Gemini op 7020hd

N

Nicos

Ik heb begrepen dat er geen Gemini image meer is voor de 7020hd, er is nu een soort plugin die je installeerd op de orginele image van Dreammedia?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Ik ben zelf een fan van Gemini door mijn goede ervaringen in het verleden op E1 boxen. Dus het liefst zou ik weer van dit gebruikersgemak gebruik maken.

Ben nu aan het experimenteren met OpenPLi 2.1. maar moet toch wel even wennen.

er is nu een soort plugin die je installeerd op de orginele image van Dreammedia?
Bedoel je een soort Gemini plugin? Hmmz.. is mij niets van bekend, volgens mij is het dan iets wat er op lijkt wat Gemini zelf gemaakt heeft.

De OpenPli is inderdaad even wennen, vooral met waar alles zit. Sowiezo is het al wennen omdat het Enigma2 is hetgeen ook al anders is dan E1.

Maar eenmaal gewend is OpenPli wel een enorm mooi image. Er is 'n site met forum voorzien van Nederlandstalige ondersteuning voor Pli, support is prima.

In het begin was ik er niet zo heel erg kapot van, Nabilo was toch wat mooier en had een paar leuke opties, maar Nabilo ontwikkeld niet meer zoveel en gezien de mogelijkheden en NL support van Pli ben ik inmiddels helemaal bekeerd.:)

Vroeger trouwens ook Gemini fan, totdat ze eindklanten gingen naaien door ontvangers te vernaggelen, als die een clone gebruikten, toen was de liefde meteen over.

Black Tiger, hartelijk dank voor je reactie.

PLI is inderdaad wel mooi, maar sommige dingen gaan niet zo handig. Ik had het PLI forum al ontdekt en er ook een vraag gesteld. Maar misschien weet jij het.

Ik wil graag mijn dreambox 600 mounten op de 7020hd, deze laatste heeft namelijk een harddisk. Onder Gemini ging dit heel eenvoudig: NFS server opstarten op, juiste instellingen maken en de 600 mounten. Dit kon allemaal met grafische menu's.

Ik begrijp nu niet helemaal hoe dit werkt op met OpenPli 2.1. NFS server kon ik niet vinden in de image, dus deze heb ik gedownload via het application menu. Als ik deze server op start kan ik enkel het mapping adres opgeven. Instelling als client-ip en poort zijn niet op te geven. Ook opties als RW, async... enz zijn niet in te stellen. Via Gemini had je hier een uitgebreid panel voor.

Oef... nee sorry, mounten naar een andere ontvanger heb ik nog nooit gedaan, niet met Gemini en ook niet met Pli, dus denk ik toch dat ze je aldaar even mee moeten helpen.

Ik had ook wat vragen deze week en die zijn allemaal binnen een dag beantwoord. Binnen een paar uur zelfs. Dus er is goede hoop.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan