gewenste hardware voor CCcam server

A

agamenon

Goedenavond allen,

Ik wil morgen tijdens mijn werk een cccam servertje opzetten, wat voor hardware raden jullie aan?(ja doe ik in de baas zijn tijd

Is een PIV2.6Ghz met 2GB geheugen en een 40GB harde schijf voldoende? moet ik nog een apparte cardreader halen voor het abbonement dat ik heb?

Ik dacht zelf aan redhat, of fedora hier ben ik het bekenst mee anderzijds is ubuntu een gelijke distro dus dat zal niet veel problemen geven.

mvg

Koning
 
Hardware is meer dan voldoende iig

Kaartlezer moet je idd hebben voor je orginele kaart ( phoenix )
De smargo usb reader bevalt mij perfect

Distru

Alle laatste voldoen eigenlijk wel gewoon de server versie installeren, idd de ubuntu 8.04 server is wel weer een aanrader
 
Ik kan het volledig met Guardian eens zijn behalve het volgende:
Ik dacht zelf aan redhat, of fedora hier ben ik het bekenst mee anderzijds is ubuntu een gelijke distro dus dat zal niet veel problemen geven.
De distro's zijn gelijkwaardig qua kwaliteit, maar Ubuntu is Debian gebaseerd. Fedora is feitelijk RHEL beta, dan heb je Redhat die alleen maar als RHEL (betalen dus) te krijgen is en dan de gratis versie daarvan is Centos. Daar draaien de meeste hosting bedrijven ook mee.

Dus als je zelf Redhat gewend bent, dan is Debian (dus Ubuntu) echt wennen als je van plan bent console te werken. Ik zou zelf overigens ook geen X installeren als het alleen voor een server is.

Gezien je ervaring hebt met RedHat zou ik je Centos adviseren. Dat is namelijk Red Hat Enterprise Edition maar dan onder een andere naam omdat ie als open source wordt verspreid. Daarmee ook stabieler dan Fedora.
 
Inmiddels up and running met Ubuntu 9.04. heel even zitten etteren met de poorten maar dat is opgelost.

ik werk overigens alleen maar met een console, naar iets wat ik vanuit mijn unix-beheer heb meegekregen.

ik ben overigens wel bezig om op basis van de enterprise editie van red hat er ook een op te bouwen. maar dat is spielerij.
 
Mooi dat het gelukt is.

Ah, unix beheerder? Nice!
 
Black Tiger;202414 zei:
Mooi dat het gelukt is.

Ah, unix beheerder? Nice!


lang geleden ooit actief in bezig geweest in hp-ux en oracle, en nee thans geen beheerder meer.
 
Och dat maakt niets uit, de opgedane kennis verleer je toch niet vlug meer.;)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan