Gefeliciteerd met het funduckforum!

Dr.Z

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
10 feb 2001
Berichten
3.150
Waarderingsscore
478
Punten
83
Leeftijd
55
Locatie
Ergens daarzo..
Er dwarrelt het eea aan slingers door mijn scherm en aangezien niemand jarig is vermoed ik dat FunDuck 23 kaarsjes uitblaast vandaag!
Gefeliciteerd! :)
 
Jemig, wat vliegt de tijd dan weer, mocht dat inderdaad de reden zijn, van harte gefeliciteerd.
 
dat FunDuck 23 kaarsjes uitblaast
Goed gezien, Funduck is jarig, met name Fun eigenlijk.
Maar je zit er nipt naast. We bestaan al wat langer. Er mist wat informatie als je gaat zoeken maar het is al van 2000.
Dus we bestaan zelfs al 24 jaar in deze vorm. :)
 
Ik twijfelde nog qua telling, want ik kan mij herinneren dat destijds het forum geheel opnieuw werd opgestart vanwege een eea reden.
Iedereen moest zich weer opnieuw inschrijven en er werd van scratch af aan begonnen...wat gebruikers betreft dan.
Maar ik was er in elk geval bij! :duimen::cheer2::bier:
 
Iedereen moest zich weer opnieuw inschrijven en er werd van scratch af aan begonnen...wat gebruikers betreft dan.
Ja dat klopt. We hebben eerst een jaar op de satellitefun.com domeinnaam gezeten. En van dat domein is de juiste datum dus niet terug te vinden maar dat was eind januari 2000 dat we die genomen hebben.
Die domeinnaam kreeg ik toen gratis bij zo'n aparte aanbieder met gratis hosting, kreeg je wel een banner er onder van hun, maar die heb ik kort daarna met wat hulp weten weg te foetelen.

In 2001 moest die domeinnaam hernieuwd worden maar vroegen ze toen teveel geld voor (want maar 1 jaar gratis) dus zijn we toen naar .org domeinnaam overgestapt. Ook was Ton (Skidz) toen in het spel gekomen die hosting voor ons kon regelen.
Toen zijn we ook meteen naar vBulletin overgestapt waardoor nieuwe registratie nodig was inderdaad. Die hosting en de nieuwe software is toen (dacht in Friesland) op een open dag daar besproken begin of midden januari.

Dat is tevens de reden dat er geen berichten van voor 8 februari 2001 te vinden zijn, terwijl Satellite Fun officieel wel al sinds eind januari 2000 bestond en gebruikt werd als forum.
Gewoon omdat we van die oude Duitse software geen backup konden maken want dat was een cloud-hosted forum.
Het .org domein is 7-2-2001 geregistreerd maar de .com was dus al een jaar eerder toen we begonnen waren. We zijn alleen andere software gaan gebruiken toen. Daarmee is jammer genoeg een jaar aan data verloren gegaan maar dat kon niet anders.

Jij was in elk geval een van degenen die er vanaf het begin bij was ja. :)

Heeft onze @freggel1 en andere gebruikers/lezers ook gelijk weer een stukje geschiedenis van Satellite Fun geleerd.
 
Van harte gefeliciteerd BT.
Vroeger was je dan net zelfstandig geworden.(3 jaar natuurlijk)
 
Vroeger was je dan net zelfstandig geworden.(3 jaar natuurlijk)
Deze begrijp ik niet helemaal. Hoe bedoel je zelfstandig vroeger en hoezo 3 jaar? Ik heb ook memory leaks dus daar kan het ook aan liggen dat ik 'm niet snap. ;)
 
gefeliciteerd met het 24 jaar bestaan van de website.
 
En pas 8 februari 2001 lid geworden.
Wie weet al eerder omdat alle registratis van eind 7 januari 200-2001 verloren zijn gegaan. Maar in elk geval weer op de eerste dag van het nieuwe domein erbij. :)
 
Nog gefeliciteerd, misschien nu alvast een commissie samenstellen voor het jubileumfeest? 🥳
 
Hahaha nee een jubileum is pas met 25 jaar. :biggrin:
Ik zal je wel een taart geven. Deh 🎂
 
Gefeliciteerd alsnog, beetje laat...druk bezig met badkamer renoveren en tusse door carnaval vieren
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan