geen signaal op openbox s10

W

wasr77

Hallo,

Ik heb sinds gister in het bezit van een 2-tal openbox s10 receivers. Die ik wil gaan gebruiken in combinatie met een TechniSat Multytenne(was al in mijn bezit en werkend).

Ik krijg het niet voor elkaar om signaal te krijgen op de door mij geselecteerde satellieten (astra 1-3 en hotbird) Met mijn vorige receiver (DM800HD) geen probleem. Nu, zelfde schotel en bekabeling, maar met de S10 krijg ik met EN zonder kabel een signal intensity van (afhankelijk van de geselecteerde instellingen) 29-45% en een signal quality van 10%

Heeft er iemand een idee wat ik fout doe, of wat er fout gaat?

Bovenstaand probleem treedt trouwens op op beide receivers.

Al vast bedankt voor de reacties.

 
Eerst welkom op het board.

Je moet je disq instellen en precies zoals het op je Dreambox staat.

Het zal zoiets zijn,

Astra1 is disq 1.0 poort1

Astra3 is disq 1.0 poort2

Astra2 is disq 1.0 poort3

Hotbird is disq 1.0 poort4

Maar hier vandaan kan ik niet zien hoe het op je Dreambox is ingesteld het kan iets anders zijn dus kijk daar eerst.

 
Hallo Aart44,

Bedankt voor je reactie.

Ik dacht ook dat ik dat het beste kon doen. Had ooit gelezen dat de volgende volgorde moest worden gebruikt :

Astra1 is disq 1.0 poort1

Hotbird is disq 1.0 poort2

Astra3 is disq 1.0 poort3

Astra2 is disq 1.0 poort4

Zo staat het nu ook ingesteld. Helaas op geen enkele satelliet een signaal.

Het maakt ook niet uit welk lnb type ik gebruik (staat nu op universeel)

Het vreemde is gewoon dat beide apparaten met EN zonder kabel dezelfde waarden geven... Alsof de schotel het niet zou doen.

 
Ja als je de Dreambox nog hebt zou je kunnen proberen die aan te sluiten en zet hem op Astra1 op 19.2 oost koppel hem dan af en sluit de Openbox aan reset die eerst naar de fabrieks instellingen kies dan daar ook Astra1 stel verder niets in maar ga naar transponders en kies een werkende transponder zoals 10744 H 22000 en kijk of je dan signaal krijgt zo ja is er niets aan de hand anders ben ik bang dat de fout in de box zit en kapot is.

 
Kan zijn, maar ik zou ook gewoon fysiek kijken op welke poorten in je DiSeqC swithch je kabels zijn aangesloten, het kan zijn dat je dat je volgorde toch anders is , en het zou ook zomaar kunnen dat je het 1.1 protocool moet gebruiken in plaats van 1.0

Groet,

Wing

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 12:56 uur ----------

Oops sorry over de Technisat Multytenne gelezen

Wat Aart ook aangeeft, sluit je DB aan en schrijf je instellingen eerst op en zet ze dan exact zo in je openbox

Staat de LNB power in je boxen wel ingeschakeld , dat kan ook want dat ze het beiden niet doen duidt lijkt mij eerder op een istellingsfout dan een hardware fout.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst bedankt voor de reacties.

De DB is inmiddels verkocht, dus daar kan ik niet zoveel meer mee... Ik heb inmiddels wel mijn nieuwe schotel binnen. (had een multytenne single, maar heb nu een twin).

De nieuwe schotel geeft al net zoveel signaal als de oude.

De volgorde op de DB was:

19.2

13.0

23.5

28.2

Deze volgorde hanteer ik nu ook.

Dat ik nog steeds geen signaal heb zal, gezien de nieuwe schotel, inderdaad wel een instelling zijn, maar ik ben er nog niet uit welke..

Met bovenstaande volgorde heb ik gespeeld, maar nog zonder succes.

@wing39

LNB Power staat in ieder geval aan.

Iemand een idee welke LNB Frequentie ik gebruiken moet. Ik gebruik nu Universal (9750-10600) aangezien die me bekend voor kwam, maar geen idee of dat ook de juiste is.

 
LNB moet inderdaad een universal LNB zijn.

In de meeste gevallen zal het op dat moment niet meer mogelijk zijn om nog iets inte stellen bij 22KHz, maar als dat wel zo is, dan moet die op auto staan (dus niet op on of off).

Voor degenen die dat niet weten: de multytenne heeft een enkele behuizing om de LNB's en de DiSEqC switch(es) zitten, waardoor je niet kunt zien hoe die switches zijn verbonden met de LNB's.

De volgorde waarin de satellieten staan, lijken correct te zijn (het is een Duits product dat is gemaakt naar de meest voor de hand liggende volgorde voor Duitse klanten).

 
Ik gebruik een hier gekochte Multitenne.

Als volgorde heb ik staan:

Astra 1: A - AA - 1-4

Hotbird: B - AB - 2-4

Astra 3: C - BA - 3-4

Astra 2: D - BB - 4-4

Deze instellingen staan zo bij mijn VU+duo en de db500S bij mijn zuster die ook een multitenne hier heeft laten plaatsen.

Mas3 had het bij het juiste eind.

 
Ik heb even zitten denken.

Welk protocool gebruik je voor de DiSeqC schakeling 1.0 of 1.1?

Als die niet goed staan gebeurt er ook niks

 
Ik had er vergeten bij te vermelden dat op beide ontvangers DiSeqC 1.0 gebruikt wordt.

 
@wing39 : Ik gebruik het 1.0 protocol zoals ik dat voorheen op mijn dreambox ook deed. 1.1 heb ik ook wel geprobeerd, maar zonder succes

Op dit moment heb ik voor de astra 1 bij antenna setup staan:

LNB Freq : Universal (9750-10600) (ook andere universals geprobeerd)

Transponder : verschillende, waaronder 10744 H 22000

Diseqc 1.0 : Port 1

Signal intnensity staat strak op 45%

Signal Quality staat op 10%

@Dirk Digicomm: Volgorde van satellieten is gelijk. Als ik een beetje zoek worden in sommige gevallen astra 2 en 3 nog wel eens omgewisseld, maar goed ik krijg met alleen astra 1 ingesteld al geen signaal.

Begin me een beetje zorgen te maken of dit wel gaat werken.. Ik weet niet wat ik nog proberen kan. Sta heel erg open voor suggesties

 
Euhh.

Je hebt 'm toch wel op de juiste aansluiting aangesloten hé :confused2:

Dat is dus niet de aansluiting aan de buitenkant, maar meer naar het midden (boven de rode tulpconnector, niet boven de witte).

Tenminste volgens de plaatjes die ik online kan vinden.

Die andere aansluiting "loop" is voor een tweede ontvanger en is een uitgang en geen ingang.

 
Hallo mas3,

Ik ben niet helemaal een noob, dus het aansluiten van de kabel is niet het probleem. :)

Ik begin me sterk af te vragen of de combinatie wel zo gelukkig is. Al heb ik op een ander forum zonet wel gelezen dat iemand het wel werkend heeft.

Ik zoek verder.. suggesties blijven welkom.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan