HD 4:3 beeld

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.567
Waarderingsscore
653
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Heb een mooie Samsung LCD LED TV angeschaft,

Nu heb ik het probleem dat ik op HD kanalen waar een 4:3 beeld uitzending is, dan laat dit zich niet stretchen. (HDMI aansluiting)

Ga ik daarentegen naar de SD zenders op Astra 1 dan worden die beelden wel gestretcht en goed weergeven.

In de help van de Samsung staat dat ik in de aangesloten apparaat 4:3 moet forceren naar 16:9.

Kijk ik in de VU duo menu dan kan ik 4:3 definieren als
Pan en Scan
Pillarbox
Alleen Schalen
Non lineair

Echter deze hebben niet het gewenste effect op de HD kanalen. wel op de SD kanalen.

Wat kan dit zijn of is dit normaal ???

Vu+ Duo met VTI 3.0 Image!!
 
Ja volgens mij is dat normaal dat doen alle ontvangers die via HDMI zijn aangesloten.
Oplossing laat nog op zich wachten als ze die oude meuk niet meer uitzenden een jaar of 10 denk.

Wil je het niet is de enige oplossing via scart kijken.
 
the matrix;216165 zei:
Ga ik daarentegen naar de SD zenders op Astra 1 dan worden die beelden wel gestretcht en goed weergeven.
Dat lijkt ons sterk want dat is dus niet goed.

Indien het alleen in 4:3 is opgenomen en wordt uitgezonden is het niet stretchen (zoals jij het benoemt) juist goed. Wordt het beeld uitgetrokken dan zijn de hoofden e.d. vervormd.

Bij jou is dus alles in orde en het uittrekken van het 4:3 beeld is zeker niet zoals het hoort.
 
"zoals het hoort" ?
Das de keuze van de gebruiker, niet van een zender.
Want op die manier is het ook onzin om 5 weergave modi te hebben.

Het meest waarschijnlijk is het dat de beelden niet als 3:4 worden uitgezonden maar als 16:9, waarbij de randen donker zijn en dus niet leeg.
De tv denkt dan dat daar iets te zien is en weigert dus daar iets af te knippen.

Overigens doet mijn Phlips dat weer anders:
Bijvoorbeeld op 13th street waar uitsluitend series (en vooral oude series) worden uitgezonden, worden die oude series met balken links en rechts gebracht.
Maar ondertiteling en zenderlogo komen buiten de zwarte balken.
De tv vind dat ie dat eruit moet knippen en het beeld moet "stretchen".

De oude meuk word over 50 jaar nog steeds uitgezonden hoor.
Maar het zal dan niet meer dagelijkse kost zijn en ook niet op iets dat vergelijkbaar is met de huidige publieke zenders (die naar mijn mening de tand des tijds niet zullen hebben doorstaan tegen die tijd).
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan