Grote stap tegen illegaal IPTV kijken

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
De rechter heeft onlangs bepaald, dat de internet providers verplicht zijn gesteld om bepaalde gegevens van hun gebruikers te verstrekken. Het betreft hier met name de adresgegevens behorende bij bepaalde IP adressen, indien gebruik wordt gemaakt van illegale data. De Stichting Brein is hierin door de rechter dus in het gelijk gesteld en is bedoeld om personen te achterhalen die mogelijk illegale software down- of uploaden, via IPTV illegaal TV kijken, illegaal radio luisteren, etc. De rechter beargumenteert dit, door te wijzen op het mogelijk begaan van een strafbaar feit en verwijst tevens naar een onlangs aangenomen nieuwe wet hieromtrent. De rechter voegt in haar besluit daaraan toe, dat indien blijkt dat er geen strafbaar feit is gepleegd de adresgegevens door de onderzoeker moet worden verwijderd. Dit is een grote stap in het bestrijden van het, via internet, verkrijgen van illegale data. De providers KPN en XS4ALL hebben aangegeven tegen dit besluit in beroep te zullen gaan. Met deze gerechtelijke uitspraak kan de Stichting Brein nu ook bepaalde VPN aanbieders vorderen IP-gegevens te verstrekken. In Duitsland, Engeland en Spanje wordt dit al langer toegepast en worden hoge straffen opgelegd.

Bron: Tweakers.net
 
Ik was al vroeg wakker maar heb toch lekker geslapen maar om dan met zo'n bericht als dit wakker te worden. Ik kreeg vandaag ook een e-mail van mijn provider waarin zij mij vroegen om mijn datagebruik te beperken tot 1GB p/m om zo te voorkomen dat Brein mijn gegevens zou gaan opvragen.
 
Wat mogen we nog wel op internet????  :confused:
 
Ik denk dat we niet veel meer mogen. Het zat er al aan te komen, in Duitsland etc. doen ze dat ook al en na de torrentsites is nu logischerwijze iptv aan de beurt.
Die is immers ook relatief eenvoudig aan te pakken en aangezien die niet snel van sites kunnen wisselen (dus niet snel van ip wisselen) omdat ze een stabiele verbinding nodig hebben voor de klanten en men eigenlijk al bij voorbaat weet dat dit illegaal is, was zo'n verplichting wel te verwachten.

Leuk is anders natuurlijk... inderdaad Freggel1, wat mogen we nog wel? Niet meer veel nu de nieuwe copyright wet er ook door is zal veel minder worden.
 
Jahoor dat mag echt wel, alleen dit is g??n grap!
 
freggel1 zei:
Jahoor dat mag echt wel, alleen dit is g??n grap!

Oh? Ik ben vorige week wel effe flink ziek geweest van file americain maar ik lees regelmatig op Tweakers, maar heb dit artikel niet voorbij zien komen, ook miste ik eigenlijk een link naar het bewuste artikel.
 
Jahoor dat mag echt wel, alleen dit is g??n grap!
Hoe bedoel je? Je mag op 2 april niet meer zeggen dat het geen grap is hoor. Het is wel een grap en daar waren in elk geval Eendenteam, jij en ik van op de hoogte.

Dus jazeker @Parabolica, het was zeker een grap. Mijn reactie was bedoeld om meer reacties uit te lokken, kijken of er meer mensen zouden in trappen, maar dat gebeurde helaas niet.

Ik denk dat freggel1 eerder bedoelde dat het geen grap is wat ik schreef, daarmee vermoedelijk doelende op de laatste regel van mijn reactie, die copyrightwet, dat is inderdaad geen grap.
 
@Black Tiger, Dat ik een e-mail kreeg van mijn provider was natuurlijk ook een grap(je) ook omdat ik hiermee meer reacties wilde uitlokken. :)
En dat de copyrightwet geen grap was dat wist ik en die gaat nog grote gevolgen hebben voor o.a. de website beheerders.

Maar 1 april is al weer voorbij maar dat wil niet zeggen dat wij op de andere dagen van het jaar elkaar niet meer in de maling mogen nemen. ;)
 
Het feit dat berichten vaak gelezen worden en er bijna nooit reacties daarop komen is de grap best geslaagd.

Ik heb het bericht van het eendenteam gelezen en eerlijk gezegd , baalde ik als een stekker.
Helemaal met de bron vermelding.???
Ik ben dus slachtoffer van de grap en kom daar eerlijk voor uit.
Knap in elkaar gezet.
?
 
Ik snap er niks meer van waar jullie het er op baseren dat dit een 1 april grap is/was??? 

Ik heb door de jaren heen dat ik lid ben van diverse forums waar een hoop illegale dingen gedaan worden, al dan niet met directe verwijzingen, een goed contact opgebouwd met stichting Brein!
Hier gebeurt het ook meer dan jaarlijks, ik zie zo affentoe om de 5 jaar een posting voorbij komen met een vraag en dan een antwoord die verwijst naar iets wat niet door de beugel kan! 

Nou ben ik een milde moderator, en heb begrip voor dit forum, want als ik ga ruimen, en bans uit ga delen naar leden die dit doen????? 

Dus @parabolica pas op eejjj jonguh, ik zit bij de Hells Angels:biggrin: 
































































































1 ....
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan