Grandmix?

Ik vermoed dat Jack iets anders bedoelde met "een ftp met een dreambox".

Jack da's heel simpel, er draait al een ftp op je Dreambox, kwestie van root wachtwoord wijzigen en poort 21 naar je Dreambox zetten.
Maar ik zou dat niet doen want voor zover ik weet kun je op de Dreambox de ftp verder niet instellen en als root komt men dan overal bij.

Was inderdaad benieuwd hoe dat ging met je dreambox,, maar gewoon van pc naar pc wist ik ook niet.

En is wel makkelijk als je dat hebt en je iets kunt delen met bekenden uiteraard.

Yep, nadeel is dat je altijd afhankelijk bent van upload en downloadsnelheid van beide personen.

Als jij bijv. bij mij op de ftp upload kan dat met maximaal met zo'n 110 kbyte/sec.
Mijn download is dan wel 20 mbit (zo'n 1900 kbyte/sec.) maar ik ben dan afhankelijk van jouw uploadsnelheid, waarschijnlijk 1 mbit dus vandaar dat je op zo'n 110 kbyte/sec dan uit komt maximaal.

Is best leuk en te doen voor kleinere dingen en programma's. Maar als het al om dvd grootte gaat, dan word het toch urenwerk dus dat is wel iets om rekening mee te houden.

Uit oogpunt van veiligheid zou ik dan liever van pc naar pc doen, met het in freggel1's voorbeeld genoemde programma kun je veel instellen en ook (in tegenstelling tot de Dream) de ftp bijv. beperken tot 1 directory.

Black Tiger zei:
Maar ik zou dat niet doen want voor zover ik weet kun je op de Dreambox de ftp verder niet instellen en als root komt men dan overal bij.

@Black Tiger, met de pc weet ik wel hoe in te stellen, maar ik dacht dat dit met een Dreambox hetzelfde ging, en na wat leeswerk moet het volgens mij ook kunnen hoor?

Ik heb 1 en ander eens bekeken hoe je de boel insteld bij het ftp programma "AceFtp" en daarmee kun je ook perfect naar de dreambox, en als ik het goed gelezen heb bij de instellingen van dit programma kun je een naam en wachtwoord toewijzen, klik maar eens op de monitor en pc die je ziet staan ( tenminste als je het programma kent of op je pc hebt staan) en daar kun je instellingen veranderen van wachtwoord en dergelijke en ook kun je bij "default property class" een class toevoegen...

Ik weet niet ofdat een gebruiker is, maar ik ga 1 en ander nog wel proberen, want als het met een pc kan lijkt het mij dat het met een dream ook moet lukken?

En wat betreft het verbergen van mappen moet volgens mij ook kunnen middels "file mask".

Euh... we spreken langs elkaar heen geloof ik.:)

AceFTP is een ftp client, geen ftp server. Ik sprak over de beveiliging van de dream als je anderen daarop wilt toelaten.

Op de Draembox zelf draait ook een ftp server en DIE moet je kunnen instellen dan. Ofwel voor andere gebruikers, ofwel je moet het root wachtwoord aanpassen (wat niet adviseerbaar is als je anderen dan met dat nieuwe root wachtwoord erop laat).

Ergo, wil je ftp (voor derden) op de Dreambox draaien, dan zul je dus op de Dreambox de ftpserversettings moeten kunnen aanpassen. Dat gaat je niet lukken met een ftp client, dus ook niet met AceFTP.

En volgens mij is dat niet mogelijk. Maar als je informatie kunt vinden waaruit blijkt dat dit wel mogelijk is, dan is dat zeker interessant en lijkt het me verstandig een link naar die info te plaatsen of de info zelf te plaatsen.

Iets zelf op de Dream zetten middels ftp is geen enkel probleem, dat kan zelfs nog met de FTP funktie van Total Commander, maar dat was dacht ik de vraag niet.

Ik heb mijn Freecom storage gateway terug dus ik zal vanavond ff kijken of ik er een ftp server van kan maken

Groet Roberto

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan