Goto 0 (Zero)

D

Ducom

Heeft de Humax ook een 'Goto 0' functie?

Heb bij een kennis schotel verplaatst omdat een boom van de buurman in de weg begon te staan.
Nu moet ik haar motor (Moteck SG-2100) weer opnieuw afstellen, ben al wat aan het klooien geweest maar krijg alleen de oostelijke satelieten...

Eigenlijk wil ik helemaal opnieuw beginnen en de Moteck weer op 0 zetten, maar volgens mij heeft de Humax die functie niet...
Of moet ik dan de Moteck resetten?

gr,
Ducom

Ik weet niet precies waar je woont maar kun je niet een kanaal op de sirius pakken en 'm daar op uit richten ? Bij alle diseqmotoren die ik tot nog toe heb ge?nstalleerd was sirius het '0'punt.Maar dan woon ik wel op 4.8oost.

Dat doe ik ook altijd (uitrichten op Sirius), maar dan moet de motor wel op het 0-punt staan, en dat krijg ik nu juist niet voor elkaar met de Humax...

Die pdf file met de Nederlandse handleiding heb ik wel, maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van..., denk dat ik toch een andere ontvanger zal moeten gebruiken die de optie 'Go to 0' (usals) wel heeft...

In ieder geval bedankt voor het meedenken.

gr,
Ducom

Was het niet zo dat waneer je de motor 10 minuten afkoppelt van de ontvanger deze gereset is? (coaxkabel uit ontvanger)

Hier staat me nog iets van bij, dit staat geloof ik ook in het boekje..

GR Fred.

Zou kunnen..., maar hoe krijg ik het ding dan weer op het nulpunt?

Ik moet hem toch op nul hebben om te beginnen met uitrichten, of zie ik het verkeerd?

Ontvangers met Usals hebben de functie 'Goto 0' meestal wel, maar de Humax heeft dit niet...

gr,
Ducom

Als ik het goed heb dan zitten er ook nog twee knopjes op de moteck waarmee je de motor handmatig kunt verdraaien.

Klopt..., handmatig draaien is mogelijk met de Moteck, maar dan weet ik nog niet wanneer ik het nulpunt heb bereikt...

Heb inmiddels (op een ander board) het goede antwoord gekregen:

Kies in het Diseqc Comand Mode menu voor INSTALLER.
In de Orbital position box heb je nu (helemaal bovenin) ook de optie "REFERENCE".
De schotel draait dan naar het 0 punt.

Ook altijd handig voor een ander om te weten...
Iedereen nog bedankt voor het meedenken.

gr,
Ducom

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan