Geen SNR op de ene schotel.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik zit met een probleem waar ik even niet uitkom.

Sinds kort een andere decoder gekocht, een DM800, die op de huidige installatie perfect werkt.

Maar ik had nog een schotel liggen met een rotor, en dat spul is werkend weggelegd, maar ergens er iets niet goed.

Heel even heeft de boel gewerkt, maar nu draait hij de ene keer de schotel te ver, en de andere keer gaat hij nog verder, terwijl de boel perfect op het 0-punt afgesteld is.

Alle kabels en pluggen zijn nieuw en maken geen sluiting, lnb werkt op de andere opstelling ook, en zo als ik al aangaf, even, heeft de boel gewerkt.

Maar nu draait de schotel ( meestal ) naar de juiste richting, en geeft de agc ook goed aan, maar geen SNR???

Nu weet ik dat er dan ergens een breuk kan zitten, maar alles is nieuw.

De schotel waar de boel trouwens wel op werkt is ook een schotel met rotor.

Kan het zijn dat de rotor niet helemaal happy meer is?
 
heb je met de oude ontvanger de "foute" bekabeling LNB schotel en motor getest.

Als die het ook niet doet? kun je stap voor stap uitwisselen of staan die 2 wokken niet dicht biij elkaar??
 
Yep dat heb ik ook getest, maar ik moet nog even zien hoe ik de boel test zonder dat die "oude" ontvanger vastloopt bij deze test terwijl hij op zijn huidige instellingen staat.

De wokken hangen een meter of 4 van elkaar, en sterker nog de wok die nu weer opgehangen is heeft al op die plaats gehangen voor toen een andere decoder, ik dacht een Philips, en nog een andere waar ik de naam even niet van weet, en dat werktte toen gewoon.

Ik zal er eerdaags wel uitkomen, maar na een dag of 2 trap op en trap af, en kabeltjes, plugjes, lnb's en wat nog meer testen moet ik even tot berusting komen, want er komen teveel bomen in het bos te staan. ;)

Maar toch ook jij bedankt voor het meedenken!

W8 ff, er is ook gekeken als de schotel op 19,2 staat of deze werkt zonder de rotor, en dat doet hij ook niet... ( kabel? die nieuw is! )
 
Knoop aan de ene kant van de kabel een fietslampje en aan de andere kant een 5 volt voedinkje zo kun je snel de kabel even doorfluiten.
 
Had ik al aan gedacht Matrix, en dit gaat 1 van de dingen worden die ook nog geprobeerd worden, maar ik ga het eerst even in de elevatiehoek zoeken.
 
Heb je een moteck 2100?

Daar zit ook een ledtje in.
Welke kleur geeft het ledtje af?
 
@janblues, ja die heb ik, maar die doet het, de rotor waar ik nu mee aan het stoeien ben is een "Chess"

Maar ik ben eruit, de boel werkt!
 
Toch maar besloten om de ladder te pakken, en nog maar eens proberen.

Zoals aangegeven de schotel op het nulpunt afgesteld, en naar binnen gegaan, de Dreambox op het kanaal BVN gezet.

De boel ging draaien maar ging weer te ver, met de afstandsbediening terug naar het nulpunt, en daar zie ik de SNR even uitslaan?!

Weer terug naar BVN, en toen de schotel stopte, de boel losgedraaid, en handmatig naar 19,2 gedraaid, en verrek beeld. :banaan:

De elevatiehoek een beetje verandert totdat de SNR tegen de 90% zat, en de AGC op 99%.

Met bibberende handen naar een andere sat ( 23,5/13/28,2...) en jahoor hij doet het.

Freggeltje is nu reuzeblij, thanks naar de degene die meegedacht hebben, want ik zit nu intussen even te kijken naar EinsfestivalHD te kijken, op mijn nieuwe Panasonic Viera, en tumme wat een B??LD!!!

Kortsamengevat: Fijnafstemming... :biggrin:
 
Niet dus!

Ik heb mezelf weer te blij gemaakt, ineens vindt de Dream niet 1 zender meer, en draait de wok weer helemaal verkeerd?

Ik stop er mee, kijk volgende week wel als ik zin heb...
 
Yep een chinese clone...

Maar ik geef me voorlopig nog niet gewonnen. ;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan