geen signaal /beeld

S

skypeet

Ik heb een humax 5400 met L2.08 met Toh 3.3 emu 2.01
Ik het bij het signaal sterkte 85% alleen bij de
signaal kwaliteit 0%.

Als ik mijn andere humax 5400 er achter doe met dezelfde software werkt het wel.

Wat kan er kapot zijn of welke instelling moet ik veranderen.

Als ik zap geeft de rode balk meer dan 50% uit ik heb alleen geen beeld, dit is tevens zo op een fta zenden. Het kan dus niet aan de kaart liggen.
Het rare is dat de rotor wel aangestuurd word en er op reageerd.

Het beeld blijft alleen zwart.

Wat kan het zijn?

Er kunnen 2 dingen aan de hand zijn,

1 je voeding is defect gegaan, je 30volt lijn is weg.
Dit kun je testen door even boven op de kap, en dan recht boven de voeding (links in het midden met het front naar je toe) te ruiken of je een vette brandlucht ruikt.

Waneer dit het geval is moet je de voeding herstellen, elko's weerstand en zenderdiode vervangen.

2 of waarschijnlijk is er per ongeluk de verkeerde firmware ingekomen. Je firmware is gekoppelt aan je loader, waneer je de verkeerde versie neemt krijg je problemen met de ontvangst frequentie. Deze zal dan 480 mhz verschuiven, omhoog of omlaag dat weet ik zo ff niet meer...

C+NL zit b.v op 12.515 Mhz horizontaal 22000 5/6

Door nu de freq. aantepassen in 12.035 Mhz of 12.995 Mhz zal je met een manuel scan, het C+ pakket kunnen vinden. Dit kun je oplossen met de humax restore file, meer info hier over kan je vinden door bij google te zoeken naar humaxsupport.

Succes, Gr Fred.

Hoe weet ik of de voeding stuk is?

Ik heb nl. wel geprobeerd op C+nl de frequentie te veranderen alleen als die gaat zoeken vind de receiver niets.
en breekt het weer af.

De voeding was niet stuk, want ik heb een andere er in gezet.

Ik krijg allen een signaal door op RTL 4
12343 MGZ H SR27500 3/4

Verder nergens geen signaal. kan dus ook geen FTA zenders kijken
Wat is er nu mis en wat kan ik er aan doen.

Zit ook inmiddels met hetzelfde probleem

via menu al terug op card gegaan aston erin met C+ kaart en ook alleen op rtl 4/5 beeld verder nada zelfs op bvn geen signaal
tegenover rtl 4 signaalsterkte 85%

raarrrrrrrrrrrrrrrrr

Ik heb ook geen beeld op Rtl 4/5.
Ik krijg alleen maar een signaal door.
Volgens mij heeft het meer met de printplaat of
de turner te maken.

Iemand anders zei dat het misschien de video chip was.

weet iemand een adresje in de buurt van enschede waar ik de hummy heen
kan brengen ter reperatie?

Waarschijnlijk toch Soft probleem.
Ik lees steeds meer over dit verschijnsel op verschillende boards ook in het buitenland, voornamelijk in duitsland.
Iedereen denkt aan de voeding blijkt achteraf toch niet zo te zijn.
Compleet nieuw patchen dan wel met de 3.2.
De 3.3 schijnt dit probleem voornamelijk bij de z modellen te veroorzaken of er een fix voor komt is af te wachten Planet Hemp heeft namelijk afscheid genomen HELAAS, misschien dat het TOH team zonder hem verder gaat???
Grt. Jacob.

bij treft het een irci 5400 dus geen z heb er de 3.2 inzitten.

ga zo alles opnieuw inladen kijken wat ie dan dioet

Hallo, ik weet niet of het toegevoegde waarde heeft, maar omdat omdat C+ ook een hoop kanalen dicht heb zitten, haal ik die kanalen via de humax eruit, eerder ging dat wel goed, maar nu met de 3.3 software slaat die vast als die de kanalen eruit haal.
Hij start wel op ik zie de loader 1.37 en 3 stipjes en voor de rest niets meer, wat doe ik nu, ik haal nu de kanalen via XOak 1.17, en dan die lijst de Humax in, probleem opgelost.
Maar raar is het wel, weet niet of jullie er aan hebben, maar dan zijn jullie weer 1 probleem rijker om op te lossen.
Ik had ook eerder dat ik dan weer opnieuw de software erin zetten, maar zo werkt het ook.

Groeten uit een zonnig Lichtenvoorde (gelderland)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan