gm 990 cr hd pvr spark lx

umivik00

Jr. Member
Lid sinds
26 aug 2011
Berichten
51
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
73
hallo

ik heb dus deze ontvanger en zou graag nieuwe software erop plaatsen maar weet niet hoe.

er staat nu image experimental hdf v1.1 op.

verder,hoe kan ik cccam 2.30 erin plaatsen.

hoe krijg ik mijn cline erin,is dat met dcc.

is deze ontvanger hetzelfde als amiko alien.

kan er niet veel over vinden

 
Ja is hetzelfde als de Amiko die heb ik zelf ook maar ik wil er geen Enigma2 op hij loopt hier prima met de Sparks software.

Er is wel iemand die een site heeft gemaakt met handige weetjes en daar staat hoe je Enigma er op kan installeren dan heeft hij een zooi links er op staan bijvoorbeeld naar de Duitse HD freaks en die hebben weer een subforum voor de Golden media site hier de link naar de weetjes de rest kun je zelf vinden.

 
neem me niet kwalijk maar dat komt nooit goed.

kun je mij niet vertellen hoe ik stap voor stap moet beginnen.

dus als eerste plaats ik nieuwe firmware,maar hoe?

dan moet ik ook ccam b.v 2.2.1 plaatsen ,maar hoe?

enfin ik snap er niets van,hopelijk help je mij nog is zoals toen met mijn dreambox.

 
Ja ik kan alles van die site gaan kopieren zoals dit hoe je Enigma moet installeren,

Neem een FAT32 geformatteerd USB-stick

Maak een map genaamd / enigma2

Zet de ontvanger uit met de schakelaar op de achterzijde.

Steek de USB-stick in de ontvanger.

Druk op de knop OK op het voorpaneel en zet de ontvanger weer aan.

Houd de knop OK ingedrukt totdat op display het volgende bericht is te zien:

FORC (forced boot)

Druk op "down" (V)-knop en op het scherm ziet u "ENIG" druk nu op OK.

Zet de ontvanger weer uit en drukt op "OK" en zet de ontvanger weer aan.

Druk tijdens het FORC bericht op "rechts" (>) en wacht tot de upgrade is voltooid.

Maar die man heeft een prima uitleg je moet het wel lezen, als ik dan naar het Duitse HD freaks site kijk zie ik bij Enigma2 HDF Team een image staan voor je ontvanger "HDF-Teamimage 1.2 für GM990 Reloaded" of daar CC cam inzit weet ik niet misschien is die online er in te zetten.

In ieder geval hebben ze een addon server zie ik als ik een beetje rondklik op de HD freaks site.

 
kan ik daar ook software opzetten van een dreambox.

volgens ik kan zien in menu staat er ccam 2.1.4 in.

hoe kan ik die cline daar inkrijgen.

bij mijn dreambox geen enkel probleem.

krijg er ook geen andere software in.

zo heb ik nu beeld op 19gr astra,één, canvas ,ned1-2-3 enz maar op 23gr niet.

hoe kan dat.

daarom zou ik graag mijn cline plaatsen.

 
Er staat nu HDF v1.1 op dat is een Enigma2 image en daar zit Cc cam 2.14 in dan zou ik met DCC 1.20 toch kijken waar CCcam cfg staat en die moet je aanpassen.

Je kunt het proberen maar ik lees dat je beter Oscam kunt gebruiken cc cam draait niet lekker op een Amiko dus zelfde voor de GG 990.

 
wat bedoel je met dcc 120,die 120?

oscam maar is dat hetzelfde als cccam ,want ik heb het hier over cs.

moet ik dan mijn cline in oscam plaatsen

ik kan ccam 214 wel veranderen on een oscam maar dan heb ik geen beeld.

nu ben ik al heel de dag aan het proberen andere image of enig 2 op te plaatsen

maar lukt nooit.

dus,

zet ontvanger af

houd ok toets ingedrukt en start terug op,forc verschijnt dan

druk ik op p- en verschijnt enig2 dan

druk op ok en verschijnt al na5sec succ. maar dan verschijnt boot en gaat gewoon terug naar programma en er is niets veranderd.

nu heb ik op v+ gedrukt en flikkert 7 70 op schermpje.

vodden denk ik zo

 
kan ik daar ook software opzetten van een dreambox.
Nee omdat het om een andere chipset gaat dus de Enigma2 versie moet helemaal aangepast zijn en dus alleen die proberen van HD freaks of zo.

wat bedoel je met dcc 120,die 120?
Gewoon de versie van DCC Dcc 120 is geschikt voor Enigma 2 ook weer bij HD freaks hebben ze het over DCC 120.

moet ik dan mijn cline in oscam plaatsenik kan ccam 214 wel veranderen on een oscam maar dan heb ik geen beeld.
Uiteraard ja als je geen beeld hebt zal er iets verkeerd staan in de instellingen.

Maar zelf gebruik ik gewoon de Sparks software op die ontvanger dus ik weet het ook niet precies hoe het moet staan in Oscam..

 
hoe kan ik cline via dcc in gm990crhd krijgen.

heb nu wel beeld op 19 gr astra maar op 23 gr niet wat betreft cvl en cdig.en dat is toch dezelde codering.

 
ben nu al enige tijd bezig met gm990crhd en krijg hem niet aan de praat.

als ik ontvanger uitzet en weer aan heb ik beeld op tv één.verander ik van kanaal vb canvas ,blijft het beeld zwart. gaik dan terug naar tvéén heb ik ook daar geen beeld meer.dan uitzet,terug aan en weer beeld op tvéén ,maar nergens anders.wie kan mij helpen?

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan