Hakkelingen in opnames naar HD bij Dream?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.454
Punten
113
Leeftijd
61
Een kennis van me heeft een Dream 7000s. Daarin zit een WD 80 gig hd.
Hij draait dan weliswaar nog met een rudream en newcamdtng25 en een originele smartcard, maar dat zou de pret niet mogen drukken.

In het begin heeft deze ontvanger netjes opgenomen. Sinds al een aantal maanden heeft hij het euvel dat als er iets opgenomen word, dat er hakkelingen in voor komen echt elke aantal seconden. Lijkt mij ongeveer om de 10 seconden maar het kan ook zijn dat het onregelmatig gebeurt, in elk geval meerdere malen per minuut.

Het lijkt een beetje op korte freezes, maar soms zie je dat het beeld herhaald word dus daarom noem ik het liever het hakkelen van het beeld.

Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken of nog liever, hoe dit probleem op te lossen?
Ik wil er binnenkort andere firmware in gaan zetten in de hoop dat het probleem dan opgelost is.
Maar misschien dat iemand ook een oorzaak weet van dit hakkelen bij opnames.

Dan schrijft ie aan de binnenkant van de schijf. Dan kan de schijf het niet bijhouden, en krijg je af en toe van die stotterbeelden. Andere firmware lost dat niet op.

Het is op te lossen door eens wat van de eerdere opnames te wissen. Dan kan er meer op de buitenkant van de schijf geschreven worden. Daar is de schrijfsnelheid veel hoger.

Hmmz... dat zou inderdaad kunnen als de schijf vol zou zijn, doch er ligt een 80 gigabyte in en ze heeft nog niet eens 40 gig gebruikt, minder zelfs. Dus ze zit nog niet eens op het midden van de schijf.

Wat me inderdaad wel opviel, is dat er een aantal opnames al gedaan waren.
Ik heb vanavond even een kleine opname gedaan en deze kwam in de lijst met opnames (als ik op menu en dan file mode klik om opnames af te spelen) in het middel van de lijst te staan, niet onderaan dus.
Toen dacht ik zelf al een beetje aan fragmentatie, maar linux heeft toch geen last van fragmentatie of wel? Want dat weet ik dus niet.

Doch ik zou het vreemd vinden als dit het zou zijn. Ik heb namelijk ook aangegeven dat ze de boel eens wissen moest.
Kortgeleden bleek hij echter geheel leeg gemaakt te zijn, niet geformatteerd maar al die opnames gewist dus.

De eerste de beste opname die daarna gemaakt werd, bleek ook deze haperingen te vertonen. Vandaar ook mijn gedachte aan nieuwere firmware en nieuwere emu's omdat zij ook met een originele C+ kaart kijken.
Kan het haperen ook nog een andere oorzaak hebben?

Ik heb het zelfde ervaren.
Waren de keys voor newcamd.
Ik kon het zelf ook niet verklaren.
Gooi de files keylist en rsakeylist weg uit de map var/scce en hij stotterd niet meer.
Vraag me niet waarom.

Deze heb ik inderdaad ook gehad. Ik heb destijds als advies gekregen om de auto-update van newcamd uit te zetten. Dat werkte inderdaad goed.

Suc6,
Dreeke

@Michiel:
Gooi de files keylist en rsakeylist weg uit de map var/scce en hij stotterd niet meer.
Thanks, dat zal ik eens proberen.

@Dreeke: Sorry, maar dat kan ik niet uitschakelen anders update de kaart niet meer. Toch?

Black Tiger zei:
@Michiel:

@Dreeke: Sorry, maar dat kan ik niet uitschakelen anders update de kaart niet meer. Toch?

Waarom niet BT? gewoon ff op de laatste dag(-en) van de maand AU weer op ON en zodra je de update te pakken hebt weer op OFF.

rudream en newcamdtng25 [?QUOTE]

Weet je zeker dat die rudream recent is, met recente images Gemini/Doppie Polar/Pli en een recente newcamd bv zijn al die problemen verleden tijd.

Waarom niet BT? gewoon ff op de laatste dag(-en) van de maand AU weer op ON en zodra je de update te pakken hebt weer op OFF.
Voor mij geen probleem, maar het gaat hier om een kennis die er vrijwel geen verstand van heeft, die gaat echt niet met bestanden klooien, vandaar.:)

Wat betreft de rudream, daaromtrent schreef ik dat het een recente was, maar dat moet men natuurlijk in het juiste perspectief zien.
De rudream word immers al een tijd lang (althans niet publiek) meer gemaakt. Wat ik ermee bedoelde is dat het een van de laatste versies (meest recente dus) is die er nog publiekelijk zijn uitgebracht. Feitelijk is hij dus al een jaar of meer dan een jaar oud.

Ik vermoed zelf ook wel dat nieuwe software en nieuwe emu's het probleem wel zullen oplossen, alleen is het voor mij dan weer typisch dat het eerst wel goed gewerkt heeft en daarna opeens niet meer.
En dat maakt me dan weer nieuwsgierig.:)

voor mij dan weer typisch dat het eerst wel goed gewerkt heeft en daarna opeens niet meer

Er is nogal wat veranderd de laatste tijd (t.a.v de codering/communicatie kaart<-->receiver van C+) zie ook de ondersteuning van de aston cams (1.03 doet ut niet meer, 10.5 nog wel maar voor hoelang).

Advies: Laatste Gemini of Doppie-Polar erin flashen en al de problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen.

1.03 doet ut niet meer
Yep, heb ik ook over nagedacht maar deze is bijv. een verandering die pas per 1-2-2006 geactiveerd is.
Het probleem deed zich al voor die tijd voor. Maarja binnenkort gaat er toch nieuwe firmware in dus dan is het hopelijk afgelopen.

Als ik voor die tijd nog even de kans krijg proberen we ook even de door Michiel aangegeven tip.
Thanks allemaal voor het meedenken!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan