gigablue 800hd se v2

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.513
Waarderingsscore
644
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Heeft iemand enig idee wat dit voor een ontvanger is. Schijnbaar voor kabel en satelliet tegelijk.
En zijn er ervaringen?
 
Ik heb  deze ontvanger in huis een combi satelliet en kabel met Open ATV 5.1 erop

Alles lijkt prima te werken satelliet geen enkel probleem

Maar met de kabel tuner heb ik wel een probleem ,


Mijn Caiway heeft diverse frequenties, meestal bestaande uit 3 cijfers bv 369Mhz  in deze situatie worden alle zenders daarop gevonden

Maar als de frequentie een of meerdere cijfers achter de komma heeft bv 691,5MHz dan wordt er niks gevonden verander ik de frequentie naar 691 of 692 MHz dan wordt er ook niks gevonden

Nu heb ik ipv 309 zenders (radio en TV) slechts 222 zenders , heb een overzicht gemaakt welke ik mis en potverdorie daar zitten zowat alle natuur zenders bij die niet te ontvangen zijn.

Dus heb ik dringend hulp nodig ;-)

Ergens de instelling gevonden omde frequentie stapgrootte te vranderen maar kan niet lager dan 1Mhz

Tomme toch

Verder een schitterend apparaat en dat voor 100 ?
 
@Matrix, je bent mij wel erg nieuwsgierig aan het maken!!!  Ik moet alleen nog 17 jaar wachten op mijn pensioen om mee te gaan testen... 

Bloemencorso heeft hier nu even voorrang, we zijn druk bezig met de presentaties van ons ontwerp. ;)
 
Mijn dochter heeft de gigablue 800hd se 2 ingepikt .zat ik weer met de 800 hd se sunray.  :-\
Zag ik van de week een aanbieding bij een webwinkel.  Gigablue quad plus voorzien van 2 satelliet tuners on board en 2 satelliet hybride tuners dus totaal 4 tuners voor de mats prijs van 100 ? enkele gebruiker sporen.

Gelijk dat ding besteld en gisteren ontvangen zit dat ding onder krasjes maar het bleek dat de ontvanger nog in zijn geheel in de bescherm folie zat dus na verwijderen blinken als een tiet.
HDD erin en Heb diverse geschikte images erin gehad en alles werkt perfect snelle zapper, schitterend beeld.  En dat voor een habbekrats.

Nu nog uitzoeken wat ik met 3 satelliet tuners en 1 kabel tuner (of 2) kan uitspoken.  :rolleyes:

De dm800hd se met tripple tuner staat nu te stoffen tripple tuner is lastig te installeren voor een nitwit heb alvast een kabel tuner bij Ali xpress besteld en dan gaat ie naar MP  ;)
 
Nou weer een goede slag geslagen wat ik zo lees. :)
Is die Gigablue ook een clone? En welke firmware werkt daar goed in en zit daar ook CCcam in?

Ik ben voor een originele DM800 (geen SE dus echt allereerste originele model) op zoek naar goede firmware waar ik vanuit het menu CCcam kan installeren en die ook streams aan kan.
Voor Openpli moet je daar Openpli 4.x voor hebben maar op die originele Dreamboxen draait Openpli maar tot en met 2.x of 3.x en die kan geen streams aan in elk geval.
 
Die gigablue die heeft eigen software maar er is keuze genoeg, oa Open MIPS , OpenATV , Open RSI Open HDF,  zijn in principe allemaal afgeleid van Open PLI  zie http://www.satfirmware.com/GigaBlue.html


CCCam zit er standaard niet in maar kun je zeer eenvoudig installeren  er zijn diverse mogelijkheden

Verder ftp-en zenderlijsten erin zetten werkt zoals bij de dreamboxen.

Genoeg plugins en constante nightly builds en worden regelmatig geupdate , onlangs is open RSi 4.5 uitgekomen , alleen je moet wel de dvb-c/T tuner erin hebben zitten of in een regio wonen die werkt met gehele transponder frequenties dus 404 , 369,  dan kun je ook de dvb-c/t2 tuner gebruiken.


Die sunray DM 800HD die ik heb die heb ik voorzien van een a8p sim 55 ? en die werkt nu alleen met originele firmwares zoals oozoon openpli4.0 etc zet er geen clone image in want dan ben je net als bij een echte dreambox de sigaar

Enig nadeel is dat die triple tuner voor satelliet , Digitenne en Kabel in 1 die erin zit op een specifieke manier ge?nstalleerd moet worden voor de kabel en digitenne

Maar dat is een kwestie van een document doornemen en een fake satelliet aanmakenin de satellites.xml met daarin de transponders die net iets anders aangemaakt moeten worden. Als dat een maal gedaan is dan is het een kwestie van draaien met die hap.

Vraag maar aan Freggel1 die heeft er ook een en die heeft de boel ook aan het draaien.

Maar zoals gezegd heb ik een kabel tuner besteld om die als kabelontvanger de deur uit te doen en die triple tuner los te verkopen die overigens ook in een echte dreambox 800HD SE werkt

 
Dan moet ik nog maar eens op zoek, er zal toch wel ergens nog een firmware zijn waarmee je CCcam gewoon vanuit het menu kunt installeren, kan met Openpli immers ook, kan me niet voorstellen dat zij de enigen zijn voor een originele DM800.

Maar die clones kunnen wel steeds meer en dat is natuurlijk wel mooi!
 
Newenigma.
Hoef je niet eens te installeren zit er gelijk ingebakken.
ff je cfg ed. erin en klaar.
 
Dat geldt ook voor openpli 4.0 daar kun je zelfS tijdens de installatie wizzard kiezen of cccam of oscam  ge?nstalleerd moet worden.
Praat wel over de open pli voor originele ondersteunde boxen. Zie daarvoor de openpli.org website.

Of de clone images ook daarmee voorzien zijn geen idee

Vwb de giga blue boxen zit cccam er niet in ook niet in de feed waar de plugins staan.  Maar er is wel ren ipk bestaande die dat oplost

 
@Jacob: Bedankt!

@The Matrix: Openpli draait niet op een originele DM800. Laatste ondersteunde Openpli firmware hiervoor was helaas versie 2.1. Erg vreemd want dat is de enige DVB-S2 HD ontvanger die tussen de ook niet meer ondersteunde DVB-S SD ontvangers zit. De 800SE heeft wel nog 4.0.
 
Aha ik dacht dat je een dm800hd se had.  Idd deze wordt nog onderhouden de 800hd idd niet.  :-\ :-\
 
hallo matrix zou ik het adres van je mogen heb er wel trek in dank je wel????
 
graag via email waar je trek in hebt en voor wat.

grtjs
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan