geluid steeds hard

D

D-SQUAD

dat ze tijdens de reclame het geluid harder zetten dat wist ik
maar sinds kort gewoon tijdens een film of wat ik ook kijk gaat op mijn dreambox 500 ineens het geluid harder en dan weer zachter
en nee ik lig echt niet op mijn afstandsbediening :tong:
ligt dit nu aan de uitzending of aan de dreambox ??
voorheen had ik een pioneer en had ik er nooit last van
nu heb ik sinds een paar maandjes een dream 500 en sinds enkele dagen heb ik daar last van.
heb in de woonkamer nog een oudere echostar staan en daar is het me nog niet bij opgevallen.
zou het dan toch aan die droomdoos liggen ?

Verander voor de gein eens je password van root.
Wie weet zit er iemand in te loggen op je doossie om je es lekker gek te maken, want dat is zondermeer mogelijk.
Ik ga er dan natuurlijk wel vanuit dat het doossie continu aan het internet hangt.

Oh da's interessant. Vertel me eens hoe je via telnet het geluid harder en zachter kan zetten dan? Want da's interessante info.:)

ik heb ook een probleem,ik kijk op mijn pc via mijn ip van mijn db ook wel eens om te proberen,via web tv het tiepise is dat ik het hele paket goed kan kijken alleen het hollandse pakket heb ik geen geluid op mijn 7020 en op mijn slaapkamer op een 7000 wel hebben alle twee de zelfde soft ware vlc en gmn 2.8 of is er verschil van sw voor 7000 en 7020 ik dacht het toch niet premiere en al het andere werken perfect ra ra
gr frans

LoL... frweber, da's nu ook niet de bedoeling, noemen ze "topic stelen".
Als je nu gewoon op "new thread" kllikt en daar je vraag in stelt, dat werkt een stuk beter.:biggrin:

nou het lijkt me sterk dat er iemand kan inloggen op mijn DB
het zou mogelijk kunnen zijn gezien mijn DB op mijn draadloos routertje hangt
maar die zit potdicht dus knappe gast die daar in komt :tong:
ik zou anders geen andere manier weten : als die er is hoor ik het natuurlijk graag :)
@BT geluid harder en zachter zetten evenals kanalen zappen kan gewoon via http://192.168.*.* adres van DB (alleen binnen je eigen netwerk mogelijk) maar dat wist je neem ik aan al hehe.
ga er vanuit dat ook jij bedoeld van buitenaf ?
heb er nu al 2 dagen ff geen last van gehad dus ben er nog niet achter waar het aan zou liggen.
ik hou het wel ffies in de gaten.

Ja die optie wist ik, maar ik schreef dan ook "via telnet" in mijn vraag want ik ging er van uit dat Mas3 dat bedoelde.
Via een onbeveiligd draadloos netwerk kan het natuurlijk ook via de browser, maar dan moet je toch al dichtbij wonen. Doch die is goed beveiligd zeg je dus valt die optie af.
Overigens kun je die http van je Dreambox ook bereiken van buitenaf, maar dan moet je een portforward maken, en zo dom is hopelijk niemand.:)

Een andere mogelijkheid die me voor ogen staat is wellicht een sterke a/b van deze of gene in de buurt (buren misschien), anders zou ik het zo vlug ook niet weten.
Nu 2 dagen geen last gehad schrijf je, buren op vakantie misschien? :biggrin:

Nou meen ik dat ik in de vorige uitgave van de personal Computer Magazine gelezen heb dat ook WPA [al dan niet met of zonder radius] gekraakt is en WEB ligt al een hele poos open. Ik hoop niet dat jullie het idee hebben dat het wireless onkraakbaar is .....

Het lijkt wel op een Sateliet provider, hoe beter de beveiliging hoe beter de kraak methodes.

Het lijkt me wel stug dat iemend in de directe omgeving aan de volumeknop zit te klooien en dan ook alleen nog tijdens de reclame die jij zit te kijken....

Terug naar de topic,
Wat ook kan is dat je de versterker en of tv op prologic hebt staan en en tijdens de uitzending ineens uit 5,6 of 7 luidsprekers geluid komt. films zijn soms- en reclame is altijd in prologic namelijk.

Ik heb ook nog een ouwe radio op de zaak staan die de hoge tonen een extra boost geeft en dat klinkt dan ook een heel stuk harder.

Groeten Roberto

Black Tiger;167342 zei:
Ja die optie wist ik, maar ik schreef dan ook "via telnet" in mijn vraag want ik ging er van uit dat Mas3 dat bedoelde.
Via een onbeveiligd draadloos netwerk kan het natuurlijk ook via de browser, maar dan moet je toch al dichtbij wonen.

Als je via telnet naar je dreambox wilt en je woont niet dichtbij genoeg om gebruik te maken van een onbeveiligd moet je ook een poort hebben geforward. Overigens kun je ook via de browser (http dus) naar je dreambox als je niet dichtbij woont. Ook dan moet je een port hebben geforward. Dit alles is je bekend (nemen we aan).

Wij hebben zowel een ftp als een http port geforward naar onze dreambox maar natuurlijk niet de standaard portnummers en bovendien hebben we de toegang via die poorten op ip-basis beveiligd zodat we zeker weten wie er wel en wie niet dat kunnen doen. Die ip-beveiliging maakt deel uit van onze firewall op de linuxserver die alles afvangt.

Terugkomend op de oorspronkelijke vraag: voor zover wij weten kun je het geluid van de dreambox alleen maar via de browser en via een afstandsbediening regelen. In beide gevallen is er aan aantal voorwaarden waaraan moet worden voldaan: port forwarding en dreambox toegankelijk maken voor http (zowel in modem/router/server als in je dreambox) en voor wat betreft de afstandsbediening moet je binnen een bepaald bereik zijn.

Neemt niet weg dat de tip van MAS3 nog steeds opgeld doet: verander het wachtwoord van de user root in je dreambox eens en kijk wat dan het resultaat is...

Overigens als je - via telnet - bent ingelogd op je dreambox kun je met het commando "netstat -a" (zonder aanhalingstekens) zien wie er online is op je dreambox.

het wachtwoord van de root was al aangapast (laat nooit standaard staan)
@Roberto:
het is over het algemeen altijd als ik naar een gewoon programma of film zit te kijken , het geluid gaat altijd tijdens de reclame wat harder dat doen ze al heel lang , is al ooit eens een hele discussie over geweest op tv.

al zou er iemand met mijn vollume zitten te vervelen via een AB dan zou ik dat in mijn beeld moeten zien (balkje rechts boven in beeld)
maar dat zie ik dus niet.
gisteravond had ik het geluid heel zacht staan omdat ik aan de telefoon zat
en ineens gaat hij gewoon harder .. was duidelijk hoorbaar.
ik blijf het toch vreemd vinden gezien ik er in de woonkamer op de echostar totaal geen last van heb.
de tv staat gewoon op auto qua geluid,
je ka het wel een beetje vergelijken met het overswitchen tussen stereo en mono .. dat hoor je ook heel goed maar ook dat geeft mijn tv weer op screen aan.
ik zal strax eens die DB in de woonkamer zetten (andere tv dus) het zou dus ook goed aan mijn tv kunnen liggen.

D-SQUAD;167373 zei:
je ka het wel een beetje vergelijken met het overswitchen tussen stereo en mono .. dat hoor je ook heel goed maar ook dat geeft mijn tv weer op screen aan.

Stereo of mono?

Nou zit ik dus mee te lezen, en kan er dus helemaal naast zitten met wat ik nu zeg: heb je al eens gekeken naar de signaalsterkte?Misschien dat deze wat staat te schommelen met je dreambox, en met de andere decoder niet?

maar of dat iets met hardheid van geluid te maken heeft...

Ik weet wel dat er iets was met de kabeldecoders van Dream 500. Hierbij betrof het ook een soortgelijk probleem, maar dan gecombineerd met slecht beeld. Enige oplossing hiervoor was terugsturen naar de fabrikant.

Daar wil ik niet mee zeggen dat dit hier ook het geval is, maar wat je zou kunne proberen is om er eens originele firmware op te zetten en dan te zien of het probleem zich nog steeds voordoet.

@BT:

Ik bedoelde dus via de browser.
Jij gaat er vanuit dat niemand zo dom is, maar je wil niet weten hoe vaak zoiets gebeurt.
Bijvoorbeeld, als je het lastig vind om met poorten te rommelen, maak je je dream toch gewoon een DMZ ..
Werkt prima, alles gaat dan.
Ik noem maar een zijstraat.

Ik weet ook wel dat D-SQUAD niet van gisteren is, en hoop dat ie inderdaad wel zn netwerkje een beetje dicht heeft.
Maar ze zijn er echt hoor, die gasten die een dreambox gaan halen omdat je er "gratis" mee kan kijken en dan vervolgens alles doen wat god verboden heeft om dat zo snel mogelijk voor mekaar te krijgen.

@freggel1 mijn signaalsterkte was idd niet helemaal goed.. heb ik inmiddels een stuk beter staan.
voor de zekerheid ging ik toch ff mijn kabel controleren,
trok de DB uit de kast en hoorde dus weer duidelijk verschil
met een beetje rammelen aan mijn scartkabel bemerkte ik dat het geluid weer goed en dan weer slecht was.
heb scartkabel vervangen dus is het nu maar ff afwachten of het nu opgelost is.
heb de andere sartkabel bekeken maar zie zo snel even geen breukje of slecht contact.
heb zo even geen meter bij de hand om kabel door te meten.
maar ga er vanuit dat het de scartkabel was omdat ik het nu goed merkte door er wat aan te rammelen.
dat is dus iets wat ik nooit verwacht had en er eigenlijk ook nooit naar zou hebben gekeken.

@Mas3: Is me duidelijk, ik dacht even dat het ook via telnet zou kunnen. Ik snap nu hoe je het bedoelde.
@Eendenteam: ja is me inderdaad bekend, maar ik was even een andere richting uit aan het denken.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan