geheugen dm500

O

opeltje

hallo,

effe een vraagje waar ik niet echt uitkom...

ik heb een dreambox dm500 staan die ik eigenlijk iets te snel gekocht heb. om er leuk mee te kunnen spelen heb ik extra ruimte nodig in het geheugen.

nou kan ik natuurlijk gewoon een andere box gaan kopen, maar kun je ook het geheugen uitbreiden dmv een externe lan hd die verbonden is via je netwek aansluiting?

dus is de firmware (flubber) dan ook te mounten zoadat hij de mappen op de hd gebruikt voor het instaleren van bv extra zaken?

het voordeel hiervan als het werkt vind ik:

geen apaprte pc aan.

extra ruimte om ev ook andere zaken op op te slaan.

en geen andere dreambox nodig..

wie kan bevestigen of dit ev zou lukken?

In zo'n geval zou je die schijf inderdaad moeten gaan mounten, want om op een andere manier te kunnen streamen moet dacht ik een programma op een pc meelopen en dat kan op een LAN HD niet, dus word het mounten.

Theoretisch moet het kunnen, hoe het praktisch in elkaar steekt is me niet bekend aangezien het hier ook om een Dream500 gaat, daar heb ik niet zoveel ervaring mee.

Jammer dat die 500 geen usb aansluiting heeft.

tja, inderdaad jammer van die usb aansluiting...maargoed het is niet anders..

ik ga toch voor zo'n externe lan hd, die komt toch wel weer van pas. we gaan het gewoon proberen.

ik laat het hier weten...

Een watte?

(is je toetsenbord misschien defect?) :biggrin:

Tjonge, leve de moderne techniek toch weer he...

ziet er inderdaad leuk uit.....zal dit weekend eens op zoek gaan.

groeten opeltje

Je kunt dan ook je var exporteren naar die drive. dan heb je ruimte net zoveel je wil. Die Nslu2 moet wel aanstaan om je image te kunnen booten, maar ding is erg stabiel hoor. Draaid bij mij al meer dan jaar. Dat patchen is voor normale dingen niet nodig. Wil je er een ftp, http enz. op draaien, dan is linux op het ding wel makkelijk. Ook dat steld niet alles voor. Zelfs ik kan het. :laugh:

het gaat inderdaad om de var map. dat is de map waar ik vaak tekort aan ruimte heb. ik vind het een leuk ding. dit omdat je er gewoon vanalles aan kan pluggen.

maargoed, voorlopig is de dreambox dood....die moet eerst maar weer aan de loop.....

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan