Harde schijf

R

ragbak

Mensen,

Ik heb sinds zaterdag een Dreambox 7000s en wil deze gaan voorzien van een harde schijf. Het lijstje dat ik op de site van dream tegenkom is nogal gedateerd.

Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met recente 3,5 inch harde schijven?

En wat is eigenlijk de maximale grootte van een schijf voor de dreambox. Ik heb namelijk ergens gelezen dat de huidige kernel een limiet kent m.b.t. schijfgrootte.

Ragbak.
 
Ok, dus 120 Gig is dus de limiet.

De enige schijf die nu nog redelijk leverbaar is, is de Caviar WD600AB. Zelf bouw ik er toch liever een 120 Gig schijf in.

Is de Maxtor 6Y120P0 een bruikbare variant voor de 6Y120L0 ? Of is de Caviar WD1200JB een goed alternatief voor de Caviar WD1200AB?

ragbak.
 
let op de lagering
laatste nwe zijn voorzien van een vloeistoflagering
zeer laag geluidsniveau
oudere type's maken een bromgeluid
 
Hoe stiller hoe beter. Daar ben ik het zeker mee eens. Maar produceren sommige schijven van de Y-serie niet teveel warmte en vragen die schijven niet te veel energie?

Ik ben nog steeds niet helemaal overtuigd dat alle Y-serie schijven van Maxtor geschikt zijn voor de DB. (Zijn allemaal 7200 toeren schijven).

ragbak.
 
Ik zou in tegenstelling tot bovenstaande schrijvers een negatief advies willen uitgeven voor de Maxtor schijven, ongeacht welke maat.

Het laatste anderhalf jaar veel te veel problemen met die schijven meegemaakt.
Ondanks dat er mensen zijn die er goede ervaringen mee hebben ben ik er zelf nog nooit zoveel op zo'n korte tijd tegen gekomen met die hoeveelheid problemen.

Ik weet niet of de Western Digital 120 Gb goed draait in de Dream, maar zoja zou ik voor deze gaan.
120 Gb, 7200 toeren, 8mb cache, en bij P*r*d*git kostte hij verleden week maar 119 euro.

Overigens zit er op deze schijven ook nog 3 jaar garantie.

Maar nogmaals... het is me -niet- bekend hoe deze zich in de Dreambox gedragen en of ze er geschikt voor zijn.
 
ik heb hier ook een maxtor 30 gig schijf die er gewoon na 14 maanden mee gekapt is.

heb ik eigelijk met andere merken nooit meegemaakt.

het is maar 1 voorval maar voor m?j voor de zekerheid ook maar geen maxtor meer.

gr blokker
 
Deze jongen heeft een 2,5 inch schijf van 40 gig geplaatst met een ombouw setje van 17 euro.
Voordelen : Weinig lawaai en laag energie verbruik (geen freezer als de harde schijf aanslaat).
Nadeel :Is wat duurder en nog niet echt veel gigs.
 
Mensen bedankt voor alle tips. Ik heb toch maar voor Western Digital gekozen. (Het is overigens een keuze geweest die niet op feiten is gebaseerd maar puur op het gevoel).


Groeten, ragbak.
 
En op 3 jaar garantie (als je een 120 gig hebt). :biggrin:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan