Geen update op Org. Canal + kaart

C

Cableguy

Ik heb sinds 3 wkn een dreambox.
Toen ik de kaart in de Humax had kreeg ik netjes elke maand mijn update binnen.
Op de dreambox heb ik nog steeds geen update gehad.
Met mcgand zag ik dat de kaart nog steeds op 29-2 staat.
Ik gebruik Peter Pan 25-12.
Ik heb zowel het bovenste als het onderste slot op Ragegast geprobeerd maar helaas krijg ik nog steeds niets binnen.
Weet iemand hoe ik de kaart geupdated krijg met PP 25 -12

Heb je wel een seca2 kaart ?
Dan even een andere emu proberen: Xcam of scam doen het

welke zender moet ie dan staan
Hoelang moet ie op die zender en emu staan om de update binnen te halen.
Ja het is een zwart witte Canal Digitaal Seca 2 kaart

Op sbs6 gaat het het snelst

Ik heb op Xcam of scam geen beeld op het NL pakket
Niet in het onderste en ook niet in het bovenste slot.
Zet ik hem op radegast dan heb ik wel beeld op C= Rood Blauw ed

Yes
Heb hem op Xcam laten staan en na een paar minuten de update naar 31 - 3 binnen
Thanks Duck

Krijgt een originele kaart ook in een rudream img updates?

Nou even een "kronkeltje" wegpoetsen bij BT: een image update geen kaarten dat doet een Emu en/of een common interface en/of via een embedded slot.

Feit is wel dat in een image Emu's zitten, maar meestal meer dan ??n. In ruDream zit o.a. de mogelijkheid voor: common interface en Xcam.

Voor de common interface Emu heb je dus een common interface nodig. Dat is voor seca2 b.v. een Aston CI.

Zoals medegedeeld: als je de originele kaart (omgekeerd) in een embedded slot van de DreamBox stopt en dan XCam als Emu kiest zal de kaart - mits op het juiste kanaal afgestemd - worden geupdate.

Je kunt wel op alle slakken zout gaan leggen maar dat kan ik ook.

De Common Interface is geen emu maar hardwarematige ondersteuning die je ook terugvind in de originele Dream images.
Een emu is een emulator. De interne slots zijn hardwarematig.
Een emulator is een stukje software die iets "emuleert" oftewel nadoet. Een emu doet dus geen kaartupdates, hooguit emu updates.

Het is afhankelijk van de in de emulator ingebouwde drivers of deze al dan niet een embedded slot kan aansturen en of de kaart deze dus ook accepteert.
De goede werking van een emu is echter afhankelijk van de goede bouw van een image en de manier waarop de ontvanger met een image omgaat, vandaar dat dit kan afwijken per image, zo is bijv. de radegast in 25-12 traag met zappen en heeft meer storingen, ronald image's draaien bij mij niet fatsoenlijk.

Zoals medegedeeld: als je de originele kaart (omgekeerd) in een embedded slot van de DreamBox stopt en dan XCam als Emu kiest zal de kaart - mits op het juiste kanaal afgestemd - worden geupdate.
Dat wilde ik maar zeker weten of dat ook wel voor de rudream kon, omdat er verschillen zijn zoals aangegeven.
Daarvoor dank, ik ga het proberen.:)

Ik heb P.P.25-12-2004 erin en krijg ook geen update op mijn org. S2 kaart van C+
Omdat ik de kaart aan het begin van deze maand op mijn naam heb laten zetten kreeg ik een maand gratis alle kanalen.
Nu dik een maand verder en nog steeds alles open, echter de datum staat nog op 29-02-2004
Na 29-02 zal de pret vast & zeker over zijn, dan gaat hij evt. weer effe in een andere reciever zodat ik nieuwe update op m'n kaart krijg. Misschien iemand hier die dit zelfde ooit heeft meegemaakt !

En heb jij hem ook op Xcam staan Orbiter?

Nee, staat op radegast.
En laat ik zolang op radegast staan totdat ik geen beeld meer heb ;-)

Owz, ja volgens eendenteam moet ie op Xcam om updates te kunnen krijgen. ;)
Maar ik snap wel waarom je daar even mee wacht.:biggrin:

orbiter heb het zelfde als jij gehad 1 maand alles kunnen kijken.
heb toen ook een update gehad tot 28 feb.
toen op 2feb update naar einde maart gehad maar nu heb ik alleen nog maar het basis paket.
als ik van jou was laat die dan maar zitten waar hij nu zit.
zo kun je toch nog even nagenieten.
gr droopy

BT: Emu heb je formeel gelijk in. We hebben niet goed nagedacht want via de blauwe (Emu) knop is de eerste de je tegen kunt komen Common Interface en dan Radegast etc. Maar een common interface is inderdaad een stukje hardware.

V.w.b. dat uppen: empirisch hebben we vastgesteld dat het in ieder geval werkt via Xcam en Scam. Radegast (finalp1) deed het niet hier in een ruDream image.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan