Geen zendernaam bij 9200S

D

damtje

Sinds 2 jaar worden bij mijn Nokia 9200S na verandering of invoeren van een nieuwe zender, de zendernaam niet meer weergegeven, maar alleen het zender ID nummer. Bovendien worden radiozenders in de TV lijst gezet.

Dit gebeurde met de frequentieverandering van enkele TV zenders (bijv. TW1, NDR, SR ) en alle veranderde duitse (89) en oostenrijkse (20) radiozenders. Deze radiozenders staan nu met een ID nummer allemaal in de TV zenderlijst. Dit gebeurt niet bij elke TV zender-verandering. De recente verandering van bijv. ProSieben en Sat1, kwamen correct terug met hun eigen zendernaam. Dit probleem lijkt zich voor te doen alleen bij de duitstalige zenders. Bijv. de radiozender Bayern1 meldt zich zowel op de 9200 display als in het TV beeld met P28400. Hoe is dit te voorkomen en hoe kan dit veranderd worden? Mijn eerste gedachte was met een editor de kanaallijsten en de Radio/TV code uit te lezen en de ID nummers met de zendernaam resp.RTV code te overschrijven en terug te schrijven. Ik heb hiertoe MediaEditorStudio2.6 (poolse origine?) en Nokia Setup Editor (italiaanse origine?) gedownload. Het lukt me echter niet vanuit XP en nuldodemkabel een verbinding op te bouwen met de 9200S. Boot is bin002 en S/W is FAT2.0 Gaarne hulp!!!

 
Het is me gelukt dit probleem op te lossen door het downloaden van firmware FTA2.4 in plaats van FTA2.0. Het downloaden is me alleen gelukt met de demoversie van Transbox via RS232 en nulmodemkabel. De zenders met alleen een zender ID nummer heb ik eerst gewist en daarna opnieuw met channel search laten opzoeken. Nu kwamen de zenders wel terug met hun zendernaam en werden de radiozenders met hun zendernaam in de radiolijst gezet.:jajaja:

 
Mooi dat je er zelf uitgekomen bent.

Volgens mij zijn die editors niet bedoeld voor deze originele software.

Waarschijnlijker is het dat ze bedoeld zijn voor de DVB2000 software van dr.Overflow, en afgeleiden daarvan.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan