hd ontvangst

S

seablue2701

Goedemorgen allemaal

Zal proberen kort en duidelijk te zijn

1 Heb een Dream 600 pvr , waarvan ik niet weet(weet niet of er een harddisk in zit en vraag me af hoe ik daar achter kom?

2 Ik heb begrepen dat de dream 600 pvr geschikt is voor HD, tenminste dat zeggen ze ook bij Canal Digital. Is dat ook zo?

3 Tot overmaat van ramp heb ik mijn tv moeten veranderen heb nu een Panasonic 3200 HD tv met 4 twin alps en de schotel. Zelf uitgericht oei oei wat werk, maar werkt prima.

4 Heb sinds een tijd via BBQ via een providor in nederland als jullie begrijpen wat ik bedoel, alle nederlands zenders en film 1,2 3, maar dat wordt nu klaarblijkelijk opgeheven en moet ik weer een kaart gaan halen bij Canal Digital. Of is er een andere oplossing?

5 op de dream zit een optische aansluiting net als op de tv, krijg de twee niet aan de praat voor geluid via mijn geluidsinstallatie, geluid van de tv is niet bijster vind ik.?

Ben een nerd op dit gebied en of ik moet het zelf leren of aan een ander overlaten?

Wie kan me helpen

Eerst welkom op het board.

1) je zou de kap er af kunnen halen om te kijken of er een 2,5 inch harddisk is ingebouwd of iets opnemen dan geeft de software zelf wel aan waar het opgenomen wordt.

2) wie je dat wijsgemaakt heeft weet ik niet maar de DM600 is GEEN HD ontvangst mogelijk.

3) is geen vraag.

4) weet ik niet

5) ken de ontvanger niet goed genoeg om het antwoordt te weten.

Beste Seablue, welkom op Satellite Fun.

Ik zal proberen de vragen te beantwoorden die Aart niet wist.

4.) Ja en ja. Ofwel je haalt een nieuwe kaart zoals het officieel hoort, en ja er is ook een alternatief, eenzelfde soort als wat je zelf al aangaf, maar dat is illegaal. Wij voorzien daarin niet en mogen daar volgens onze regels niet over spreken.

Maar er zijn forums waar dit momenteel wel nog kan, daar zou je op zoek kunnen gaan.

5.) Volgens mij kan onze Mas3 je hiermee helpen, die is goed thuis in dat soort aansluitingen. Maar als ik me niet vergis moet je met dit soort aansluitingen ook een instelling in de firmware van de Dreambox omzetten om het geluid via die uitgang te sturen. Er is meestal wel een optie AC3 geluid, heb je die al geprobeerd?

Ik heb zelf geen DM600, maar een DM800HD. Wat mij opviel is dat deze ontvanger 'gevoeliger' lijkt voor optische kabels van mindere kwaliteit. Ik heb 2 kabels geprobeerd, 1 doet het goed, 1 niet, terwijl op mijn oude NokiaMM9600 en Dbox2 beide kabels het perfect doen.

Misschien is dat bij jou ook het geval, heb je wellicht kennissen van waar je even een andere kabel kunt gebruiken tussen je dream en je versterker?

Op veel versterkers zal je handmatig aan de extensie waarop de

optische aansluiting je versterker binnenkomt aan moeten geven.

Bij mijn versterker staan deze standaard op analoog dus even de

handleiding zoeken:biggrin: om te zien waar en hoe dat in te stellen.

Multispeed

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan