harde schijf mappen in windows XP van DB7020

D

Dirk

Beste,

Het lukt me niet om in windowsxp de harde schijf van DB te mappen en toegankelijk te maken vanuit windows verkenner (deze computer )dmv netwerkverbinding te maken. Combinatie login en wachtwoord wordt niet aanvaard.

Wat wel lukt is contact maken met DB met :

telnet (hiermee heb ik het wachtwoord én login nog eens bevestigd)

pingen in ms-dos

ftp via webbrowser en http via webbrowser.

Vanuit de ftp via webbrowser is harde schijf wel toegankelijk van DB en kan ik er lezen en schrijven

Wie weet raad ? Toch zag ik ook graag HD van DB verschijnen in " deze computer "

mvg, Dirk

Wil je hem echt zien bij "deze computer" of is het ook al goed als hij in de netwerkomgeving verschijnt?

Welke image heb je er op?

Gemini 3.30.

Hij (DB met de hele dir structuur) verschijnt in netwerkomgeving als : ftp://root@"ip adres DB"/, openen lukt maar moet via ingave van het wachtwoord en eens geopend, dubbelklikken op hdd (harddisk).

Leuker zou zijn via " deze computer " , bedankt alvast ! Dirk

Hoe kan je met VLC streamen vanuit DB ? Lukt ook niet, kan het in verband staan met het vorige probleem ?

Gemini 3.30 nog? Oh echt origineel antiek.;)

VLC streamen vanuit de DB zou je even op moeten zoeken, daar is al een keer of twee dacht ik een onderwerp over geweest, omtrent hoe je het beste kunt streamen.

Dit kan eventueel verband houden met je andere probleem. Ben net zelf even gaan kijken maar zo gek veel info staat daar niet in, misschien dat iemand daar nog eens een handleiding voor kan maken.

De Gemini 3.30 ligt me te ver in het verleden om me er nog iets over te herinneren. De 4.1 moet je niet nemen die heeft teveel fouten, maar in de 4.0 kun je gewoon bij de expert opties "enable file sharing" aanzetten als ik me niet vergis en dan komt hij in de netwerkomgeving terecht.

Bij de Nabilo V08 is dat sowieso het geval, werkt prima, gewoon lekker klikken, of vanuit de verkenner de netwerkomgeving nemen.

Da's in elk geval alvast een leuk begin. Ik twijfel er aan of je het gewoon als driveletter zult kunnen, misschien middels het "net use" commando, maar dat heb ik ook nog nooit getest.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan