grabbit

P

popi

hallo mensen ik heb de volgende vraag,ik heb een pay-server,het programma grabit geinstalleerd en wil dan b.v. van binaries x de headers binnenhalen maar hij heeft ze binnen maar hij houdt ze niet vast de p.c. geeft aan dat er niet genoeg virtueel geheugen is nou heeft mijn p.c. een intern geheugen van 256 dit ga ik verhogen naar 512 zal dit de problemen verhelpen? Wie weet wat het probleem kan zijn!!! voor u reacties bij voorbaat dank!!

Originally posted by popi
hallo mensen ik heb de volgende vraag,ik heb een pay-server,het programma grabit geinstalleerd en wil dan b.v. van binaries x de headers binnenhalen maar hij heeft ze binnen maar hij houdt ze niet vast de p.c. geeft aan dat er niet genoeg virtueel geheugen is nou heeft mijn p.c. een intern geheugen van 256 dit ga ik verhogen naar 512 zal dit de problemen verhelpen? Wie weet wat het probleem kan zijn!!! voor u reacties bij voorbaat dank!!

Ik denk eerder dat je een probleem hebt met schijfruimte.
Als je headers van 'n binariegroep binnenhaalt , bijv. Boneless of NL, kost dat flink wat MB's

VIRTUEEL geheugen is dus iets anders dan de strookjes die je op je moederboard geprikt hebt.
Hoewel het nooit kwaad kan om een lekkere dikke berg geheugen op je moederbord te hebben, is dat dus niet je probleem.
Het virtuele geheugen is het "tussengeheugen" dat je PC gebruikt bij gebrek aan werkgeheugen.
En dat komt dus neer op het wisselbestand van windhoos.
Dus zoals de voorgaande repli?r al zei, kijk ff of je HD wel voldoende ruimte over heeft.
Wanneer dat het geval is, kun je ook ff kijken of er misschien niet een instellinkje verkeerd staat in je configuratie scherm.
Wanneer je hebt ingesteld dat windhoos dit zelf moet bijhouden, is dat meestal wel okee.
Wanneer je dat niet wil doen, dan kun je het beste 2 keer zoveel ruimte reserveren als je aan gehugen op je moederbord hebt geprikt.
Met je nieuwe strookie erbij zou dat dan dus 1 gigabyte zijn.
Voordeel daarvan is dat het wisselbestand dan niet meer continu van grootte verandert, en daardoor dat wisselbestand na een (natuurlijk regelmatig uitgevoerde) defragmentatie ook nog es sneller word.
En das natuurlijk altijd meegenomen, want wanneer je systeem inderdaad op zn tenen loopt, word ie zo ook mooi weer wat sneller.

Als aanvulling wil ik nog verwijzen naar een probleem wat windows XP in sommige gevallen heeft, waarbij hij aangeeft dat er geen virtueel geheugen genoeg is, terwijl dat wel aanwezig is.

Ooit heb ik daar hier eens een bericht van gezien en ook een fix, maar helaas weet ik niet meer waar.

Met 512mb zal grabit v.w.b. de cache sneller draaien, maar zorg echt dat je ruim voldoende plaats op je hd hebt.
De tips van Mas komen daarbij goed van pas.

XP heeft de vervelende eigenschap om geheugen dat gereserveerd is voor een toepassing, lang niet altijd vrij te geven wanneer die toepassing niet meer actief is.
Dat is op te lossen door een patch op je register los te laten.
Die zorgt er dan voor dat dat geheugen wel vrij komt.
Deze informatie heb ik uit de PCM die net uit is en gewoon in de winkel ligt.
Aangezien het niet de bedoeling kan zijn dat er hier maar dergelijke info overgetypt word, ga ik dat ook niet doen.
Dus ga die ff halen en lees de tips die daarin staan om je systeem een beetje te tunen.
Overigens is het uitvoeren van die patch in 1 minuutje gedaan, en das dus inclusief het typwerk.

Kun je misschien wel een linkje plaatsen naar die patch? Ik kon hem namelijk niet meer terugvinden helaas.
Kan ik de buurman weer blij mee maken.':)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan