Glasvezel komt er aan.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Vandaag een nieuwsbrief in de bus gekregen dat op zeer korte termijn glasvezel aangesloten wordt.

De straat/stoep gaat open en dit kan 3 dagen duren, en wij worden aangeraden onze auto's desnoods in een andere straat te parkeren, dacht het niet, ik heb voor en achter een parkeerplaats....

Maar ik ben benieuwd hoe het met onze voortuin gaat worden, deze is een paar jaar geleden helemaal opnieuw gestraat, hopelijk doen ze het niet als een paar jaar geleden toen de zijkant er gedeeltelijk uit moest ivm het rooien van een boom, sindsdien spuit ik mezelf een ongeluk met onkruidverdelger, want volgens mij zat er in het inveegzand meer graszaad dan zand.

Ik ben benieuwd, maar of ik naar het hoogste abonnement ga daar heb ik mijn twijfels nog over, want waar heb ik 1 Gig voor nodig???

Het zal wel voor de toekomst zijn, maar ik vrees dat ik dan al in een appartementje zit.
 
Gaat in elk geval bij jullie sneller dan bij mij. Hier zijn ze bij mijn zus, gaat 3 jaar duren, dan is de volgende wijk aan de beurt. Wij zitten dus met veel geluk over 6-9 jaar... dan heb ik ook geen snel glasvezel meer nodig....

Maar het is wel leuk voor de jeugd en de toekomst dat ze eindelijk weer eens verder gaan met aanleggen.
 
Ik heb ook een brief gehad maar ik vraag me af hoe ze dat gaan doen.
Als ik het lees bij ziggo dan hou je de oude aansluiting coax dus.
En als ik mijn postcode invoer is aanleg gratis bij een abo.
 
Waar je 1gieg voor nodig hebt? Nou, om met 75 huisgenoten in 4k te kunnen streamen? Een IPTV server draaien voor 100 man? ...of gewoon om op te scheppen op een verjaardag, of bij een bbq meeting. Dáár zou ik het zeker voor doen! :bounce:
 
hoi Freggeltje,

Hoeft niet bang te zijn voor je tuintje, schieten de kabel vanaf de stoep (of straat) waar de hoofdkabel komt te liggen zo naar jouw gevel toe, komt geen graafwerk aan te pas, alleen 1 klein gaatje bij jouw gevel. Ze hebben hier de kabel vanaf mijn hek tot achter de carport geschoten en van daaruit naar mijn gevel. Zeer mooi systeem.

B.
 
Bij mij aan de voorkant tegen de gevel staat de hoofdkast @boets. ;)
 
Hier net afgerond, zou in huis worden aangesloten, twee weken later werd dat tot aan de voorgevel (alhoewel via brief was toegezegd én een foto van de meterkast is gemaakt), nu zijn de Polen weg en de glasvezel steekt voor het tuinhek omhoog. Navraag bij de uitvoerder gedaan.. We hebben geen tijd meer!! Doen we later.. KPN gebeld wat hun beloftes dan waard zijn.. Tijdsdruk/concurrentie. Als we glasvezel willen hebben, mogen we zélf een monteur regelen voor € 110!!
We hebben 200/45 Mbit via VDSL… Ze mogen van mij die glasvezel op een plek steken waar de zon niet schijnt…
 
Tijdsdruk concurrentie. Wat een onzin. Als je geen glas kunt leveren omdat je het niet tot binnen legt, dan blijf je ook last houden van de concurrentie want dan kun je geen concurrerend product aanbieden. Echter weer zo'n drogreden.
 
hoi Freggeltje,

Hoeft niet bang te zijn voor je tuintje, schieten de kabel vanaf de stoep (of straat) waar de hoofdkabel komt te liggen zo naar jouw gevel toe, komt geen graafwerk aan te pas, alleen 1 klein gaatje bij jouw gevel. Ze hebben hier de kabel vanaf mijn hek tot achter de carport geschoten en van daaruit naar mijn gevel. Zeer mooi systeem.

B.
Altijd mooi dat schieten met .45
 
  • Haha
Waarderingen: Dr.Z
Nee, alleen schieten ze ongecontroleerd linea recta naar je gevel. Hier in de wijk al 5 gevalletjes Ziggo coax en een rioolbuis doorboort… Dus het blijft oppassen…
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan