Google gaat oude Gmail accounts opruimen

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
8 feb 2001
Berichten
34.774
Waarderingsscore
1.000
Punten
113
Leeftijd
60
Locatie
State Penitentiary
Gmail heeft aangegeven oude e-mail accounts op te ruimen.
Het gaat dan om e-mail accounts die langer dan 2 jaar niet gebruikt zijn. Google heeft al een optie waarbij je kunt aangeven wat er moet gebeuren als je jouw account langer niet gebruikt en je kunt dan een periode aangeven (bijv. 9 maanden).
Maar ze gaan vanaf december 2023 ook effectief beginnen om accounts die a 2 jaar (of langer) niet meer gebruikt worden te verwijderen.

Dit is in het kader van veiligheid en ook om spam tegen te gaan. Google begint met accounts die geregistreerd en daarna nooit meer gebruikt zijn.
Men krijgt voordat het account verwijderd gaat worden wel notificaties dat dit gaat gebeuren en dan kun je dat voorkomen.

Het is vrij eenvoudig om ze actief te houden.
  • Een email lezen of versturen
  • Google Drive gebruiken (bijv. via automatische backups met de gsm)
  • Een YouTube video bekijken (ingelogd met je Gmail account uiteraard)
  • Een app van de Google Play Store downloaden (ingelogd met je account)
  • Google Search gebruiken (ingelogd, niet als gast)
  • Log in met Google gebruiken om in te loggen op een 3rd party service of app (zoals een forum of bol.com of zo).
Als je een of meer van deze zaken met enige regelmaat doet, of minstens 1x per 2 jaar, dan zou het account niet verwijderd worden volgens Google zelf.

Hier (klik) kun je de officiële volledige policy update van Google in het Engels lezen.
 
Beetje zonde als je die accounts niet gebruikt je hebt immers 15GB aan cloud er gratis bij.
 
Ja dat klopt, maar er zijn zat mensen die dat niet weten of er geen rekening mee houden.
En als men toch zijn Gmail account niet gebruikt, waarom heeft men het dan?
Wel heb ik het vermoeden dat hier sommige mensen met telefoons mee in problemen komen. Gezien er de nodige een Gmail account genomen hebben om in de playstore te kunnen dus op de telefoon te registreren en er daarna niet meer naar omkijken en zelfs wachtwoord vergeten zijn.
En zie dan zonder account je telefoon maar eens op een ander account te krijgen als je hem toevallig dan net wilt verkopen.
 
Als je een Google account op je Android telefoon hebt dan is en blijft die aktief aangezien die inlogt en apps updated, daar zal geen enkel probleem zijn ook al kijken ze daar niet naar om. Het wordt wel een probleem bij aanschaf nieuwe telefoon want om die geheel in de staat te krijgen zoals de oude moet login gebruikt worden om backup terug te zetten. En daar zullen er al een aantal zijn die hierdoor een nieuw Google account aanmaken en uren moeten sporten om hun telefoon weer op orde te krijgen.

Als je een Android telefoon reset kun je hem gewoon verkopen aangezien je elk willekeurig Google account nieuw kunt invullen als nieuwe gebruiker. Geen enkel probleem.

Ik denk dan ook dat de meeste Google accounts die nu opgeruimt gaan worden zijn van mensen die hun login niet meer weten en het account al een geruime tijd non aktief is, daar kun je als Google zijnde wel een email naar toe sturen maar die worden niet gelezen of er kan niets mee worden gedaan omdat de login kwijt/vergeten is.

Pssst Google na die grote opruiming wel je vaste gebruikers gratis een paar GB meer geven op hun Google account :)
 
dan is en blijft die aktief aangezien die inlogt en apps updated,
Ja dat hoop ik dan want ik zie dat niet bij de opties staan. Het lijkt mij wel logisch dat hij dan actief zou blijven. Maar er zijn ook zat mensen die niet updaten of een telefoon gebruiken die geen updates meer krijgt (ouder dan 2 jaar). Dus ik voorzie daar toch nog misschien wel wat issues.

Als je een Android telefoon reset kun je hem gewoon verkopen aangezien je elk willekeurig Google account nieuw kunt invullen als nieuwe gebruiker. Geen enkel probleem.
Is dat zo? Als je hem vanuit de telefoon reset waarschijnlijk wel want dan moet je al verificatie ingeven. Met de knopjes resetten werkt dacht ik niet meer, dan loop je tegen dezelfde beveiliging aan als de iPhones hebben.

De meeste accounts die opgeruimd gaan worden zullen zeker van mensen zijn die hun wachtwoord niet meer weten en hem al 2 jaar niet meer gebruiken. Gelukkig dat ze beginnen met nooit gebruikte accounts, dat is een mooi proefproces.

Hahaha ja goed idee... Google heeft net de ruimte beperkt, dus ik denk eerder dat deze opruiming ook is om nog meer ruimte vrij te maken, niet om straks weer iets cadeau te geven. :biggrin:
 
Is dat zo? Als je hem vanuit de telefoon reset waarschijnlijk wel want dan moet je al verificatie ingeven. Met de knopjes resetten werkt dacht ik niet meer, dan loop je tegen dezelfde beveiliging aan als de iPhones hebben.
Telefoon helemaal leeg laten lopen tot deze uitvalt daarna geheel opladen en dan aanzetten met de volume omhoog/laag ingedrukt (Beiden ingedrukt houden) Dan kom je in de recovery mode en dan kun je met je volume knoppen scrollen naar factory reset. Voor de Iphone heb je ook een dergelijke truuk met de knoppen enkel moet je daar flink met knopjes wisselen snel en langzaam.
 
Gmail accounts kan ook worden gebruikt om een tweede account aan te maken voor je weer aan te melden op fb als je geband bent?Of je wilt u vaste account niet gebruiken voor registreren bij website,s of bij online winkels,daarna kan je u account weer laten verwijderen zonder enige verplichtingen.Meestal kan dit ook gebruikt worden voor oplichtingsmails?
 
Daar kun je toch gewoon temp mail voor gebruiken? https://temp-mail.org/en/ Die gebruik ik ook als ik ergens een email op moet geven, dan wacht je even op de bevestigings mail en dan kun je het tijdelijk email adres weer verlaten.
 
Dan kom je in de recovery mode en dan kun je met je volume knoppen scrollen naar factory reset.
Dan heb je dat al lang niet meer gedaan denk ik. Je hoeft trouwens de telefoon niet helemaal te laten leeg lopen om die factory reset op die manier te doen met die knopjes. Maar dan loop je dus net als bij de Iphone tegen de beveiliging aan als je hem nieuw wilt installeren. Dit truukje werkt dus al een aantal jaren niet meer, ook niet meer op Android.
Dan heb je echt email adres en wachtwoord nodig voor herinstallatie, ondanks factory reset.
 
Het kan nog altijd. De truuk is juist om hem leeg te laten lopen dan omzeil je de beveiliging, het opladen erna doe je eerst om de batterij vol te laten zijn voor zijn factory reset anders valt hij voortijdig uit.

Pas nog gedaan met een Android telefoon van een jaartje oud. Het internet staat ook vol met dit truukje afgelopen maand April 2023 kwam ik het ook weer tegen.

Mijn zwager heeft een eigen bedrijf en geeft zijn mensen zakelijke Android mobiels en als ze klaar zijn of vertrekken krijgt hij die als gebruikt terug en kan hij er zelf niet op inloggen. Dan worden die telefoons gewoon weer gereset voor de volgende die een telefoon nodig heeft. Anders zou hij elke mobiel in de prullenbak moeten gooien die hij terug krijgt. Voor zoverre ik weet zijn deze telefoons nog geen 2 jaar oud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De truuk is juist om hem leeg te laten lopen
Nou recent nog met een iPhone gedaan en daarmee lukte het echt niet.

Grappig dat het op die manier met Android wel kan.
Link van het bedrijf is weggehaald, ongevraagde commerciele reclame is niet toegestaan. ;)
 
Link had niemand hier toch niets aan want het is een bedrijf gericht aan enkel bedrijven :) Daarom dacht ik dat dit niet zoveel kwaad kon.

Ik heb zelf geen Iphone mijn zwager wel, ik zal eens vragen of het mogelijk is.

Zo en nu maar afwachten of ik in December een email ontvang van Google over 1 van mijn email accounts.
 
Het is een tijdje geleden, diens accu was geheel plat, na kort laden geprobeerd en reset ging wel, maar hij ging toch om die apple id vragen. Maar vraag maar eens, kan best dat ik misschien weer net teveel heb laten laden.

V.w.b. Google, om terug on-topic te komen, ik denk dat als men e-mails gaat krijgen, dat wel al eerder zal gebeuren, vermoedelijk al in oktober en/of november, aangezien er in het officiële stuk staat dat men diverse herinneringen zal krijgen.
 
Ik heb dankzei het bericht hier nu al mijn Google accounts gechecked(6 totaal) en ze zijn allemaal vrijwel dagelijks in gebruik. Ik gaat geen email ontvangen van Google.


En ik zag een programma om ze allemaal te joinen als zeg maar 1 cloud van 90GB. Programma heet Air Cluster, dan zijn al je Google accounts dus altijd op zelfde moment in gebruik. Gratis kun je 2 clusters doen en voor 36 Dollars kun je oneindig clusteren en dat levenslang. Ik gaat me hier wat nader in verdiepen.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan