men.

 
Graag gedaan.

Laat maar even weten of het met die zenderlijst gelukt is, ben ik wel nieuwsgierig naar. ;)

Succes alvast!

 
Hoi Black Tiger,

De DreamBox geheel gereset alles verwijderd en laatste drivers er weer opgezet opnieuw ingesteld.

Ik heb de zenderlijst en Dream Set 2.4.13 gedownload.

Mij vraag aan u is hoe stel ik de settings in van DreamSet om verbinding te maken met Dreambox, er komt geen verbinding tot stand via router/netwerk. De zenderlijst heb ik dan ook nog niet kunnen installeren.

ik heb het IP adres van de Dreambox en werk met een lokaal router netwerk.

Of dien ik een Crossover kabel te kopen om de PC direct aan DreamBox te koppelen.

Mvgrt

 
Hallo Andrew.

De bedoeling is dat de Dreambox via DHCP wordt ingesteld, dus automatisch ip krijgt van de router en ook via een gewone utp kabel op de router (of een switch verbonden met de router) wordt aangesloten.

Je kunt snel zien of het ip adres van de Dreambox werkt door in de browser het ip adres in te typen. Bijvoorbeeld, als de Dreambox aangeeft dat deze 192.168.0.10 heeft en je tikt in de browserbalk bovenaan http://192.168.0.10 in dan zou je normaliter de OpenWebif te zien moeten krijgen.

Welke firmware heb je er op gezet? Want soms staan deze zenderlijsten ook al onder de addons.

Plaats de zenderlijst ergens in een directory (map) op je harddisk.

Nu open je Dreamset en klik je op de instellingen, dat wordt dan ongeveer zoiets als hieronder.

De afbeelding hier onder verdwijnt over 31 dagen.



De Configuration Title maar niet zoveel uit. Kun je ook bijv. Dreambox schrijven.
Dan het ip van je Dreambox

usernaam: root

Het wachtwoord is een verhaal apart, normaliter is dat "dreambox" (zonder aanhalingstekens), als dat niet werkt kun je dat vakje leeg laten. Als dat ook niet werkt zul je zelf even via telnet dit wachtwoord moeten aanmaken.

De rest van de instellingen staat aangegeven.

Je kunt dan ook "Test Configuration" doen om te zien of alles werkt.

Vergeet daarna niet "save configuration" te doen.

Daarna klik je op File -> open en dan blader je naar de map met de zenderlijst. Daar moet een "lamedb" bestand aanwezig zijn.

Selecteer dat en klik op "openen" en dan wordt de zenderlijst geladen.

Daarna hoef je alleen nog maar bovenaan rechts op het stekker icoontje "read/write" te klikken. Verder niets selecteren maar op write klikken. Rustig wachten tot het klaar is, daarna komt er nog een reload soms.

Eventueel ontvanger nog eens herstarten maar dan moet de zenderlijst er op staan.

 
Hoi Black Tiger,

Dank je wel voor de uitleg en instellingen, werkt oke.

Op je vraag van de  gegevens van Dreambox DM920 is dit :

Dreambox OS Version:

4.3.2r7-17-g32f8eb-2019-08-30

Image Version:

Release 2019-09-11

Frontprocessor Version:

VNone

Webinterface Version:

1.9.0

Ik heb de map van Hans gedownload(e2_hanssettings_9e_13e_19e_23e_28e) de file lamedb geïnstalleerd en opnieuw opgestart.

Het duurt inderdaad even voor dat het er op staat doch in de diverse  bouquets bv. Engels zijn vele zenders wel genoemd maar N/A, (niet te zien) nogmaals opnieuw gestart geen veranderingen.

Dreambox geheel gereset hierna.

Opnieuw een blindscan gedaan en zenders op geslagen dan komen alle zenders er uit

nu zelf snel een drietal bouquets gemaakt (met de diverse zenders NL-UK-DE) en werkt perfect.

Bestaat de mogelijkheid dat in de zenderlijst van Hans ook bepaalde opdrachten/gegevens zitten die de DM920 niet kan verwerken of ziet?

Ik tracht de komende tijd het verder uit te proberen en kijken of ik het kan bewerken.

MvrGrt

Andrew

 
Hallo Andrew.

Oh dat ziet er uit als originele firmware.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of er iets in de Hans lijsten zit wat op een DM920 niet zou werken, lijkt me sterk eerlijk gezegd, maar men wete natuurlijk maar nooit. Er zitten immers ook veel streams in die lijst, geen idee of dat storend kan werken.

In elk geval goed om te horen dat het nu na een reset en blindscan wel goed gelukt is. Mooi dat je die drie bouquets gemaakt hebt, ik zou ze ook meteen backuppen.

Wat je ook nog zou kunnen doen is eens een andere firmware proberen, de Newnigma 2 schijnt er ook lekker op te draaien.

In elk geval alvast bedankt voor de terugkoppeling zover! (Y)

 
Laatst bewerkt door een moderator:



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan